Кафедра психології та педагогіки
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра психології та педагогіки by Subject "агресивність"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Внутрішньо психологічні чинники агресивної поведінки студентів.(2020) Радзіховська, Марія; Яковенко, ОльгаКваліфікаційна робота розглядає проблему впливу самооцінки та рівня домагань на особливості агресивної поведінки особистості в юнацтві. В даній роботі проведений теоретичний аналіз психологічних особливостей юнацького віку, поняття агресивної поведінки, поняття амбіції.Досліджується роль особистісних компонентів психіки –самооцінки та рівня домагань – як внутрішніх психологічних чинників агресивної поведінки.Наукова новизна даної роботи полягає в отриманих результатів полягає в уточненні даних про рівень домагань, самооцінки, агресію, агресивну поведінку, спрямованість в юнацькому віці, також у визначенні залежності виникнення певного виду агресії від неадекватного рівня домагань та самооцінки.В проведеному дослідженні було встановлено, що в залежності від рівня особистісних компонентів психіки представників юнацького віку по-різному формується їх агресивна поведінка. Доведено, що за наявності неадекватно завищеного рівня домагань у юнаків формується агресивна поведінка. А в залежності від рівня самооцінки юнаків, агресивна поведінки набуває певного виду. За умовою неадекватно завищеного рівня домагань та завищеної самооцінки у студентів формується екстернальна агресивна поведінка, тобто її прояв відбувається через роздратування, фізичну агресію, вербальну та пряму. В той час за умовою неадекватно завищеного рівня домагань та заниженої самооцінки у юнаків формується ауто-агресія, прояв якої набуває через високепочуття провини та сорому, самозвинувачення та інші види самодиструкції. Практична реалізація проведеного дослідження знайшла втілення в створеній психорозвивальну програму направлену на профілактику агресивної поведінки, корекцію деструктивного прояву агресивної енергії у студентів, формуванню адекватної самооцінки та розвиток здібностей цілепокладання.Використання результатів дослідження буде сприяти діагностиці внутрішньо психологічних чинників агресивної поведінки у представників юнацького віку.. Отримана у дослідженні інформація може бути використана у спеціальних навчальних курсах студентів, в роботі шкільних психологів та педагогів.Кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох частин, висновків, списку використаних джерел та додатків.Першачастина складається з аналізу робіт вітчизняних та зарубіжних вчених присвячених проблемам агресивної поведінки та виникнення агресії, рівню домагань та самооцінки й питанню термінології амбіцій. Розглядаються особливості динаміки протікання юнацького віку, підкреслюється роль особистісних компонентів у впливі на формування агресивної поведінки у студентів. Аналізуються вікові й особистісні чинники агресивної поведінки.Друга частина присвячена опису результатів дослідження особливостей формування агресивної поведінки представників юнацького віку, визначена процедура проведення констатувального дослідження, описано процес його організації та результати. Особливу увагу було надано дослідженню особистісним компонентам психіки –самооцінці та рівню домагань –як регулятивним чинникам формування агресивної поведінки. Було розраховано 8 кореляційних зв’язків з метою доведення гіпотези та сформовано висновки. У третій частині було запропоновано програму психорозвивальної роботи щодо профілактики агресивної поведінки у молоді. Показано, що вміння раціонального цілепокладання та планування мають значну роль у формуванні адекватного рівня домагань та самооцінки, та можуть бути засобом конструктивного використовування агресивної енергії.Item Гендерні особливості особистісної агресивності і конфліктності у школярів-підлітків(2021) Дячек, Дар’я; Гірник, АндрійМета дипломного дослідження: теоретично проаналізувати та емпірично дослідити ґендерні особливості особистісної агресивності і конфліктності підлітків.Item Особливості асертивності в структурі психологічної готовності до управління у студентів(2023) Орел, Анастасія; Гірник, АндрійМета кваліфікаційної роботи виявити, визначити та дослідити психологічні особливості асертивності в структурі психологічної готовності до управління у студентів, з особливим акцентом на вплив рівня агресивності на рівень асертивності, а також того, як розвиток навичок асертивності може сприяти підвищенню психологічної готовності студентів до управління.Item Психологічні детермінанти конфліктності особистості в підлітків(2020) Лук’янць, Ірина; Гірник, АндрійУ дипломному досліджені дається теоретичний та емпіричний аналіз психологічних детермінант конфліктності особистості в підлітків. В нашій роботі розкритіосновнінауковіпідходидо проблеми вивчення поняття конфліктута конфліктності. Здійснено класифікацію психологічнихдетермінантконфліктності особистостіта проаналізовано основні наукові підходи до вивчення таких детермінант, як агресивність, тривожність та темперамент. Здійснено аналіз сучасних досліджень психологічних детермінант конфліктності особистості. За допомогою спостереження та психодіагностичних методик нами було проведено емпіричну частину нашого дослідження,основною метою якого було виявити взаємозв’язок таких психологічних детермінант, як агресивність, тривожність та темперамент із вибором стилю поведінки в конфліктній ситуації. Була проведена описова статистиката кореляційний аналіз для отримання підтвердження або спростування наших гіпотез. Було проаналізовано дослідження інших науковців із нашої тематики таспівставлено із нашими результатами,проаналізовано та угруповано основнівідмінності в даних дослідженнях, які могли вплинути на відмінності в результатах. Описано шляхи застосування результатів емпіричного дослідження для формування навичок шкільного посередництва в підліктів.Розроблено міні-тренінг з розвитку навичок шкільного посередництвата вказано детальний план кожного заняття.