Кафедра маркетингу та управління бізнесом
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра маркетингу та управління бізнесом by Subject ""зворотній" податковий опортунізм підприємств"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Теоретичні основи дослідження наслідків демотиваційної податкової поведінки держави як інституціонального макроекономічного суб'єкта(2022) Овєчкіна, Олена; Храпкіна, Валентина; Браславець, ОлексійУ статті розглянуто політико-економічні питання визначення моделей господарської, у тому числі, податкової поведінки держави як макро- інституціонального економічного суб’єкта. Показано, що різні характеристики управлінсько-господарської діяльності державного апарату мають розглядатися з позицій правомірності/неправомірності; соціальної відповідальності/безпідповдальності. Розкрита сутність правомірної моделі поведінки держави як дій, що не суперечать реальним мотивам і цілям інших інституціональних (підприємства) та персоніфікованих (індивіди, домогосподарства) суб’єктів стосовно розподілу й перерозподілу доходів. Визначено, що правомірна поведінка виключає корупційність, "рентошукання" у приватно-групових інтересах, що у сукупності породжує опортуністичний характер державних управлінських рішень. Підкреслено, що опортуністична поведінка держави у податковій сфері негативно впливає на податкові рішення підприємств, домогосподарств, індивідів. Зроблено висновок про те, що головним аспектом досліджень феномена опортуністично-корупційної поведінки держави має стати поглиблене вивчення як механізмів та інструментів пошуку й розподілу ренти владними структурами, так і певної зворотної реакції інших інституціональних і персоніфікованих суб’єктів на опортунізм держави. Визначено, що у податковій сфері транзитивної економіки негативним синергетичним наслідком є системний опортунізм як результат взаємодії "прямого" опортунізму держави та "зворотного" опортунізму підприємств, що дестабілізує соціально-економічну систему суспільства й сприяє посиленню процесів загальної соціальной аномії. Підкреслена необхідність розв’язання комплексу теоретичних і практичних питань щодо усунення суперечностей реальних мотивів і цілей держави, підприємств, індивідів, суспільства в цілому стосовно формування й використання грошових фондів в системі розподілу й перерозподілу доходів, та розробки дієвих критеріїв оцінки ефективності моделей бюджетної і податкової поведінки держави та ідентифікації її дій як правомірної та соціально-відповідальної.