Факультет інформатики
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Факультет інформатики by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 143
Results Per Page
Sort Options
Item Оптимальні стратегії в коаліційних іграх з локальною взаємодією(2018) Несисюк, Мирослав; Чорней, РусланДипломна робота на здобуття академічного звання магістра математики. В цій роботі розглянуто актуальну на даний момент тему оптимальних стратегій в коаліційних іграх з локальною взаємодією. Ця тема є актуальною в зв`язку з її застосуваннях при моделюванні роботи мережі інтернет. Об`єктом є система з локальною взаємодією, а предметом стратегії гравців в цій системі. Метою цієї роботи є розглянути основні способи побудови систем з локальною взаємодією на основі задачі "хижак - жертва", а завданням створити програму для знаходження отпимальних стратегій жертв для уникнення хижака і перевірити її виконувальність в складніших випадках наприклад декількох хижаків. Методом дослідження є комп`ютерна програма для моделювання задачі.Item Аналіз повідомлень в рядках новин сайтів методом сентимент аналізу(2020) Якимчук, Соломія; Ковалюк, ТетянаПриймаючи рішення, ми звикли спиратися на інформацію ззовні, будь то відгуки, соціальні опитування або чиї-небудь судження про цікаві нам предмет, а тому зовсім не дивно, що така область лінгвістики, як сентимент-аналіз, міцно увійшла в наше життя. І тим очевидніше необхідність досліджень з розроблення методики, яка зробить можливим визначення тональності тексту як в цілому, так і його окремих частин. Дана робота присвячена аналізу повідомлень в рядках новин сайтів методом сентимент аналізу.Item Researching semistructured problems of multicriteria optimization using the software system(2020) Tryhub, Roman; Franchuk, OlehObject of research is optimal decision support process for semistructured (slightly formal) multicriteria optimization problems. Subject of research is mathematical model and method for solving semistructured problems of multicriteria optimization. Goal of research is to develop the optimal decision support system for solving semistructured problems of multicriteria optimization, which can be used by individual or collegial body who take responsible decisions. The next research problems are solved in this work: 1) to implement the process of solving the problem connected with finding an alternative which has the best (in total) criteria values as a software system; 2) to develop and implement the algorithm, which generates recommendations (“guidelines for actions”) for any of alternatives which lost so that the observance of them will guarantee the winning for this alternative. To achieve the goal, following research methods are used in this work: 1) the analytic hierarchy process (hereinafter AHP) – to formalize semistructured multicriteria optimization problem and to find an optimal solution; 2) mathematical programming methods – to formulate recommendations for alternatives which lost so that the observance of them will guarantee the winning; 3) verification test – to debug the software system and to develop the userfriendly interface oriented toward non-professional users.Item Порівняння сучасних рішень для налаштування CI та CD(2020) Гетьман, Максим; Франчук, ОлегУ даній курсовій роботі було розглянуто, що таке процес CI/CD та які проблеми він вирішує. Було розглянуто деякі рішення для налаштування CI/CD, розглянуто їхні плюси та мінуси, та у яких ситуаціях краще використовувати одне рішення чи інакшеItem Аналіз емоційного окрасу тексту в соціальних мережах(2020) Баранов, Костянтин; Ковалюк, ТетянаАвтоматизованому емоційний аналізу починають приділяти все більше уваги, так як обсяг інформації, що може бути оброблена емоційним аналізатором та використана в маркетингових та дослідницьких цілях, безперервно зростає. Джерелами таких даних перш за все являються соціальні мережі, де користувач має змогу опублікувати власну точку зору щодо будьякого продукту, сервісу, бренду тощо. Емоційний аналіз має на меті зібрати такі дані та вилучити з них необхідну цінну інформацію. Дана робота містить огляд напрацьованих відомостей про алгоритми емоційного аналізу, методи оцінювання роботи таких алгоритмів та сучасні проблеми емоційного аналізу, що потребують вирішення. У ході роботи було розроблено додаток, в якому реалізовано роботу з емоційним аналізатором.Item Гібридні системи консенсусу в блокчейн(2020) Бейрак, Марія; Невмержицький, ЄвгенУ роботі розглянуто сутність технолонії і різні види консенсусу блокчейна, особлива увага приділяється гібридній системі. Також розглянуті приклади використання гібридної системи консенсусу у реальному житті. У процесі виконання дипломної роботи був розроблений новий EIP, що дозволить будь-яким токенам криптовалюти Ethereum використовувати гібридну систему консенсусуItem Нейромережне розпізнаваня об’єктів(2020) Бондар, Ілля; Ковалюк, ТетянаБуде розглянуто можливості та підходи розпізнавання об’єктів за допомогою сучасних технологій та нейромереж. У якості прикладу об’єкту взято номерні знаки автомобілів. Мета – описати та реалізувати алгоритм отримання із статичної фотографії авто текстове представлення його номерного знаку. Ціллю роботи є аналіз існуючих алгоритмів, підходів та методів для реалізації цієї задачі, виведення найкращих та використання їх для реалізації програмного застосунку. Також буде детально описані кроки та методи реалізації задачі.Item Рендеринг трави у реальному часі та її динамічна взаємодія з об’єктами(2020) Ярошепта, Олександр; Бучко, ОленаВ даній роботі були розглянуті технології рендеренгу трав’яного покрову, а також методи їхньої оптимізації. В якості методів рендерингу трави у віртуальному світі досліджено та проаналізовано способи описані Fan та Jahrmann.Item Система управління клієнтською базою як SaaS на прикладі компанії страхового брокера(2020) Василенко, А. М.; Глибовець, АндрійУ даній курсовій роботі розглянуто приклад проектування та реалізації системи, яка створена для роботи з базою клієнтів. Реалізована система дає інструмент швидкого і зручного перегляду та управління базою клієнтів компанії, котра спеціалізується на брокерських послугах у сфері страхування. Система спроектована та побудована з використанням MERN-стеку: база даних - нереляційна база MongoDB, фреймворк для роботи з базою даних та створення API - ExpressJS, клієнтська частина - бібліотека React, серверна частина - платформа Node.js. Також, в системі використовується багато інших допоміжних бібліотек та модулів. Можливість комерційного використання застосування підтвердилось реальним прикладом такого використання. У зв’язку з цим було проаналізовано подальший напрямок розвитку застосування у його функціональній частині.Item Програмне забезпечення для виявлення спаму на основі машинного навчання(2020) Денисенко, Ігор; Ковалюк, ТетянаІнтернет відгуки відіграють все більш важливу роль у прийнятті рішень щодо отримання потенційних клієнтів. Між іншим, керуючись бажанням отримати прибуток чи велику кількість трафіку, можна використати спам-бота, для написання неправдивих відгуків або піднімати чи знижувати репутацію товарів чи послуг. Відповідно, застосунки для виявлення спаму є корисними як і для бізнесу, так і для фізичних осіб. Однак, на відміну від інших завдань, таких як класифікація новин або класифікація веб-ресурсів, існуючі бази даних спаму дуже обмежені через високу вартісь роботи людей, що збирають та власноруч класифікують спам, проте еффективність виявлення спаму вручну набагато більша ніж в автоматичному режимі, навіть у порвінянні з висококласними класифікаторами. У цій роботі я займаюсь створенням застосунку для виявлення спаму на основі нейронної мережі, спочатку буде створена модель нейронної мережі, далі набір даних для навчання мережі. Фінальним етапом проекту є створення додатку для можливістю людини перевірки його повідомлення на спамItem Дерева рішень і алгоритми їх побудови(2020) Наквасюк, Василь; Глибовець, АндрійУ даній курсовій роботі розглянуто дерева рішень, їх побудова та декілька алгоритмів навчання дерева рішень: ID3 (Iterative Dichotomizer 3), C4.5, CART (Classification and Regression Tree) і їх переваги і недоліки в методах класифікації даних. Також досліджено реальний приклад з використанням CART алгоритму та мови програмування PythonItem Сучасні підходи у проектуванні високонавантажених мап для пошуку об’єктів(2020) Жук, М. А.; Глибовець, АндрійУ даній кваліфікаційній роботі ми розглянемо кілька аспектів пов’язаних з прикладною реалізацією проектів з використанням мап: складність виводу великої кількості об’єктів на мапу, складність пошуку та фільтрації, а також витрати. Для цього буде вибраний реалістичний кейс для побудови високонавантаженої мапи.Item Автоматизований аналіз мотиваційних листів на основі сентимент аналізу(2020) Рожко, Ростислав; Ковалюк, ТетянаУ кваліфікаційній роботі була описана проблема обробки текстів природньої мови, описані способи такої обробки, особливо сконцентровано увагу на сентимент-аналізі; проблеми та способи його застосування; описані алгоритм роботи класифікаторів текстових даних; процес розробки та сама система аналізу. Робота складається з трьох розділів. Перший розділ присвячений аналізу сучасного стану вирішення проблеми, обґрунтуванню необхідності виконання роботи, призначення курсової роботи, сучасний стан проблем сентимент-аналізу та спосіб його застосування. Другий розділ розповідає про процес обробки текстових даних для їх подальшого аналізу, принципам роботи класифікатора тексту на основі машинного навчання. Третій розділ присвячений огляду системи, її основних параметрів та подальших кроків для вдосконалення її роботи.Item Розробка підсистеми ігрового штучного інтелекту(2020) Велігурський, Олександр; Глибовець, АндрійМета: Створити універсальну підсистему ігрового штучного інтелекту, яка може бути використана для різного типу ігор категорії “Пазли”. Завдання: Розробити алгоритм, який спростить розробку системи для певного розділу ігрового програмного забезпечення. Реалізувати тестову версію гри “Пятнашки” для демонстрації. Об’єкт дослідження Розробка допоміжної бібліотеки ІШІ з використанням Unity Engine. Предмет дослідження Алгоритми ігрового штучного інтелекту, які вважаються основоположними у ігровій індустрії. Практичне значення одержаних результатів Розроблена підсистема може бути впроваджена для створення ігор типу PuzzleGames. Допоможе швидко впровадити базові функції ігрового штучного інтелекту.Item Organization and control of continuous code delivery(2020) Ivanov, Oleksii; Glybovets, AndriiIn this thesis will be defined what is: continuous integration (CI), continuous deployment and delivery (CD), branching strategies. Then will be covered common patterns and anti-patterns of implementation mentioned systems. The second part of the thesis will explore Continuous Integration with focus on it parts. Will be explained importance and ways of optimization of CI process. The third part will uncover Continuous Deployment process. Will be covered Infrastructure as a Code approach (IaC), release strategies for production, and zerodowntime deployments approaches. The finally: some example of zero-downtime implementation will be presented.Item Задача про ханойську вежу для повних бінарних двокольорових дерев(2020) Сушарник, Діана; Олійник, БогданаУже протягом кількох сторіч задача про Ханойську вежу приваблює інтерес математиків. На сьогоднішній день існує безліч варіацій та узагальнень цієї головоломки: експерементують із кількістю кілків, дисків, розглядають задачі із використанням кольорових елементів, смугасті задачі. Розраховують кількість необхідних кроків і оптимальний алгоритм розв’язку. Але нові варіанти і додаткові умови продовжують з’являтися, тож задача є гарним полем для математичних роздумів. Під час дослідження цієї теми авторка розглянула модифікацію задачі про Ханойську вежу для бінарних дерев, а також узагальнений розв’язок до модифікованої задачі. У роботі сформульовано правила для нової задачі на бінарних двокольорових деревах і знайдено її розв’язок для дерева фіксованої висоти. Цей напрямок можна продовжувати розвивати і знайти, наприклад, узагальнений розв’язок задачі, або порахувати кількість необхідних кроків для дерев більшої висоти, із використанням іншої кількості кольорів, динамічним розфарбовуванням, тощо.Item Розподілена система навантажувального тестування у безперервній інтеграції. Візуалізація результатів у реальному часі.(2020) Ковш, Микола; Глибовець, АндрійУ даній курсовій роботі розглянуті основні типи, цілі та процес реалізації тестування продуктивності на проектах. Основним результатом роботи стала побудова розподіленої системи для тестування навантаження у процесі безперервної поставки. Також реалізоване централізоване звітування результатів тестів у реальному часі. Система побудована з використанням загальнодоступних інструментів на ринку.Item Рівновага в стохастичних коаліційних іграх на графах(2020) Науменко, Андрій; Чорней, РусланЗадається та формалізується гра для двох гравців на графах та розглядаються різни типи стратегій для двох гравців. Підводяться підсумкиItem Побудова семантичної моделі зображення за допомогою машинного навчання(2020) Кладько, Ярослав; Глибовець, АндрійМожливість знаходити зображення за пошуковим запитом – щоденна проблема інформаційного пошуку. Щодня мільйони людей, шукаючи інформації в інтернеті, прагнути знайти не лише текстові співпадіння, але й мультимедійну інформацію. Причина виникнення такого пошуку досить проста: є колекція мультимедійних документів та потреба користувача в іноформації. Пошук на основі контенту або ж content-based – ефективний метод пошуку іноформації у мультимедійних колекціях документів, ріст яких невпинно збільшується. Ці дані зазвичай зберігаються в електронних бібліотеках. Цей спосіб пошуку чудово доповнює традиційний і розширює його можливості, тому є актуальним, зараз стрімко розвивається і точно буде розвиватися у найближчі роки. Мета дослідження: опанувати архітектурні підходи проектування систем призначених для генерації описів до зображень, розглянути методи машинного навчання, зокрема згорткові та рекурентні нейронні мережі, застосувати набуті знання для генерації опису до фотографій. Об’єкт дослідження: автоматична генерація людською мовою опису до зображення. Предмет дослідження: застосування методів машинного навчання з метою створення автоматично генераваного опису зображення на основі аналізу вмісту самих зображень.Item 3D реконструкція сцени за відео з декількох камер(2020) Томащук, Вадим; Крюкова, ГалинаРобота складається з чотирьох розділів. В першому розглянуто базові поняття виявлення та опису особливостей об’єктів, які є основою для будь якого обраного підходу 3D реконструкції сцени, а також розглянуто найпопулярніші алгоритми для кращого сприйняття цього етапу в процесі розробки. В другому розділі описана теоретична база епіполярної геометрії, вирівнювання та триангуляції, а також згадано про алгоритми відстежування та оцінки позиції об’єкта. Третій розділ повністю присвячений поетапній розробці практичного застосування та частково описується необхідна теорія, така як побудова карт невідповідностей та глибини. В четвертому розділі звернено увагу на недоліки проведеної роботи, оцінено ефективність практичного застосування та простір для подальшого вдосконалення.