Вип. 30. Історико-філософські студії
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Вип. 30. Історико-філософські студії by Issue Date
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
Item Філософія духу Юліуша Словацького та її рецепція в ХХ столітті(2008) Єдинак, СтаніславСтаттю присвячено аналізу творчості Юліуша Словацького та спробам її інтерпретації у польській філософії ХХ ст.Item Кантівська антропологія в світлі метафізичних, фізичних і математичних принципів Ляйбніца і Ньютона(2008) Козловський, ВікторРозглядаються деякі концепти і принципи метафізики, математики і механіки Ляйбніця і Ньютона - індивідуальність і субстанція, рух і тіло, жива і мертва сила, простір і гравітація - у тісному зв'язку з формуванням кантівської антропології.Item З історії біблійної текстуальної критики в Київській духовній академії: Я. О. Олесницький(2008) Головащенко, СергійПроаналізовано методологічні настанови, формульовані та апробовані у відомій, проте малодослідженій праці з біблійної текстології видатним представником київської духовно-академічної культури другої половини XIX - початку XX століття.Item Актуальність Діогенів: (до питання про біографічний підхід у О. Ф. Лосєва)(2008) Менжулін, ВадимСтаттю присвячено аналізу ролі та специфіці біографічного підходу у спадщині видатного російського історика філософії Олексія Федоровича Лосєва (1893-1988).Item Порівняльний аналіз понять значущості та феномену в Германа Лотце і Едмунда Гусерля(2008) Григоришин, СергійУ статті розглянуто питання співвідношення фундаментальних понять емпіричної метафізики Германа Лотце та феноменології Едмунда Гусерля. Автор аналізу є розвиток поняття феномену та значущості в реалістичному, трансцендентальному та екзистенційному варіантах феноменології E. Гусерля, а також вплив на їх формування філософських розробок Г. Лотце.Item Філософська пропедевтика у школі: погляд на проблему в київському академічному середовищі початку ХХ сторіччя(2008) Кузьміна, СвітланаУ статті міститься аналіз поглядів київських академічних філософів початку ХХ ст. Георгія Челпанова, Олексія Гілярова, Петра Ліницького, Петра Кудрявцева, Олександра Селіхановича на доцільність, зміст і способи викладання філософської пропедевтики в середній школі.Item Специфічна предметність європейської філософії в її співвіднесенні з проблемою визначення історико-філософських епох і філософських практик(2008) Сватко, ЮрійУ статті розглядаються проблеми філософського спілкування з мудрістю, співвідношення філософії та історії філософії, поняттєвого і структурного аналізу речі, періодизації європейської філософії як єдиного культурного проекту. Уточнюються поняття предмета філософії, історико-філософськоїепохи та філософських практик. Аналізується "чотирипринципна" модель смислу мудрості в аспекті її формальної, матеріальної, рушійної й цільової причини та з огляду на їхні історичні інтерпретації. Наводяться інструментальне, змістовне й "причинне" визначення європейської філософії як життєвої справи.Item Між смиренням і бунтом: образ Федора Достоєвського у творчості Льва Шестова(2008) Гетман, ІванУ статті розглянуто основні положення та особливості інтерпретації Л. Шестовим ідейної спадщини Ф. Достоєвського. Проаналізовано причини розходжень Л. Шестова з іншими російськими філософами щодо реконструкції "вчення" письменника.Item Моральні домінанти давньокиївської агіографії (до реконструкції моральної свідомості Київської Русі)(2008) Чайка, ТетянаУ статті окреслено підхід до осмислення моральної свідомості Київської Русі на основі дослідження пам'яток давньоруської агіографії та їхніх моральних домінант. Встановлено характерні особливості агіографічної літератури, які зумовлюють її незамінне значення для подібного типуморальної свідомості. Проаналізовано своєрідність морального змісту пам'яток Борисоглібського циклу, Києво-Печерського патерика, житій Леонтія Ростовського та Авраамія Смоленського.Item Ідея Софії Премудрості Божої у вченні про серце Г. Сковороди(2008) Сидоренко, НаталіяСтаттю присвячено аналізу співвідношення концепту "серця" та ідеї Софії Премудрості Божої в антропологічному вченні Г. Сковороди. B ній розкривається суперечність сковородинівського концепту "серця" та обґрунтовуються шляхи подолання цієї суперечності в межах самої доктрини.