Особливості професійного самовизначення сучасних студентів
Loading...
Date
2020
Authors
Рибалочка, Катерина
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
У магістерському дослідженні особливостей професійного самовизначення сучасних студентів було здійснено комплексний теоретичний аналіз різних підходівдо професійного самовизначення. Перший підхід зводить професійне самовизначення до вибору професії (профорієнтаційний підхід). Другий підхід розглядає професійне самовизначення як невід'ємний компонент професійного становлення протягом усього життя. Було виділено та проаналізовано концепції, які звертають увагу на особливості професійного самовизначення в культурному та соціальному контексті. Також було визначено особливості професійного самовизначення на етапі навчання у ЗВО. Було проведено емпіричне дослідження вираженості компонентів професійного самовизначення та їх зв’язку зі сформованістю професійної ідентичності. Також було проведено 15 інтерв’ю зі студентами університетів Гонконгу, Німеччини, Туреччини, Кореї, Латвії, Білорусії, Казахстану, Сербії, США та виділено ключові практики та тенденції освітнього процесу, які сприяють професійному самовизначенню студентів в інших країнах. На базі результатів емпіричного дослідження було розроблено програму психологічної підтримки та стимулювання процесу професійного самовизначення на етапі навчання у ЗВО, яка складається з трьох основних блоків: адаптаційно-інформативного, спрямованого на будування професійної самосвідомості та практичного, основною метою якого є розвиток конкретних навичок необхідних для ефективного професійного самовизначення.
Description
Keywords
самовизначення, професійне самовизначення, професійна ідентичність, професійне навчання, професіоналізація, магістерська робота