Ейзенштейн як дзеркало російської революції

Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Authors
Скуратівський, Вадим
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Кінорежисер Ейзенштейн з надзвичайною послідовністю і достеменністю "екранізував" той маршрут, кінематографічно віддав-відтворив парадокс "Жовтня", який на своєму схилку вельми ретельно почав поновлювати те, що він у жовтні 1917-го, здавалося б, навічно поруйнував. Ейзенштейн ніби "екранізував" національну долю, яка в його "монтажі" розпочинає з демонтажу романовської імперії, а завершує - вавилонським громадженням імперії сталінської. Ще задовго до того, як 1992 року портрети Миколи Другого і Йосипа Першого раптом постали поряд на московській Манежній площі, де тоді правила перший свій маніфестаційний шабаш "антиєльцинська" опозиція, ті "портрети" в якійсь умовній "подвійній експозиції" демонічно взаємопросвічують у пізніх Ейзенштейнових фільмах. І так само прихована від стороннього ока - і так само геніальна ейзенштейнівська графіка...
Description
Keywords
"Третій Рим", Микола Черкасов, "Іван Грозний", "Олександр Невський", стаття
Citation
Скуратівський В. Л. Ейзенштейн як дзеркало російської революції / Вадим Скуратівський // Кіно-Театр. - 2012. - № 1. - С. 23-24.