Петро Могила - видатний український просвітитель і релігійний діяч XVII століття: доповіді і повідомлення науково-практичної конференції, присвяченої 400-річчю від дня народження Петра Могили
Permanent URI for this collection
В збірнику висвітлюються теоретичні. конкретно-історичні
та методичні проблеми визначення місця і ролі видатного
політичного і релігійного діяча України Петра Могили -
засновника першої вищої школи Східної Європи Києво-Могилянської
академії.
Browse
Browsing Петро Могила - видатний український просвітитель і релігійний діяч XVII століття: доповіді і повідомлення науково-практичної конференції, присвяченої 400-річчю від дня народження Петра Могили by Subject "Kyiv-Mohyla Academy"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
Item До проблеми формування філософської традиції в Києво-Могилянській Академії(1997) Куриленко, Т.; Пламадяла, О.Автори розглядають питання різноманіття ідейних витоків філософських курсів, які викладалися в Академії у XVII столітті.Item Києво-Могилянська академія - провідний центр українського літературного життя(1997) Тищенко, І.Розглянуто ряд визначних поетичних, ораторсько-публіцистичних і драматичних творів викладачів Києво-Могилянської колегії. В Київській колегії літературні твори писалися тими мовами, що застосовувалися в навчальному процесі не лише українською і церковно-слов'янською, але й латинською та польською.Item Києво-Могилянська академія і розвиток української гравюри(1997) Возій, О.Автор розглядає такі аспекти: академія як замовник гравюри; академія як "постачальник" тем та ідей для українських художників-графіків; викладання основ малюнку в академії і створення в такий спосіб "резерву кадрів" для розвитку графічного мистецтва.Item Могилянська доба Київської митрополії(1997) Тригуб, ПетроАвтор аналізує політичні, соціальні та релігійні складові на теренах Київської митрополії у XVII, зокрема діяльність Петра Могили.Item Освітні традиції Києво-Могилянської Академії(1997) Верланов, ЮрійАвтор аналізує систему освіти в Києво-Могилянській Академії і те, чим була обумовлена поява серед її вихованців Стефана Яворського, Лазаря Барановича, Феофана Прокоповича, гуманіста, поета і філософа Григорія Сковороди, відомого лікаря Данила Самойловича, художника Григорія Левицького та багатьох інших видатних людей?Item Петро Могила - видатний релігійний діяч(1997) Владика, ВолодимирАвтор акцентує увагу на релігійній діяльності Петра Могили: захист православ'я, оновлення і будівництва храмів, релігійна освіта.Item Про методологію використання історії у риторичних курсах Києво-Могилянської Академії(1997) Соболь, П.Розквіт риторики в Києво-Могилянській академії XVIt-XVIII ст. не був ні несподіваним, ні штучним. Це явище було зумовлене внутрі шніми соціально політичними та культурно-освітніми потребами тогочасної України. Адже сила слова, промови, nроповіді в часи народних рухі в проти соціального, національного та релігійного гніту завжди прирівнювалися до сили зброї. Введення до риторичних курсів трактатів про історію зумовлюється тим, що знання її необхідне для виховання досконалого оратора.Item Роль Києво-Могилянської академії у мистецтві ренесансу в Україні(1997) Насиров, А.Автор аналізує те, як діячі Київської Академії переосмислювали здобутки інших цивілізацій та витворювали нові традиції в національному руслі.Item Роль Петра Могили в становленні православ'я та вищої освіти(1997) Журецький, ЯрославАвтор аналізує роль окремої особистості - Петра Могили - в становленні освіти та православ'я, а також проводить паралель між умовами за яких прийшов до керівництва Київською митрополією Петро Могила та сучасним станом України.Item Філософія у Києво-Могилянській Академії і сучасність(1997) Осіпов, А.Автор зазначає, що розглядаючи nроблему "Світ - Людина", професори Києво-Могилянської Академії мислили людину як "мікрокосм" у "макрокосмі", що і є актуальним питанням для сучасного осмислення шляхів вдосконалення особистості.