Кафедра філософії та релігієзнавства
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра філософії та релігієзнавства by Subject ""new culture""
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Від "червоної" до "нової" культури: традиція та інновації у "китаїзованому" марксизмі(2023) Туренко, ВіталійДетально розглядається розуміння культури та культурних практик у контексті таких концептів китаїзованого марксизму, як "червона" та нова культура. Виявлено, що культура, як і естетичні студії, була в центрі уваги китайських марксистських кіл. Відповідно, в рамках ідеї нової демократії вбачається формування та подальший розвиток нової культури, яка передбачає збереження традиційних пріоритетів китайської цивілізації та впровадження нових аспектів, які стосуються як марксистських міркувань керівників КПК, так і сучасних глобальних тенденцій. Виходячи з цього культура і культурна революція нерозривно пов'язані з марксистськими проєктами критики капіталістичної модерності та побудови альтернативної модерності. У цьому відношенні різноманітні практики та плани китайського марксизму подібні до його західного варіанту. Обґрунтовано, що поряд з ідеєю нової культури функціонує концепт "червоної культури", який відрізняється від першого тим, що в ньому присутній синтез традиційної китайської культури та розуміння останньої в рамках китаїзованого марксизму. Це, на думку мислителів та очільників КПК, допомагає у боротьбі проти культурного імперіалізму, замаскованого під глобалізацію. Китайські науковці наслідували в естетиці західний марксистський порядок денний; але водночас свідомо критикували західний марксизм та його маоїстські зв'язки. Примітно, що китайський марксистський досвід постреволюційного суспільства і бачення, що виникло з нього, накреслили іншу когнітивну карту, альтернативну "культурну топологію" для сучасних культурологічних досліджень. Вони пропонують нам епістемологічну альтернативу для розуміння генеалогії критичних понять та концептуальних схем, за допомогою яких інтерпретується історія сучасної китайської культури. Китаїзований марксизм досліджує ці "топологічні культурні простори" з критичного погляду, ґрунтуючись на китайських теоріях, а також зіставляючи ці теорії із західними марксистськими, щоб їх припущення можна було піддати критичному дослідженню.