Кіно-Театр. 2005. №2

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 42
  • Item
    Перспективи українського кіно : "круглий стіл" в редакції журналу "Кіно-Театр" 19 січня 2005 року
    (2005) Чміль, Ганна; Іллєнко, Юрій; Савченко, Борис; Сивокінь, Євген; Іллєнко, Михайло; Маслобойщиков, Сергій; Скуратівський, Вадим; Лемешева, Людмила; Тримбач, Сергій; Брюховецька, Лариса
    У круглому столі беруть участь: продюсер Ганна Чміль, кінорежисери Юрій Іллєнко, Борис Савченко, Олександр Коваль, Євген Сивокінь, Михайло Іллєнко, Сергій Маслобойщиков, літературознавець, культуролог Вадим Скуратівський, кінокритики Людмила Лемешева, Сергій Тримбач. Ведуча — Лариса Брюховецька.
  • Item
    Визнати масштаб фальсифікацій. До парламентських слухань у Верховній Раді
    (2005) Іллєнко, Юрій
    Фальсифікація українського кіно почалася в той день, коли через прохідну на кіностудію імені Олександра Довженка не пропустили Олександра Петровича Довженка.
  • Item
    Революційне звільнення від окупаційного режиму?
    (2005) Іллєнко, Михайло
    В Україні сьогодні (як і в будь-якій іншій країні) структурований інформаційний простір, левова частина якого — екранні засоби впливу на суспільство. Ця інфраструктура зазнала тотальної фальсифікації. Особливості закладено в інфраструктуру недосконалістю законодавства, а іноді і навмисною багатовекторністю закону, що провокує ручне управління інформаційним простором. Сфальсифікована конфігурація виглядає непохитною, але не є довічною. ї ї можуть змінювати правові та економічні чинники — що й спостерігається в інших державах, поки що не в Україні. Хоча саме в Україні відбулася Помаранчева революція, яка є дитиною національної підокупаційної материнської культури.
  • Item
    Шлях державний
    (2005) Мазяр, Микола; Брюховецька, Лариса
    Шляхи українського кіно... Що означає протекція держави щодо національної кінематографії? Як найоптимальніше розпорядитися коштами, які накопичуватимуться завдяки законодавчій підтримці національного кіно? Чи реально увійти у світовий контекст завдяки залученню ресурсів іноземного капіталу? Якщо так, то як це можна зробити? Микола Мазяр, керівник департаменту кіно Міністерства культури і мистецтв України/
  • Item
    Шлях національний
    (2005) Степаненко, Світлана; Брюховецька, Лариса
    Світлана Степаненко - директор студії "Кінематографіст". Нагальною потребою є створення окремої державної структури у складі Кабінету Міністрів України, яка послідовно і ефективно займалася б винятково питаннями екранних мистецтв.
  • Item
    Шлях глобалізаційний
    (2005) Борисів, Петро; Брюховецька, Лариса
    Петро Борисів - фінансист, президент компанії Entertainment Finance Menegement LLC.
  • Item
    Потужний комунікаційний засіб
    (2005) Пахльовська, Оксана
    Концепції української культури на Заході є одним з кардинальних аспектів, тому що проголошений курс країни на євроінтеграцію. Інтеграція на політичному рівні буде простішою за інтеграцію культурну.
  • Item
    Хто захистить неігрове кіно?
    (2005) Марченко, Сергій
    Майбутнім дослідникам, певно, буде незрозуміло чому ми сьогодні так нарікаємо на відсутність українських фільмів — в Будинку кіно майже щомісяця прем’єри. У лютому 1999 року показали й мою картину "Відгомін забутого неба" — пізнавально-світоглядний фільм про уявлення Космосу в давнину. За відсутності фінансування на завершення півгодинної картини пішло шість років.
  • Item
    Кіно як кіноманія : огляд українських фільмів за 2004 рік
    (2005) Брюховецька, Лариса
    Інформація про українське кіно в нашому суспільстві циркулює, на жаль, досить кволо, здебільшого в колі самих кінематографістів. Звідси — стійке враження широкого загалу, що українського кіно взагалі не існує. Та й як цій інформації циркулювати, якщо (хоч як це не прикро), наш прокат тотально обслуговує виробника зарубіжного, тому навіть нечисленні фільми, які виходять в Україні, до глядачів не потрапляють. Глядачі до цього вже звикли, тому, навіть якщо б їх постійно переконували в пресі, що є фільми не тільки американські, а й українські, вони навряд чи повірять. Фільми треба дивитися — в кінотеатрах або на телебаченні, - і це головний аргумент у цьому зачарованому колі "неіснування". Без цього не те що аналіз і трактування, а й сама інформація про такий "фантомний" продукт мало кого цікавитиме. Проте є суттєвий аргумент і на користь цієї ситуації: українські фільми — це фільми для вибраних, і настане момент, коли їх волітимуть дивитися насамперед українці, щоб пізнавати своє життя — як минуле, так і сучасне.
  • Item
    Мімікрія "Довгоносика"
    (2005) Клименко, Станіслав
    Невдовзі після другого туру президентських перегонів над телекомпанією Про-ТБ, якою керує автор "Довгоносиків" В. М. Приходько (водночас В. М. Приходько обіймає посаду Генерального директора Національної кіностудії художніх фільмів імені Олександра Довженка), з явився помаранчевий прапор "Так!". Для мене це стало знаком симптоматичним. Чи розуміє В. М. Приходько, що слово "Так!" означає: так! — українському народові, українській нації!, що "Так!" — це утвердження в нашому житті принципів совісті, правди, моралі, професіоналізму; що "Так!" — означає жити й працювати "за законами Божеськими і людськими" (слова О. Довженка, що увійшли до програми В. Ющенка).
  • Item
    Кохання в стилі модерн
    (2005) Кандинська, Віра
    Ніщо так не відображає стиль епохи, як знамениті любовні історії. Такі, як знаковий роман видатного російського поета Сергія Єсеніна і всесвітньо відомої американської танцівниці Айседори Дункан. Ця романтична історія, що незбагненним чином увібрала в себе всі крайнощі й контраверсії Срібного віку, продовжує хвилювати й захоплювати і на початку XXI століття.
  • Item
    Речей таємна суть
    (2005) Гайдабура, Валерій
    20 січня 2005 року виповнилося 120 літ з дня народження української артистки Марії Малиш-Федорець.
  • Item
    Між правдою та красою
    (2005) Бучко, Роман
    Згорьовані смертями дванадцятьох дітей батьки всю свою любов і віру вклали в останнього сина, зачарованого красою великої ріки, з її краєвидами, легендами і побутом хліборобів, працьовитих і самодостатніх. За п’ятдесят кілометрів від Сосниці, коли Сашкові було 12 літ, Федір Вовк викопав Мізенську оселю мисливців за оленями, котрі проживали тут понад 20 тисяч літ і залишили орнаментований мезидром браслет із кістки мамонта.
  • Item
    Вплив Довженка на світовий кінопроцес
    (2005)
    Про те, як вплинула творчість Олександра Довженка на світовий кінематограф, можна говорити довго. Цей вплив не обмежений ні часом, ні простором і триває й досі. Саме ця риса й відрізняє генія від його колег, навіть талановитих. Міра впливу.
  • Item
    Життя як бунт, а гра як стиль у виконанні Чарлі Кейна
    (2005) Баб'як, Вікторія
    Можливість створювати мистецтво — одна з найдивовижніших здібностей людини. І кожен її новий твір стає відблиском внутрішнього світу і суб'єктивного світогляду — яскравого, часом суперечливого, та через те ще цікавішого. Орсон Велс дає глядачеві можливість розгадати написану ним загадку особистості Чарльза Фостера Кейна, а побіжно, несвідомо — і своєї власної.
  • Item
    Такесі Кітано: найбільш неяпонський з японських кінорежисерів
    (2005) Маркевич, Яна
    Такесі Кітано — одна з найяскравіших постатей у сучасному світовому кінематографі, особистість рідкісно обдарована. В Японії відомим став як учасник комедійного дуету "The two beats", особливо з 1980 року, коли його запросили на телебачення. Він і досі залишається знаковою постаттю японського TV, беручи участь, як мінімум, у п’яти телешоу на тиждень. Серед його численних талантів - літературний: Кітано написав низку новел, декілька збірок оповідань, есе і віршів.
  • Item
    Життя як імпровізація
    (2005) Косенко, Анна
    Мараб Мамардашвілі якось писав, що хоче розповісти історію філософії як історію спроб людей філософствувати і завдяки філософії дізнаватися про себе і про світ те, чого без філософії дізнатися неможливо. Так само можна вести мову і про творчість грузинсько-французького режисера Отара Йоселіані. І йтиметься не тільки про філософію, а й про кінематограф, адже його фільми — не що інше як спроба віднайти і зрозуміти щось важливе, що є в людині і поза нею і що важко передати інакше, окрім як через засоби кіно.
  • Item
    Яскравий почерк Алли Гусак
    (2005) Передерій, Ірина
    У січні відбулася виняткова подія — вперше на суд професійних глядачів представила свої роботи кінематографістка з Полтави. Телефільми Алли Миколаївни Гусак (оператор Дмитро Стариков) зняті на Полтавській обласній державній ТРК "Лтава". За словами президента фестивалю документального кіно «Кінолітопис» Лариси Єфименко, ідея творчого вечора виникла, коли стало зрозуміло, що матеріалу на такий вечір є більш ніж достатньо.
  • Item
    Білоруське кіно в підпіллі : [розмова з А. Кудиненком та О. Качаном]
    (2005)
    Найяскравішим дебютом у конкурсі останнього фестивалю "Молодість" був білоруський фільм "Окупація. Містерії" (режисер Андрій Кудиненко, автор сценарію Олександр Качан).
  • Item
    Монотеатр: напрям руху
    (2005) Селіванова, Вікторія
    20-23 листопада у Вроцлаві пройшли 38-мі Зустрічі театрів одного актора. Центральною подією стали виступи литовських, польських та українських артистів.