С7 Журналістика

Permanent URI for this collection

Освітньо-наукова програма: "Журналістика"

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 61
  • Item
    Трансформація журналістських практик в умовах повномасштабного вторгнення: кейс Суспільного
    (2025) Ярощук, Юлія; Тарадай, Дар’я
    Метою роботи є аналіз впливу повномасштабного вторгнення на усталені журналістські практики, зокрема на прикладі регіонального підрозділу "Суспільне Житомир".
  • Item
    Фальшивий баланс у висвітленні повномасштабного російського вторгнення в Україну: аналіз контенту західних медіа про підрив Каховської ГЕС
    (2025) Тимошенко, Олег; Федченко, Євген
    У роботі проаналізовано явище фальшивого балансу (false balance) у висвітленні західними онлайн-медіа повномасштабного російського вторгнення в Україну. Особливу увагу приділено медіависвітленню підриву Каховської ГЕС, публікації про який стали одними з показових на прояви фальшивого балансу. На основі теоретичного осмислення й операціоналізації поняття фальшивого балансу в дослідженні проаналізовано контент онлайн публікацій провідних західних медіа про окремі епізоди повномасштабного російського вторгнення в Україну. Шляхом якісного аналізу з елементами критичного дискурс-аналізу (КДА) визначено ключові прояви фальшивого балансу у висвітленні вторгнення західними онлайн-медіа. У другій частині емпіричного дослідження за допомогою вже контент-аналізу виявлено систематичність окреслених ознак фальшивого балансу у матеріалах західних онлайн-медіа про підрив Каховської ГЕС. Зроблено висновок, що все ще нерідко західні медіа у своїх матеріалах схильні до псевдозбалансованого висвітлення російсько-української війни, зокрема шляхом надання рівної ваги позиціям України й Росії, відповідно, жертви й агресора без належного контексту, що зрештою може призводити до спотвореного зображення певних подій.
  • Item
    Українські проєкти з медіаграмотності: аналіз контент- трендів (2022-2024)
    (2025) Степанюк, Назар; Дуцик, Діана
    Метою дослідження є комплексне вивчення контентних трендів згаданих проєктів з медіаграмотності впродовж 2022–2024 років. Мова йде не лише про виявлення зовнішніх змін у форматах і тематиці, але й про спробу зрозуміти внутрішню логіку адаптації, принципи побудови текстів, способи реагування на інформаційні атаки та виклики часу. Особливу увагу приділено контекстуальної змінності – як зміни інформаційного середовища впливали на вибір тем, акцентів, стилю комунікації та візуальної репрезентації. Завданням дослідження є формування та огляд траєкторій контентного розвитку зазначених проєктів, аналіз динаміки їхніх меседжів, зіставлення між собою для виявлення спільних тенденцій і відмінностей.
  • Item
    Висвітлення культурної та суспільної ролі оперних вокалістів у час війни у документальному фільмі "Арія в тривогу"
    (2025) Середюк, Роман; Горностай, Катерина
    Мета цього дослідження – дослідити засади поетичного підходу до створення документального кіно, що зображає мистецьке середовище та його мистецьку та суспільну роль за умов війни та застосувати їх у авторському проєкті, який є практичним втіленням цього дослідження.
  • Item
    Зміщення тематичних акцентів у подкастах про культуру в умовах повномасштабного вторгнення
    (2025) Салій, Марія; Дейниченко, Руслан
    Метою дослідження є аналіз зміни тематики подкастів про культуру, що дозволить виявити, які нові акценти з’явилися у подкастах про культуру у контексті воєнних подій. Також, чи стали подкасти на культурну тематику інструментом формування національної ідентичності.
  • Item
    Меми як інструмент комунікацій інформаційних каналів у соціальних мережах під час війни
    (2025) Радзієвська, Марина; Романюк, Вікторія
    У магістерській роботі на тему «Меми як інструмент комунікацій інформаційних каналів у соціальних мережах під час війни» комплексно досліджено роль та функції мемів у сучасному українському інформаційному просторі в умовах повномасштабної війни. Актуальність роботи зумовлена трансформацією соціальних мереж у ключове комунікаційне середовище, де візуальний гумор відіграє значну роль у інформаційному протистоянні, мобілізації суспільства та підтримці психологічної стійкості. Метою дослідження є з'ясування функціонування мемів як інструмента комунікації в інформаційних каналах соціальних мереж під час війни, а також визначення їхнього використання адміністраторами каналів та сприйняття аудиторією. Теоретична частина роботи присвячена осмисленню поняття "мем" як феномену цифрової комунікації та частини візуальної культури, а також аналізує мем як сучасну форму гумору та його застосування в кризових ситуаціях для психологічної підтримки, мобілізації суспільства та інформаційної війни. Окремо розглянуто використання мемів у маркетингу, політиці, журналістиці та їхню специфіку в період російсько-української війни.
  • Item
    Мова ворожнечі в українських онлайн-медіа щодо переміщених осіб після повномасштабного вторгнення 24 лютого 2022 року
    (2025) Лазарова, Софія; Дуцик, Діана
    Мета дослідження полягає в тому, щоб зʼясувати, чи наявна мова ворожнечі щодо переміщених осіб у контенті українських онлайн-медіа після початку повномасштабного вторгнення 24 лютого 2022 року, визначити частоту і характер її прояву, а також виявити вплив повідомлень з ознаками мови ворожнечі на суспільне сприйняття цієї групи.
  • Item
    Релоковані локальні медіа в Україні в умовах російсько- української війни: виклики та адаптивні підходи
    (2025) Куропатенко, Максим; Орлова, Дарія
    Мета дослідження – виявити особливостей адаптації релокованих регіональних медіа України до нових умов функціонування після повномасштабного російського вторгнення 2022 року.
  • Item
    Українські модні видання під час війни: аналіз контенту та редакційних стратегій (2022-2024 рр.)
    (2025) Крутій, Анастасія; Панін, Юрій
    Мета дослідження полягає в аналізі особливостей змін контенту та редакційних стратегій українських модних видань у період війни та виявлення, якими способами вони відповідають на соціальні, культурні та емоційні запити аудиторії.
  • Item
    Влада та розвиток української газетної журналістики в період каденції президента Леоніда Кучми
    (2025) Кравчук, Вікторія; Романюк, Вікторія
    У магістерській роботі досліджено вплив політичної влади на розвиток української газетної журналістики в період президентства Леоніда Кучми (1994–2005). Актуальність теми зумовлена браком системних досліджень впливу політичної влади на друковану журналістику саме в контексті 1990-х – початку 2000-х років, а також переосмислення та аналізу ролі політичного тиску, цензури та редакційної залежності в трансформації газетного ландшафту. Метою дослідження є аналіз основних форм впливу держави на механізмів впливу державної влади на українську газетну журналістику в період президентства Леоніда Кучми та виявлення, як ці впливи відображались у змісті газет, редакційній політиці та практиках журналістів. Методологічна основа дослідження включає якісний контент-аналіз газет "Урядовий кур’єр", "Голос України", "День", "Україна молода" і "Факти", а також глибинні інтерв’ю з представниками медіа.
  • Item
    Практики формування спільнот в українських медіа
    (2025) Коропецька, Анастасія; Дуцик, Діана
    Мета дослідження: виявити та проаналізувати ключові практики, за допомогою яких українські медіа формують та підтримують читацькі спільноти в онлайн-просторі.
  • Item
    Висвітлення повномасштабного вторгнення Росії українськими жінками-журналістками
    (2025) Кокалко, Анастасія; Федченко, Євген
    У магістерській роботі досліджено досвід українських жінок-журналісток, які працюють в умовах російсько-української війни, зокрема зосереджено увагу на проявах гендерних упереджень у професійному середовищі та стратегіях їх подолання. Актуальність теми зумовлена недостатнім вивченням гендерної динаміки у воєнній журналістиці та необхідністю висвітлення проблем, з якими стикаються медійниці на фронті й у редакціях. Метою дослідження є виявлення форм гендерної дискримінації в роботі журналісток, аналіз впливу професійного та соціального оточення на їхню стійкість, а також опис індивідуальних і колективних механізмів протистояння викликам. Методологічною основою стали глибинні напівструктуровані інтерв’ю, результати яких оброблялися з використанням сучасних інструментів Штучного Інтелекту.
  • Item
    Українське телебачення в ключові періоди незалежності: російський контент, пропаганда і фейки
    (2024) Бойчук, Христина; Панін, Юрій
    Метою роботи є створення мультимедійного проєкту для YouTube про українське телебачення в ключові періоди незалежності.
  • Item
    Вимушена евакуація після 24 лютого 2022: життя за кордоном і повернення в Україну крізь призму спільного досвіду виїзду в Європу
    (2024) Вакулюк, Марія; Федченко, Євген
    Метою проєкту є простежити, як досвід перебування в евакуації за кордоном під час війни і повернення після цього в Україну, повпливав на життя, сприйняття світу та психологічний стан героїнь фільму.
  • Item
    Висвітлення у світових медіа питання постачання важкої зброї Україні
    (2024) Гаврюшова, Вікторія; Федченко, Євген
    Метою дослідження є виявлення особливостей висвітлення теми надання важкої зброї Україні в провідних міжнародних онлайн-виданнях.
  • Item
    Вплив російсько-української війни на контент електронних медіа у період з 24.02.2022 по 24.02.2023
    (2024) Кліницький, Денис; Дейниченко, Руслан
    Мета дослідження полягає у виявленні та аналізі ключових змін у контенті українських електронних медіа під впливом російсько - української війни протягом періоду від 24 лютого 2022 р оку до 24 лютого 2023 р оку.
  • Item
    Інструменти журналістики під час війни: OSINT та GeoINT
    (2024) Кононученко, Віталій; Горностай, Катерина
    Основною метою написання цієї роботи на тему "Інструменти журналістики під час війни: OSINT та GeoINT" є дослідити, а також описати ці інструменти, зрозуміти, які інструменти для OSINT та GeoInt-аналізу використовуються сьогодні у контексті російсько-української війни, а також краще зрозуміти як вони працюють та каталогізувати їх.
  • Item
    Використання онлайн-платформ підрозділами Збройних Сил під час війни: аналіз комунікаційних підходів, практик та контенту
    (2024) Мусієвський, Владислав; Орлова, Дарія
    Метою цієї роботи є дослідити, які саме комунікаційні підходи застосують підрозділи під час використання онлайн-платформ, а також який контент вони на них публікують. Контент-аналіз допоможе краще зрозуміти та ідентифікувати комунікаційні підходи під час використання онлайн-платформ, наративи, які можуть просуватись підрозділами тощо.
  • Item
    Українські реаліті-шоу та їх роль у формуванні гендерних стереотипів в умовах війни: на прикладі шоу "Супермама"
    (2024) Писаренко, Вікторія; Орлова, Дарія
    Реаліті-шоу – це один із популярних телевізійних жанрів, який успішно функціонує в умовах сучасних реалій. З кожним роком кількість таких програм у світі лише збільшується. А тому будь-який жанр, який займає настільки великий простір у культурі, заслуговує на вивчення, щоб зрозуміти, як він став таким масовим та які можливі наслідки цього явища.
  • Item
    Технології штучного інтелекту в практиці виявлення фейкових новин»
    (2024) Сюйва, Євген; Романюк, Вікторія
    Метою даної роботи є дослідження впливу технологій штучного інтелекту на процес виявлення фейкових новин. Подібне дослідження дозволить не лише розкрити потенційні можливості, а й зазначити обмеження та виклики, що виникають у контексті боротьби з дезінформацією.