Кіно-Театр. 2008. №1

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 40
  • Item
    Амадей, який не дає спокою...
    (2008) Іванишина, Лариса
    Інтерес до постаті видатного австрійського композитора сьогодні не втрачено, навпаки - про нього пишуть п’єси, театр охоче освоює найдетальнішу інформацію біографії генія, не лишаючи поза увагою ні його дружину, ні навіть тещу. Його особистість розглядається з різних сторін - психологічно-творчої, етичної, соціальної, містично-незбагненної. Не в останню чергу такий інтерес (принаймні у нашій країні, де львівський "Амадей" - не поодинока вистава про Моцарта) пов’язаний з реакцією на тотальний естрадоцентризм і масову попсовизацію, коли девальвувалося саме поняття музики, а штучно роздуті культи попсових зірок прагнуть привернути інтерес до себе, незалежно від наявності чи відсутності голосових даних і музичного хисту.
  • Item
    Насолода спогадів
    (2008) Іванишина, Лариса
    Переживання Гелени - героїні Ади Роговцевої — найкраще зрозуміють глядачі старшого віку, які, так само, як і вона, згадують свою молодість. "Варшавська мелодія-2" - це спогад про кохання, яке назавжди залишилося в минулому і яке по-справжньому можна оцінити тільки з відстані прожитого.
  • Item
    "Рожевий міст", або Історія однієї (не)випадкової зустрічі
    (2008) Велимчаниця, Ольга
    У жовтні в Київському державному академічному театрі драми і комедії на лівому березі Дніпра відбулися прем'єрні спектаклі "Рожевого мосту" з Адою Роговцевою, що ознаменовують її повернення на сцену українського репертуарного театру.
  • Item
    "Боже, я вільна!"
    (2008) Дроздовський, Дмитро
    23 вересня 2007 року в рамках Міжнародного фестивалю "Марія", ініціатором і організатором якого вже вкотре виступила Лариса Кадирова, чи не найбільшу увагу глядачів привернула вистава "...Бути...", психологічна монодрама, виконана самою Ларисою Миколаївною. Виставу приурочено до 150-річчя великої вірменської акторки Сірануйш. 20 жовтня в Національному театрі ім. Франка виставу було показано вдруге.
  • Item
    Гільдія кіноакторів України святкує
    (2008)
    9 грудня 2007-го в Будинку кіно відзначила своє 19-річчя Гільдія кіноакторів України. Артистів і Ніну Ільїну, яка очолює Гільдію з 4 грудня 1988 року, вітали президенти Гільдій кіноакторів Росії В.Гущина та Білорусі С.Суховій, гості, шанувальники українського кіно.
  • Item
    Виставка сценографії
    (2008)
    3-20 листопада 2007 року виставкою "Сценографія. Сезон 2007" в Галереї мистецтв ім. Олени Замостян Театральний центр Національного університету "Києво-Могилянська Академія", як і рік тому, презентував твори київських театральних художників. Автор проекту - Андрій Приходько.
  • Item
    "Золоті оплески Буковини"
    (2008)
    З 26 жовтня по 4 листопада у приміщенні Чернівецького обласного українського музично-драматичного театру їм. Ольги Кобилянської вчетверте проходив Регіональний фестиваль комедії "Золоті оплески Буковини". Фестиваль зібрав колективи театрів з Чернігова, Тернополя, Ясс (Румунія), Луцька, Рівного, Івано-Франківська, Вінниці, Львівського Національного академічного українського театру ім. Марії Заньковецької, Чернівецького обласного українського музично-драматичного театру їм. Ольги Кобилянської, а також Чернівецького обласного театру ляльок.
  • Item
    Юрій Одинокий: "Великий український народ на сцені зовсім не оспіваний..."
    (2008) Одинокий, Юрій; Бондарчук, Лілія
    Юрій Одинокий - театральний режисер, заслужений артист України (1999). Закінчив КДІТМ ім. І.Карпенка-Карого (майстерня Е.Митницького, 1991). З 2006 року - режисер Національного академічного драматичного театру ім. І.Франка. Режисерські роботи: "Захоплений тобою" А.Амальрика (Театр драми і комедії на лівому березі Дніпра, 1991), "Людський голос" Ж.Кокто (Одеський музично-драматичний театр ім. В.Василька, 1992), "Гарольд і Мод" К.Гіґінса (Київський ТЮГ, 1993), "Закоханий метелик" В.Дяченка (Національний театр російської драми ім. Лесі Українки, 1994), "Літо і дим" Т.Вільямса (Київський театр на Подолі, 1995), "Комедія про принади гріха" за п’єсою "Мандрагора" Н.Макіавеллі (1996), "Дрібний біс" Ф.Сологуба (1997), "Венеційський мавр" за "Отелло" В.Шекспіра (1998), "Глядачі на спектакль не допускаються" М.Фрейна (2001), "Одруження" М.Гоголя (2002, всі п’ять - Театр драми і комедії на лівому березі Дніпра), "Ревізо" М.Гоголя (Одеський музично-драматичний театр ім. В.Василька, 2003), 'Брати Карамазови" Ф.Достоєвського (Національний академічний драматичний театр ім. І.Франка, 2004), "Ladies’ Night" Е.МакКартена, С.Синклера, Ж.Калара (робота Одеського музично-драматичного театру ім. В.Василька на сцені Київського державного театру оперети, 2005), "П’ять оповідань Віктора Пєлєвіна" за творами В.Пєлєвіна (Новий драматичний театр на Печерську, 2005), "РеVІзоР. Містична комедія" М.Гоголя (Харківський театр української драми ім. Т.Шевченка, 2006), "Empty trash" ("Спалюємо сміття») Т.Іващенко (Київський академічний Молодий театр, 2007), "Весілля Фігаро" О.Бомарше (Національний академічний драматичний театр ім. І.Франка, 2007). Знімався у фільмах: "Ніч запитань" (режисер Т.Магар, 1993); "Атентат. Осіннє вбивство в Мюнхені" (режисер О.Янчук, 1995); "Святе сімейство" (режисер М.Бєліков, 1997); "Я тебе люблю" (В.Криштофович, 2004).
  • Item
    "Відродження королівства: скарби Галичини"
    (2008) Цурковська, Христина; Шевченко, Тетяна
    Ініціаторами створення стрічки з такою назвою стали українці з Канади та CLUA, а їхні партнери - українські науковці, зокрема, працівники музеїв. Авторам вдалося передати історію Галичини мовою вишуканого показу прекрасних мистецьких творів та архітектури. В цілому створюється дуже позитивний образ нашого краю, його людей і багатої культури.
  • Item
    Олександр Велединський: "Я люблю живе кіно..." : [інтерв'ю]
    (2008) Велединський, Олександр; Брюховецька, Лариса
    2006 року свого роду сенсацією став російський фільм Олександра Велединського "Живий", в якому йшлося про долю юнака, що дивом вцілів на Чеченській війні. Вижив ціною життя своїх друзів, які винесли його, пораненого, з бою. Після госпіталю він повертається додому, тільки не може адаптуватися до мирного життя: він постійно спілкується із фантомами - загиблими товаришами, його рятівниками. Невидимі для інших, вони реальні для нього. Життя між живими і мертвими перетворюється на тортури і врешті юнак разом із товаришами по зброї рушає в потойбіччя. Фільм ішов в українському прокаті. 2006 року здобув нагороду за кращий сценарій на "Кінотаврі" (Сочі), Гран-прі МКФ "Кіно-Ялта". 2007 року Велединський був членом журі цього кінофестивалю.
  • Item
    Час і місце змінити не можна?
    (2008) Липківська, Анна
    Загальновідомо, що місце дії в драматургії - це завжди сторінки книги (у театрі, відповідно, - сцена), а час дії дорівнює часові читання (згодом - тривання вистави). І все ж, найчастіше автори п’єс прив'язують свої сюжети до певних часово-просторових координат, далі ж настає черга театру. Настання "ери режисури", яка триває і досі, а також революція сценічного простору, здійснена на рубежі XIX-XX ст., насамперед, А.Аппіа та Е.-Г.Крегом, призвели до того, що театр розширив свої рамки, не бажаючи бути заручником драматургії.
  • Item
    Vilen Kaluta : коротка творча біографія
    (2008) Юрченко, Віталій
    Біографія кожної людини - факт унікальний. Це аксіома. Але все ж і тут можлива певна класифікація. Є люди, про яких кажуть, що вони створили себе самі. Вони вибудовували свою біографію всупереч обставинам, долаючи перепони, які виникали на їхньому шляху і врешті добивалися свого. Доля таких людей - це дзеркало, в якому вони з першого погляду пізнають себе. І є інші біографії, які створюються людьми. Людьми, які оточують героя. Хто знає, що б там вийшло з Бетховена, якби він керувався власними бажаннями, а не корився волі батька, який силоміць змушував його займатися музикою. Безперечно, знайти еталонний приклад того чи іншого типу біографії неможливо, але все ж у кожній із них той чи інший момент переважає. Мені важко визначити, до якого типу біографій належить життєпис видатного українського кінооператора Білена Калюти. І ті, й ті моменти позначилися на ньому дуже чітко.
  • Item
    Монстри - 1931: світ поза Україною та СРСР
    (2008) Собуцький, Михайло
    Взявши за відправну точку не апріорні міркування, а той "насичений розчин", котрий і врешті-решт утворюється в пам'яті кіномана після тривалого перегляду численних старих фільмів, подивімося, що випаде в осад у здовж невидимих кристалічних осей, які передсвідомо структурують наш (вочевидь, не тогочасний) досвід чуттєвого сприймання витворів та подій одного досить віддаленого року. Дистанцію оберемо не надто близьку і в часі, і в просторі. Наголосимо: це - не модна нині ностальгія, бо нас тоді й там не було, 1931 рік мав місце за кілька десятиліть до народження автора цих рядків. Це радше - "туризм" у сенсі погляду на краєвиди за вікном потягу, що біжить по колії над або поруч із цими краєвидами. Зазиратимемо іноді й у роки попередні або пізніші, аби не втратити динамічне сприйняття часу.
  • Item
    Йосип Гірняк: "Мене наспіла страшна катастрофа"
    (2008) Гірняк, Йосип
    Еміграційне перебування українських митців Володимира Блавацького та Йосипа Гірняка разом із їхніми театральними трупами від 1945 до 1949 року на теренах Німеччини позначено як великими творчими успіхами, так і не меншими труднощами організаційного, побутового, політичного характеру. Листування режисера Й. Гірняка з перекладачем Миколою Понеділком ілюструє цю думку, фіксуючи негаразди, що їх зазнав наприкінці 1948 - на початку 1949 року Театр-Студія під керівництвом Йосипа Гірняка та Олімпії Добровольської.
  • Item
    Випереджаючи епоху : [про українського кінорежисера Ігоря Савченка]
    (2008) Череватенко, Леонід
    Тихо, непомітно майже проминув 2006 року столітній ювілей Ігоря Савченка, - декілька статей, принагідні згадки в засобах масової інформації. Непохвальна, повірте, скромність, ощадливість — надто на тлі розкішних, бучних ушанувань і нагороджувань різного штибу і калібру "тимчасовиків". Так, ніби соромимося, що мали провідного, славетного кіномитця. Отож, як писав Дмитро Павличко, "прокляття самоїдам-малоросам, що не достукався до них Монтень!".
  • Item
    Як створювався і почав діяти український кіноклуб у Парижі
    (2008) Госейко, Любомир
    Сьогодні серед усіх існуючих у Парижі культурних центрів колишніх радянських республік лише український має свій кіноклуб (російський кіноклуб «Жар-птиця», який вважається спадкоємцем колишнього радянського, існує з 1950 року, він і донині пропонує покази українських радянських фільмів). Українському кіноклубу в Парижі можна побажати хіба стати не тільки вітриною Українського культурного центру Посольства України, а й взагалі кінематографа, у повному розумінні цього слова.
  • Item
    Київська мрія про "Молодість" (нескінченність)
    (2008) Свято, Роксолана
    От і минула 37-а "Молодість". Минула спокійно і, в певному сенсі, звично. З Президентом України на відкритті, з найбільш українською зіркою французького кіно на закритті (так, ідеться про народного улюбленця і президентського друга Жерара Депардьє), із Золотим скіфським оленем, спеціальними програмами та ретроспективами. І, звісно, з Андрієм Халпахчі (щоправда, вже в новому почесному статусі художнього керівника фестивалю). Останній взявся до популяризації українського кіно в світі, очоливши нещодавно створену "Українську кінофундацію": саме вона репрезентувала минулорічної весни "Молодість' на МКФ у Каннах.
  • Item
    Майкл Спрінгейт: "Нам потрібен голос України" : [інтерв'ю]
    (2008) Спрінгейт, Майкл; Комбз, Керолайн; Брюховецька, Лариса
    У рамках МКФ "Молодість", в позаконкурсній програмі, було показано канадський фільм "Витвори уяви". Його сценарист і продюсер Майкл Слрінгейт спершу написав п’єсу, а Керолайн Комбз обрала її для свого режисерського дебюту. Так з’явився фільм, який вже встигли показати на кількох фестивалях, а також на тижні польсько-українського кіно в Чикаго, де він викликав підвищений інтерес саме тим, що автори, не будучи українцями за походженням, зобразили двох молодих українців, які мешкають у Канаді. Фільм англомовний, але іноді звучить українська. Київські глядачі дивилися фільм з українськими субтитрами. Його консультантом і виконавцем однієї з ролей є український драматург Володимир Сердюк.
  • Item
    "Душка": і сміх, і сльози
    (2008) Погрібна, Анна
    Ключовою подією відкриття 37-го Київського міжнародного кінофестивалю "Молодість" став показ фільму культового голландського режисера Йоса Стеллінга "Душка". За певними ознаками цей фільм для церемонії відкриття підходить якнайкраще: по-перше, головний герой Боб за професією кінокритик, по-друге, одним із найяскравіших, але найменш приємних, моментів у стрічці є змалювання кінофестивалю, а саме - його церемоніальної частини.
  • Item
    Кохання та анархія
    (2008) Мусієнко, Наталія
    "Кохання та анархія" Саме так називається Гельсінський міжнародний кінофестиваль (HIFF), що вже удвадцяте відбувся в столиці Фінляндії з 20 по ЗО вересня 2007 року. Фестиваль підтримує і просуває фінське кіно, особливо молоде.