Жінки в політиці: міжнародний досвід для України
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Жінки в політиці: міжнародний досвід для України by Subject "гендер"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Equal Opportunities as Means of Democratic and Economic Development(2006) Ehnberg, MartenАктивна участь жінок у політичному й економічному житті країни тісно пов’язана з економічним розвитком і демократичними інституціями. Доказом цього є різноманітні показники ООН, які свідчать, що країни, які посідають перші позиції щодо представництва жінок у політиці (напр., Скандинавські країни), також лідирують за показниками якості життя й економічного розвитку. Тривале низьке представництво і незначна участь жінок у демократичних процесах і процесах прийняття рішень призводять до неможливості адекватно враховувати потреби і інтереси більш ніж 50% населення. Це особливо помітно у перехідних і постперехідних суспільствах, де спостерігається зростання переваги традиційних поглядів і стереотипних сподівань щодо жінок, найбільш явне в регіонах поза столицею. Ці традиції і ставлення мають негативний вплив на статус жінок і вибір можливостей, відкритих для них, і спричинюють маргіналізацію жінок як соціальної групи і недостатнє представництво в демократичних процесах. Вагоме представництво жінок у політиці має цілу низку позитивних наслідків: – внесення до порядку денного нових і забутих тем, оскільки різниця в життєвому досвіді впливає на пріоритети, обрані жінками і чоловіками; – посилення конкуренції ідей – необхідність серйознішого обґрунтування рішень і більш цілеспрямованого винайдення компромісів; – підвищення якості управління – згідно з даними ООН, за 2000–2005 рр. найкращі показники у сфері людського розвитку (що включає тривалість життя, доступ до інформації, охорону здоров’я, систему соціального страхування) мали Скандинавські країни (перше місце – Норвегія). Ці країни мають традиційно високий рівень представництва жінок у парламенті (у середньому по Скандинавських країнах 39,7%). Глибоке вивчення скандинавського досвіду дозволило стверджувати, що існує кореляція між високим рівнем участі жінок у процесі прийняття рішень і рівнем життя. Тільки тоді, коли частка жінок сягає 20%, парламентарі починають серйозно розробляти проекти законів стосовно дітей. Коли частка жінок досягає 30%, починають розглядатися проекти законів, що стосуються інтересів жінок. Доведено також, що більша кількість жінок в уряді приводить до більш справедливого управління. ОБСЄ як регіональне утворення Організації Об’єднаних Націй активно просуває ідею гендерної рівності як інтегральну частину своєї політики як на державному рівні, так і на рівні Організації. Гендерна рівність забезпечує вагомий внесок у безпеку, яка є головною метою діяльності ОБСЄ в усіх трьох вимірах: людському, економіко3природоохоронному та політико3військовому. Через це гендерні проблеми мають братися до уваги в діяльності, програмах та проектах Організації з метою досягнення гендерної рівності всередині самої Організації, а не тільки в країнах учасницях. У грудні 2004 року Рада міністрів ОБСЄ підтримала «План дій 2004 р. по просуванню гендерної рівності». Цей новий План дій чітко визначає пріоритети ОБСЄ з просування гендерної рівності всередині Організації і в усіх країнах3учасницях і забезпечує перевірку її впровадження. План дій 2004 р. було розроблено на основі Плану дій 2000 р. і спрямований він на подолання проблем, що були виявлені протягом його виконанняItem Women and Politics in Ukraine: Towards Defining the Principles of Cooperation between Local and International Actors(2006) Sverdljuk, JanaПісля здобуття Україною незалежності в 1991 році бурхливий процес переходу до «пострадянських» реалій життя надзвичайно негативно позначився на житті жінок. Одночасно із соціальним і економічним «виключенням» жінок їхня незначна участь у процесі прийняття політичних рішень стала однією з критичних тем на порядку денному країни. Згідно зі статистикою, жінки і нині залишаються на периферії української політики, що суперечить міжнародним зобов’язанням України щодо основних принципів і цінностей прав людини. Через обмежені ресурси Української держави, виділені на підтримку жіночих організацій і діяльності, спрямованої на забезпечення прав жінок, допомога Заходу була і залишається вирішальним ресурсом як ідеологічної, так і фінансової підтримки гендерних проектів. Місцеві діячі працюють в тісному співробітництві з міжнародними організаціями, представленими в регіоні. З огляду на це, забезпечення усього спектру прав людини для жінок України і заохочення жінок до політичного прийняття рішень значною мірою залежать від того, наскільки західні і місцеві діячі знайдуть ефективні шляхи співпраці і досягнуть взаємного порозуміння стосовно спільних принципів своєї роботи. Доповідь, по перше, висвітлює проблему участі жінок у політичному житті України з глобальної точки зору прав людини, а також надає коротку довідку щодо загальнолюдського значення участі жінок у політичному процесі. По-друге, досліджуються головні принципи співпраці міжнародних і місцевих діячів через аналіз сучасних феміністських дискусій щодо шляхів і стратегій міжнародної феміністської взаємодії. І останнє – на основі проведеного аналізу участі у політиці жінок України зроблено попередні висновки і рекомендації щодо шляхів побудови продуктивної співпраці Сходу і Заходу на шляху до активнішого включення жінок до процесу прийняття політичних рішень в Україні.Item Вікно в Європу відчиняється гендерним ключем(2006) Сулімова, СвітланаItem Динаміка гендерної нерівності в сучасній Україні(2006) Лавріненко, НаталіяItem Діалог "Україна - Захід" у гендерній площині: огляд дискурсивних моментів семінару про участь жінок у політиці, або чому неможливо танцювати балет на футбольному полі(2006) Марценюк, ТамараFrom the topic of seminar "Women and Politics in Ukraine – Benefiting from International Experience" it is obvious that foreign colleagues who are experts in gender politics will share their successful experience of gender politics implementation. Moreover, it is also the experience of so called Northern (Scandinavian) countries in Europe that are famous of one of the best gender situation in the whole world. Seminar consisted from four parts, i.e. welcome speeches of representatives of Ukrainian government services, speeches of guests and researchers from abroad, from Kyiv, and regions of Ukraine. That is why we should emphasize three main discourse areas that appeared around the topic of gender politics. First of them (the most general) is connected with gender situation in Ukraine and in the West, second one shows the gender situation in the capital of Ukraine and in the regions, and third one is based on the cooperation of government services with non3government sector – women’s NGOs.