Кафедра психології та педагогіки
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра психології та педагогіки by Author "Чернобровкін, Володимир"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Взаємозв‘язок копінгових стратегій з психічним здоров‘ям молоді у період пандемії COVID-19(2022) Субоч, Єлизавета; Чернобровкін, ВолодимирМета дослідження: теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити взаємозв’язок копінгових стратегій і психічного здоров’я молоді та розробити програму розвитку копінгових стратегій для молоді.Item Вплив оцінювання навчальної діяльності на формування самооцінки у дітей молодшого шкільного віку(2020) Сердюкова, Богдана; Чернобровкін, ВолодимирРоботу присвячено темі самооцінки дітей молодшого шкільного віку та пошуку оптимальної форми оцінювання навчальної діяльності, що сприяє формуванню адекватної самооцінки у молодших школярів. Було розкрито основні теоретичні положення з питань індивідуально-психологічних особливостей дітей молодшого шкільного віку, самооцінки та взаємозв’язку процесу її формування з підходами до оцінювання навчальної діяльності. Результати дослідження показали, що формуванню адекватної самооцінки у дітей молодшого шкільного віку сприяє конфіденційне оцінювання навчальної діяльності. З іншого боку було виявлено, що відкрите оцінювання, яке передбачає розголошення відміток молодших школярів, має негативний вплив на формування у них адекватної самооцінки. Найкращі результати показав такий варіант конфіденційного оцінювання навчальної діяльності, який передбачає надання відмітки та оцінки учню через йог обатьків. На основі результатів дослідження розроблено методичні рекомендації та тренінгову програму розвитку навичок культури оцінювання навчальної діяльності молодших школярів для батьків та вчителів. Програма показала високу ефективність: встановлено покращення рівня комунікації батьків з викладачами, збільшення кількість учнів з адекватною самооцінкою та відчутне покращення навчальних результатів учнів з тих предметів, на яких активно використовується запропонована форма оцінювання навчальної діяльності. Досягненню таких результатів сприяють такі сучасні підходи в навчальній діяльності, як педагогіка партнерства та конфіденційність оцінювання навчальної діяльності учнів.Item Вплив страхів на процес прийняття життєвих рішень у період пізньої юності: магістерська робота(2018) Стародуб, Максим; Чернобровкін, ВолодимирРобота присвячена проблемі прийняття життєвих рішень особами у період пізньої юності; розкриваються особливості впливу різних факторів, (смисложиттєвих орієнтацій, життєвої позиції, імпульсивності) на процес прийняття життєвих рішень; описується вплив різних видів страхів на цей процес. Результати дослідження показали, що вплив страхів на процес прийняття життєвих рішень у період пізньої юності у великій мірі визначається особливостями цього вікового періоду, такими як формування ідентичності та затвердження власного Я у суспільстві. Таким чином, найбільш впливовими видами страху у цей період є соціофобія, що складається зі страху соціальних оцінок та страху соціальних взаємодій, та фортунофобія (страх перед долею). Соціофобія має такий сильний вплив через те, що молоді люди у цей період проходять через процес сепарації від батьківської сім’ї та приєднуються до суспільства як окремі індивіди, і тому думка суспільства про них як про особистість стає для них дуже важливою. Фортунофобія є по суті страхом невідомої та невідворотної долі, яка є невіддільною частиною прийняття будь-якого життєвого рішення, особливо в період юності, коли люди приймають свої перші важливі рішення у житті. За результатами проведеного дослідження встановлено, що осмисленість життя має зворотній зв’язок з впливом страхів на процес прийняття життєвих рішень, тобто чим більш осмислене життя особи, тим менший вплив страхів. В той же час, імпульсивність має прямий кореляційний зв’язок з процесом прийняття життєвих рішень, тобто чим більше людина імпульсивна, тим більше страхи впливають на процес прийняття життєвих рішень. Життєва позиція «Я +, Світ –» найменше піддається впливу страхів на процес прийняття життєвих рішень. Також, вплив страхів виступає більше як мотивуючий, ніж як стримуючий фактор, який примушує молодих людей рухатися уперед та змінювати своє життя.Item Втома від співчуття у фахівців сфери психосоціальної підтримки в умовах війни в Україні(2023) Зоріна, Ольга; Чернобровкін, ВолодимирМета дослідження — теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити психологічні особливості втоми від співчуття у фахівців сфери психосоціальної підтримки в умовах війни в Україні, а також розробити програму психологічного супроводу даного явища.Item Особливості вольової саморегуляції у студентів з різним рівнем тривожності(2021) Опанасенко, Милана; Чернобровкін, ВолодимирМета дослідження - теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити особливості вольової саморегуляції студентів в період навчальної діяльності в залежності від рівня тривожності, а також розробити програму психокорекції тривожності студентської молоді.Item Психологічна готовність вчителів до роботи в умовах інклюзивного навчання(2022) Коробко, Марина; Чернобровкін, ВолодимирМетою дослідження є теоретичне обґрунтування поняття інклюзивного навчання в сучасному психолого-педагогічному просторі; емпіричне дослідження готовності вчителів до роботи в умовах інклюзивної освіти, а також розроблення програми психоедукації для підготовки вчителів, які працюють в умовах інклюзивного навчання.