Побачити себе: образ українця, створений Іваном Миколайчуком

Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Authors
Ямборко, Ольга
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Івана Миколайчука часто називають "душею поетичного кіно", тим самим підкреслюючи його феномен у вітчизняному кінематографі 60-80-х років XX ст. Об’єктивність такого порівняння очевидна, позаяк українському кіно рідко щастить на обдаровання, які є синкретичними за своєю творчою природою. Першим настільки масштабно заявив про себе Олександр Довженко, котрий ігноруючи граматичні досліди сучасників, засобами кіно на прикладі "Землі" та "Звенигори" реалізував прагнення виявити у видимому світі його метафізичні взаємозв’язки. Цілісність, якої домагався Іван Миколайчук в акторстві та режисурі має ту ж природу і походить від джерела народної культури. Відмінність полягає у формах оповідності: якщо Довженко перебуває на рівні епічних узагальнень, то Миколайчук схиляється до жанрів, де персонаж має виражене характерологічне зображення. Властиво на тлі режисерсько- операторської домінанти в українському кіно, Іванові Миколайчуку вдалося здійснити відчутний прорив - ідентифікувати Українця на екрані в ціннісній, ідейно-філософській системі координат, яка кардинально відрізняється від схематизму народних типажів.
Description
Keywords
"Тіні забутих предків", Сергій Параджанов, Юрій Іллєнко, Іван Палійчук, "Вавилон XX", стаття
Citation
Ямборко О. Побачити себе: образ українця, створений Іваном Миколайчуком / Ольга Ямборко // Кіно-Театр. - 2012. - № 1. - С. 39-41.