Право інтелектуальної власності та інформаційні технології
Loading...
Date
2017
Authors
Михайлюк, Галина
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
У статті досліджуються правові механізми захисту прав інтелектуальної власності на товари/послуги, що
рекламуються через мережу Інтернет. Проаналізовано національну судову практику держав-членів ЄС, а також
Європейського суду справедливості у справах, де, у переважній більшості випадків, споживачі були введені в
оману використанням конкурентами комерційних позначень, які нагадували відомі бренди, через що останні
притягувались до відповідальності за порушення прав власників комерційних позначень.
The legal mechanisms for the protection of intellectual property rights on products / services that are advertised via the Internet have been examined in the paper. National case law of EU Member States as well as the European Court of Justice where, in the vast majority of cases, consumers were misled by the use of competitors commercial designations, similar to the famous brands, have been analyzed.
The legal mechanisms for the protection of intellectual property rights on products / services that are advertised via the Internet have been examined in the paper. National case law of EU Member States as well as the European Court of Justice where, in the vast majority of cases, consumers were misled by the use of competitors commercial designations, similar to the famous brands, have been analyzed.
Description
Keywords
споживач, інформаційні технології, права інтелектуальної власності, правова охорона, реклама, стаття, consumer, information technologies, intellectual property rights, legal protection, advertising
Citation
Михайлюк Г. О. Право інтелектуальної власності та інформаційні технології / Михайлюк Г. О. // Часопис Цивілістики. - 2017. - Вип. 26. - С. 65-68.