Радянське "я" і радянське "ми" між ідеологією і реальністю / Soviet ‘I’ and Soviet ‘We’ between Ideology and Reality
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Радянське "я" і радянське "ми" між ідеологією і реальністю / Soviet ‘I’ and Soviet ‘We’ between Ideology and Reality by Author "Канівець, Анастасія"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Радянське "я" і радянське "ми" між ідеологією і реальністю = Soviet "I" and Soviet "We" between Ideology and Reality : колективна монографія за підсумками конференції(Дух і Літера, 2024) Шліхта, Наталія; Pauly, Matthew; Бажан, Олег; Огієнко, Віталій; Вороніна, Марина; Гогохія, Нані; Будз, Катерина; Кислий, Мартін-Олександр; Лабур, Ольга; Рачков, Євген; Єремєєва, Катерина; Чорний, Дмитро; Ivashchenko, Olha; Фавлер, Мейгіл; Канівець, Анастасія; Studenna-Skrukwa, Marta; Столяр, Марина; Пухонська, Оксана; Кожем’якіна, Оксана; Мартинюк, Ольга; Мельник, Мирослав; Моляр, Євгенія; Плохій, Сергій; Кісь, Оксана; Ґєрасімов, Ілля; Шліхта, Наталія; Бородіна, ТетянаУ колективній монографії представлено напрацювання дослідників/ць, які взяли участь у Міжнародній конференції "Радянське "я" і радянське "ми" між ідеологією і реальністю", що відбувалася в Національному університеті "Києво-Могилянська академія" 24‒26 червня 2021 року. Українські та зарубіжні фахівці у своїх роботах окреслили загальне уявлення про стан радянознавчих студій, передовсім в Україні, та запропонували нові дослідницькі перспективи. Тематика розділів монографії охоплює гендерну історію, дослідження радянського простору, історію дитинства, питання ідентичності – радянської і не-радянської, – опору і пристосування, вивчення явища радянської культури, а також складного питання (не)довіри в радянських текстах та радянської секулярної обрядовості. Дослідження сприяють міждисциплінарному осмисленню феномену "радянського" і є пропозицією української перспективи в дослідженні радянського минулого.Item "Я" героя українського радянського революційного фільму: індивідуальність персонажа як ідеологічна схема(Дух і Літера, 2024) Канівець, АнастасіяРозділ з колективної монографії за підсумками конференції "Радянське "я" і радянське "ми" між ідеологією і реальністю = Soviet "I" and Soviet "We" between Ideology and Reality". Розділ присвячено змінам образу центрального персонажа в українському радянському революційному кіно. Впродовж історії існування жанру як він сам, так і тенденції зображення героя в ньому зазнавали помітних змін. У 1920-х рр. апробовувалися різні можливості репрезентації образу, сформувалися два основні його типи; в сталінську добу домінував монументалізований герой; у наступні десятиліття підхід до створення образу ускладнився і проблематизувався відповідно до урізноманітнення і диференціювання самого жанру. Окрема увага приділена екранізаціям роману М. Островського "Як гартувалася сталь": кожна з трьох стрічок 1940-х, 1950-х і 1970-х рр. пропонувала інше, відповідне своєму часу, бачення Павла Корчагіна як знакового в радянській культурі образу. Герой українського радянського революційного кіно значною мірою акумулював у собі зміни, яких у різні періоди існування СРСР зазнавав як сам жанр, так і весь кінематограф.