053 Психологія
Permanent URI for this collection
Освітньо-професійна програма / Освітньо-наукова програма: Психологія
Browse
Browsing 053 Психологія by Subject "metacognitive involvement in activity"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Психологічні умови продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі : дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії(2025) Гордієнко, Арсеній; Боднар, АллаУ дисертації здійснено теоретичне узагальнення та емпіричне вивчення психологічних умов продуктивної діяльності студентів в контексті глобальної мережі. Здійснено психологічний аналіз продуктивної діяльності, визначено структурні компоненти та критерії, розкрито її детермінанти, розроблено та описано психологічну модель продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі. Розкрито значення глобальної мережі як чинника соціалізації та діяльності в сучасному суспільстві, визначено та описано змістовні особливості діяльності студентів в глобальній мережі. Діагностовано види та показники продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі. Апробовано програму психологічної підтримки продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі та формування стратегій продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі, обґрунтовано вплив програми на розвиток продуктивної діяльності студентів в цілому та в різних осередках глобальної мережі (освітньому та особистому кіберпросторах). Розроблено рекомендації для створення і впровадження програм розвитку продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі та персоналізованих програм розвитку стратегій продуктивної діяльності студентів. В емпіричному дослідженні визначені зміст та особливості продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі, встановлені психологічні умови продуктивності студентів в глобальній мережі, встановлено зв’язок між показниками продуктивної діяльності та особистісними властивостями студентів. Визначено, що продуктивна діяльність студентів в глобальній мережі орієнтована на професійне зростання, відзначається ієрархією видів діяльності, змістовними особливостями самопрезентації, характеризується змістовністю, рефлексивністю, метакогнітивною та особистісною детермінацією. Виявлені ознаки різного рівня продуктивної діяльності студентів (змістовність, структурна організація видів діяльності, адекватна самопрезентація). Встановлено особливості навчальної, соціальної та емоційної продуктивності студентів в глобальній мережі, а також в контексті навчальної діяльності. Визначено психологічні чинники продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі: орієнтація на професійну діяльність, ціннісна детермінація, рефлексивність, розвиток метакогнітивної структури діяльності, досвід спілкування та діяльності в глобальній мережі та потреба у власній унікальності. Встановлено взаємозв’язок між продуктивною діяльністю та особистісними рисами, між рівнем продуктивності студентів в реальному життєвому контексті та глобальній мережі. Виявлено позитивний вплив на продуктивну діяльність студентів в глобальній мережі спрямованості на професійну діяльність, мотивації особистої унікальності. Визначено психологічні особливості продуктивної діяльності студентів, визначено критерії продуктивної діяльності, визначено особливості проблемного використання можливостей глобальної мережі та продуктивної діяльності студентів, встановлено умови продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі, встановлено зв’язок між показниками продуктивної діяльності та чинниками освітнього середовища, видами діяльності студентів, особистісними властивостями студентів. Визначено, що проблемне використання інтернету зумовлено когнітивними, емоційними та поведінковими проблемами студентів, високим рівнем стресу, пов’язаного із проблемами навчальної, соціальної та емоційної продуктивності студентів. Визначені критерії творчої, ефективної та продуктивної діяльності студентів. У ході дослідження встановлено особливості студентів з різним рівнем продуктивної діяльності та вплив наступних умов на розвиток продуктивної діяльності студентів: професійна спрямованість, розвиток спілкування, рівень рефлексії, метакогнітивна структура діяльності. Визначено вплив на зростання продуктивності в глобальній мережі розвитку та різноманіття навчального та діяльнісного досвіду. На основі результатів дослідження встановлено, що психологічні особливості продуктивної діяльності студентів полягають у активному навчанні та спілкуванні, формуванні та використанні особистого досвіду, створенні цільових програм особистого та професійного розвитку, дослідженні та визначенні змісту та способів самопрезентації власної індивідуальності. Основними причинами непродуктивного характеру активності в глобальній мережі виступають когнітивні, емоційні та поведінкові проблеми, низький рівень навчальної, соціальної та емоційної продуктивності та низький рівень загальної самоефективності. На основі результатів дослідження розроблено програму психологічної підтримки продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі та розвитку стратегій продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі, здійснено теоретико-методологічне обґрунтування програми, сформовано зміст та структуру програми, описано особливості реалізації програми, проведено аналіз результатів її впровадження, доведено ефективність програми. Реалізація програми сприяла усвідомленню студентами своєї діяльності, визначенню проблем та перешкод у досягненні продуктивності, зумовила спрямування їхньої активності на визначення шляхів розвитку продуктивної діяльності, покращення самопочуття та оволодіння навичками оптимізації діяльності, зменшенні поведінкових та емоційних труднощів в діяльності студентів. В реалізації програми підтверджено значення таких чинників продуктивності як мотивація професійного самовизначення, рівень мотивації до утвердження власної унікальності, рефлексивні та метакогнітивні навички, рівень таких особистісних рис як відкритість до досвіду, добросовісність та особиста креативність. На розвиток навичок продуктивної діяльності та підвищення рівня продуктивної діяльності позитивно впливає персоналізація зворотного зв’язку. Показано, що групові програми розвитку навичок продуктивної діяльності та персоналізовані програми продуктивності сприяли усвідомленню та рефлексії, оволодінні навичками метакогнітивних підходів, зменшенню поведінкових та емоційних труднощів в продуктивній діяльності, суттєвим змінам у структурі видів діяльності в глобальній мережі. За результатами дослідження визначено особливості проведення програм психологічної підтримки продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі та визначено особливості реалізації персоналізованих програм підтримки студентів. На основі результатів дослідження, реалізації програм розвитку продуктивної діяльності та персоналізованих програм продуктивної діяльності сформульовано рекомендації для практичних психологів з метою психологічної підтримки у розвитку та встановленні продуктивних підходів студентів до своєї діяльності в умовах навчання та діяльності в глобальній мережі. Визначено підхід до аналізу продуктивної діяльності студентів та комплекс діагностичних показників для оцінки продуктивної діяльності студентів, а також рекомендації по застосуванню розробленого комплексу методичних прийомів, рекомендації по проведенню програм розвитку продуктивних підходів в діяльності студентів та створенні умов для продуктивної діяльності студентів в процесі навчання та самостійної активної діяльності в глобальній мережі. Наукова новизна та теоретичне значення дослідження полягають у тому, що у даній роботі: вперше представлено модель продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі, проаналізовано, досліджено і представлено особливості продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі; поглиблено поняття кіберпростору та розкрито психологічні виміри кіберпростору, визначено особливості продуктивної діяльності та самопрезентації студентів в освітньому та особистому кіберпросторі як окремих осередках глобальної мережі. Наукова новизна результатів дослідження полягає у тому, що у даній роботі: визначено психологічні умови продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі; здійснено теоретичне узагальнення та емпіричне вивчення проблем діяльності студентів в різних осередках глобальної мережі (освітньому та особистому кіберпросторі); визначено та діагностовано показники продуктивної діяльності студентів у глобальній мережі (навчальної, соціальної та емоційної продуктивності); обґрунтовано вплив програми психологічної підтримки продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі та персоналізованих програм розвитку стратегій продуктивної діяльності; розроблено психологопедагогічні рекомендації для створення і впровадження програм загального та персоналізованого спрямування щодо психологічної підтримки продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі; поглиблено та уточнено поняття продуктивної діяльності та продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі; доведено ефективність програм загального та персоналізованого спрямування психологічної підтримки та розвитку стратегій продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі; набули подальшого розвитку положення та понятійний апарат діяльнісного підходу, зокрема представлена та проаналізована феноменологія особистісних трансформацій в контексті діяльнісної активності особистості в глобальній мережі. Наукова новизна дослідження полягає у розробці підходів до дослідження продуктивної діяльності в глобальній мережі, визначенні чинників та особливостей продуктивної діяльності студентів в глобальній мережі та проблемного використання глобальної мережі; виявленні взаємозв'язку між продуктивною діяльністю та особистими рисами; розробці підходів до діагностики рівня продуктивної діяльності в глобальній мережі та технологій впливу на стратегії продуктивної діяльності студентів; встановленні психологічних особливостей динаміки стратегій продуктивної діяльності, встановленні взаємозв’язку між продуктивною діяльністю студентів в реальному контексті та в контексті глобальної мережі.