034 Культурологія
Permanent URI for this collection
Освітньо-наукова програма: "Культурологія"
Browse
Recent Submissions
Item Символічна смерть Сталіна: візуальні режими і деформації інституційованого уявного(2023) Юхимець, Анна; Брюховецька, ОльгаМета дослідження: дослідити вплив символічної смерті Сталіна на виникнення деформацій інституційованого уявного у візуальних режимах постсталінізму.Item Війна та військова справа в образотворчості Скандинавії доби бронзи(2023) Тарбецький, Ігнат; Король, ДенисМета: дослідити прояви війни та військової справи у наскельному мистецтві Скандинавїі доби Бронзи, та перевірити поєднання практичної та символічної інтерпретації петрогліфів.Item Конфлікт або діалог творчості Вадима Доброліжа після еміграції до Едмонтону, Канада(2023) Морозова, Анна; Тимчук, НадіяМетою даної кваліфікаційної роботи є, на прикладі Вадима Доброліжа, представити й охарактеризувати якою була роль діаспори в створенні позитивного іміджу України.Item Зміна гендерного конструкту в Україні під впливом повномасштабної російсько-української війни через аналіз відео на медіа платформі TікTок(2023) Гавура, Віталій; Тимчук, НадіяМета дослідження – осягнути ті фундаментальні процеси, які відбуваються в українському суспільстві у площині гендерних модифікацій, певним чином розвіртуалізовувати війну на темі гендеру, простежити його зміни в українському суспільстві під час повномасштабної російсько-української війни (період – від червня 2022 року до квітня 2023, адже саме в цей час починається активна дискусія в інтернеті про гендерні моделі).Item Танатолатрія як складова ідеології сучасної Росії(2023) Богуцький, Артем; Демчук, РусланаМета дослідження полягає у аналізі витоків, відстеженні формування й функціонування танатолатрії у ідеології та культурно-політичних практиках сучасної Росії.Item Комп’ютерні ігри у жанрі horror: індустрія, геймдизайн та створення естетики жаху (2015-2022)(2023) Ремізовський, Артем; Брюховецька, ОльгаМетою даної роботи є надання характеристики створення естетики жаху у геймдизайні комп'ютерних ігор в жанрі horror, враховуючи роль індустрії.Item Становлення суб’єктом: афективний досвід і феномен дару(2021) Сірко, Мар’яна; Джулай, ЮрійМетою даної роботи є дослідити процеси становлення суб’єктів дарування у зв’язку із появою афективного досвіду.Item Проблема Голокосту в Україні: меморіальна політика та комеморативні практики(2021) Плєхотко, Валерія; Демчук, РусланаМета кваліфікаційної роботи полягає у аналізі меморіальної політики та комеморативних практик Голокосту, як контроверсійного феномену історичної пам’яті у меморіальних музеях України.Item Суспільне мовлення як інструмент забезпечення простору демократії в Україні(2021) Островський, Дмитро; Собуцький, МихайлоМетою дипломного проекту є дослідження перспектив Суспільного мовлення для розвитку демократичної політичної культури в Україні.Item Феномен насилля: трансформації та маніфестації(2021) Кириленко, Вікторія; Демчук, РусланаМета роботи полягає у дослідженні багатоманітних трансформацій та маніфестацій насилля з боку влади та соціуму, зокрема, апробації теоретичних положень з огляду на сучасні прояви та конкретні випадки.Item Російська пропаганда в інформаційному просторі України: стереотипи та шляхи поширення(2021) Кравченко, Катерина; Демчук, РусланаМета дослідження полягає у всебічному аналізі феномену пропаганди, зокрема явища контрпропаганди, а також – дослідженні російських пропагандистських наративів, поширених в українському інформаційному просторі на прикладі церковного, кінематографічного та соціомережевого кластерів.Item "Мерехтіння" як концепт: від поетології до (пост) феноменології(2021) Дорошенко, Анфіса; Собуцький, МихайлоМета дослідження полягає у спробі огляду та оцінки концептуальних розробок "мерехтіння".Item Дитяча нарцисична травма у фільмі А.Тарковського "Дзеркало"(2021) Делавар-Касмаі, Дарія; Брюховецька, ОльгаМета роботи в тому аби описати нарцисичний розлад особистості, виділити основні характеристики та застосувати їх щодо героїв фільму А.Тарковського "Дзеркало".Item Місце пам’яті та його роль у структурі ідентичності (на прикладі Стіни Пам’яті)(2021) Богуш, Марина; Собуцький, МихайлоМета роботи – дослідити взаємозв’язок індивідуального та колективного в рамках студій травми та студій пам’яті, а також теорії місць пам’яті на прикладі Стіни Пам’яті.Item Культура "стріт веар" і "нова" висока мода як показник трансформацій у креативному класі та сучасних цифрових технологіях(2020) Федорук, Андрій; Брюховецька, ОльгаУ даній роботі розглядається процес зміни індустрії моди з посиленням культури "стріт веар". Такі зміни моди та порівняння контркультури з елітарним знаком є комплексним процесом, який слід розглядати у його складній множинності.Item Еволюція медіа у візуальному мистецтві та сучасний український досвід(2020) Михальчук, Ольга; Павліченко, НадіяДослідження зміни виражальних засобів візуального мистецтва упродовж історії та впливу впровадження нових технічних засобів на формування сучасного мистецтва, зокрема в українському новітньому досвіді. Новації, що відбувалися в образотворчому мистецтві були відголоском на модерні явища в суспільстві або ж випереджали їх. Протягом століть змінювалась роль художника, твору мистецтва та глядача в системі їхніх взаємовідношень, з часом з’явилась фігура критика, куратора, і їхня роль також важлива в процесі спілкування з твором мистецтва. Показано вплив застосування “нових” медіа на формування сучасного мистецтва в Україні. Проаналізовано творчість і ключові проекти чотирьох сучасних українських митців, а саме Арсена Савадова, Олександра Бабака, Івана Світличного та Гамлета Зінківського, які працюють з різними технічними засобами, в різних видах мистецтва з позиції розгляду вибору конкретного медіума для втілення їхнього авторського задуму.Item Конструювання орієнтального іншого у французькому та російському балеті ХІХ – початку ХХ століття(2020) Макар, Роксолана; Брюховецька, ОльгаРобота присвячена дослідженню конструювання орієнтального іншого в балетних постановках у Франції та Російській імперії ХІХ – початку ХХ століття. Сформульовані у французькому балеті початку ХІХ століття способи конструювання орієнтального іншого були принесені танцівниками і балетмейстрами до Російської імперії, яка перейняла французький балет і надала йому виразного імперського характеру. На початку ХХ століття разом з "Російським балетом" Cергія Дягілєва орієнталістський балет повернувся до Франції і відродив у ній цікавість до балету та орієнтального іншого у видозміненому вигляді. Конструювання орієнтального іншого в балеті розглядається у постійному взаємозв’язку з гендером та сексуальністю.Item Актуалізація "радянської естетики" у колекціях сучасних українських та російських дизайнерів(2020) Лунів, Марта; Брюховецька, ОльгаКороткий зміст роботи: робота присвячена дослідженню актуалізації "радянської естетики" в українській та російській сучасній моді. Дослідження зосереджене на аналізі колекцій трьох дизайнерів: Антона Белінського (Україна), Юлії Єфімчук (Україна) та Гоші Рубчинського (Росія). У модних колекціях аналізовані дизайнери висвітлюють такі аспекти радянського стилю як утилітарність та мінімалістичність, характерні для конструктивістської моди 20-х років ХХ ст., а також спортивну естетику періоду Перебудови. У роботі розглянені дизайнерські інтерпретації образів радянської робітниці та гопника. Окрема увага приділена дослідженню естетики бідності та механізмам її екзотизації. У роботі висвітлюється квірування дизайнерами гендерної бінарної системи. Також досліджуються потенційні причини ностальгійного звернення до минулого.Item Створення образів в перформативних практиках поп-музики(2020) Тутєрова, Катерина; Брюховецька, ОльгаВ роботі розглядається тема перформансу і перформативних практик в поп-музиці а також як з їх допомогою створюються образи. Поняття і теорія образу розглядається з точки зору семіотичної моделі а також через діалектику історичного виміру. Перформанс є центральним поняттям перформативного повороту вивчення культури, і розуміється як акт, виступ і уявлення. Музичний виступ протягом 20 століття трансформується від процесу до продукту, чому сприяє технологізація створення предметів мистецтва. Музичний поп-концерт використовує інтермедіальність для створення ефекту присутності і нового досвіду прослуховування музики.Item Простір кіно та простір міста: точки перетину(2019) Глинь, Анастасія; Брюховецька, ОльгаРоботу присвячено дослідженню просторів кіно та міста, а також практик, у яких проявляється їхня взаємодія. Через актуалізацію та узагальнення різних підходів до аналізу урбанного та кіно- простору (спираючись на роботи Мішеля де Серто, Гі Дебора, Мартіни Льов, Енн Фрідберг та інших), а також через порівняння візуальних досвідів кіноглядача та жителя міста демонструється взаємовплив досліджуваних просторів та їхнє трансформування як результат цих впливів. Також робота містить аналіз кінофестивалю як гетеротопії — простору, що об'єднує сфери міста та кіно. The research explores cinema space and city space and the practices in which the interactions of these spaces are manifested. The research actualizes and generalizes various approaches to the analysis of urban and cinematic spaces introduced by Michel de Certo, Guy Debord, Martina Löw, Ann Friedberg, etc., as well as compares visual experiences of a cinema spectator and a city dweller. The transformations of these two kinds of spaces that resulted from their mutual influence are explored. The research includes an analysis of a film festival as a heterotopia — a space that combines the spheres of city and cinema.