eKMAIR
Electronic Kyiv-Mohyla Academy Institutional Repository

Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
Recent Submissions
Український парламент на шляху до становлення державної політики рівних прав та можливостей жінок і чоловіків : аналітичне дослідження
(2025) Оксамитна, Світлана
Метою цього дослідження є систематизація та аналіз інформації, яка відображає хронологію формування національної політики щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків в Україні у законодавчий спосіб. У досліджені представлено законотворчу історію у сфері гендерної політики, а саме: систематизовано інформацію щодо всіх законодавчих ініціатив, прийнятих Законів України та проведених парламентських слухань. Особливість цієї публікації в її інтерактивності, що дає можливість також ознайомитися з усіма напрацюваннями і рішеннями парламенту за гіперпосиланнями, що зустрічаються по тексту та зібрані в окремих додатках наприкінці.
Вересень польського театру в Києві
(2011) Велимчаниця, Ольга
До програми фестивалю увійшли сучасне польське театральне мистецтво ("Польський театр у Києві") та "Український блок", який складався з драматургічних читань української актуальної п'єси та з вистав за сучасною українською драмою. Також у рамках фестивалю відбувалися майстер-класи польських митців та лекції про сучасний польський театр. Доповнювали вересень польського сучасного театру в Києві і драматичні читання в рамках проекту "Табір Солідарність" п'єси П. Демірського "Діаманти - це вугілля, що взялося до роботи" та вулична вистава "Сліпі" театру КТО. Польські театральні акції стали доступними українському глядачеві завдяки Закордонній культурній програмі Головування Польщі у Раді Європейського Союзу - I, Culture. Можна лише по-доброму позаздрити сусідам, які мають суттєву державну підтримку великої кількості культурних проектів та порадіти з того приводу, що можемо з ними ознайомитися.
Театр радості людського спілкування, творений Марією Козубовською
(2011) Заславець, Григорій
Щиру радість спілкування близьких по духу людей уже 26-й рік поспіль несе молодіжний театр "Юність" Вижницького коледжу прикладного мистецтва імені В.Ю. Шкрібляка на Буковині. За чверть століття до свята музи театру Мельпомени М.Козубовська - незмінний режисер, викладач іноземної мови, голова циклової комісії загальноосвітніх, гуманітарних та суспільно-природничих дисциплін, відмінник освіти України, лауреат обласної педагогічної премії імені О. Поповича та районної літературно-мистецької премії імені Г. Тараса залучила понад тисячу своїх вихованців.
Не за буквою, а за духом: "Лісова пісня" Андрія Приходька
(2011) Свято, Роксолана
Виставу за Лесею Українкою, поставлену навесні київським режисером Андрієм Приходьком у Львівському театрі ім. Леся Курбаса, деякі критики назвали найцікавішою театральною прем’єрою міста в минулому сезоні. А більшість відгуків, які доводилося читати в місцевій пресі, були якщо не зовсім захопленими, то принаймні досить позитивними.
Твори Лесі Українки як тест на театральну майстерність
(2011) Брюховецька, Лариса
У рік 140-річчя Лесі Українки на Волині відбулася низка мистецьких акцій. 17-22 вересня 2011 року в Луцьку проходив Всеукраїнський фестиваль вистав за її п'єсами. Це подія загальноукраїнського значення, волиняни вшановували геніальну землячку: фестиваль, залучивши глядачів, засвідчив рівень театральних прочитань її драматичних творів українськими театрами.
"Лісова пісня": варіації Луцького театрального фестивалю
(2011) Тетерюк, Марія
Завдяки першому Всеукраїнському фестивалю вистав за п’єсами Лесі Українки авторці цієї статті випало побачити аж п’ять вистав за драмою-феєрією "Лісова пісня" поспіль. На перший погляд, така кількість прочитань одного твору, втиснута в короткий проміжок часу, може викликати втому в глядача сюжетною одноманітністю. Проте саме завдяки щільності показів глядацька увага починає концентруватися не на сюжет і (тим паче, що він усім відомий зі школи), а на особливостях режисерських вирішень, акторській грі та сценографії, які й творять власне театральне мистецтво, на противагу літературному. Утім, вистави різнилися й тим, що були розраховані на аудиторію різного віку: дві вистави лялькових театрів та три драматичних.
Данило Поштарук: "Ми хочемо, щоб Лесю Українку ставили в Європі"
(2011) Поштарук, Данило; Тетерюк, Марія
Волинський академічний обласний театр ляльок уже не вперше гостинно відчиняє свої двері для фестивальних програм. 1995 року цей театр спільно з Міжнародною спілкою діячів театрів ляльок (UNIMА ) започаткував міжнародний фестиваль вертепів "Різдвяна містерія". 17—22 вересня нинішнього року в Луцьку відбувся новий фестиваль — Всеукраїнський театральний фестиваль вистав за п'єсами Лесі Українки, приурочений до 140-річчя з дня народження письменниці. Про перебіг фестивалю розповідає засновник Волинського театру ляльок, його директор та художній керівник, режисер близько десяти вистав театру Данило Поштарук.
Веслав Рудзький: "Леся Українка розрізняла лицарство" : [інтерв'ю]
(2011) Рудзький, Веслав; Брюховецька, Лариса
Веслав Рудзький - польський актор, режисер, педагог. 1971 року закінчив Вищу театральну школу у Варшаві (акторське відділення, педагоги Олександр Бардіні та Ервін Аксер). Працював актором у театрі міста Бідгощ і в театрі "Популярний" у Варшаві. 1981 року закінчив режисерське відділення того ж навчального закладу. Поставив понад 60 вистав, серед яких "Жебрацька опера" на тексти XVII століття в театрі ім. Шанявського у місті Плотську. У 1991-1998 роках був директором Варшавського осередку культури, де на кошти європейських країн організовував міжнародні конференції з проблем фінансування культури для діячів театру країн Східної Європи. Видавав двотижневик "Варшавський інформатор культурний". Налагоджував контакти з українськими театрами, зокрема зі Львівським театром ім. М. Заньковецької та Польським театром у Львові. Викладає методику театральної роботи і технологічні основи театральних професій на кафедрах театрознавства і культурології гуманітарного відділення в Університеті кардинала Стефана Вишенського (Варшава). Під патронатом міста Варшави ставить спектаклі з дітьми із обмеженими можливостями. 2002 року у Львівському театрі ім. М. Заньковецької поставив спектакль "Івонна, принцеса Бургундська" за Гомбровичем. У вересні 2011 року у Волинському академічному обласному театрі ляльок відбулася прем’єра "Камінного господаря" Лесі Українки в його постановці за сприяння Генерального консульства Республіки Польщі в м. Луцьку. Ідея цього українсько-польського проекту належить Генеральному консулу Польщі в м. Луцьку Кшиштофу Савицькому.
Небо в діамантах над вересневою Ялтою
(2011) Чепалов, Олександр
Організатори IV Міжнародного фестивалю театрального мистецтва "ТЕАТР. ЧЕХОВ. ЯЛТА" цього року отримали понад п’ятдесят анкет-заявок від театральних колективів сімнадцяти країн. І після перегляду відеозаписів обрали одинадцять спектаклів професійних театрів із України, Росії, Франції, Ізраїлю, Естонії, Іспанії, Азербайджану, Казахстану. їх показали в Ялті 11-18 вересня.
Випадкова невипадкова зустріч
(2011) Дениско, Тетяна
Великобагачанський край розкинувся зовсім поряд зі знаменитими гоголівськими місцями - Великими Сорочинцями, де майбутній письменник появився на світ у флігелі знаного на всю околицю лікаря Трохимовського, та Гоголевим (колишньою Василівкою-Яновщиною), де було родове помістя, в якому він підростав (тепер там - літературно-меморіальний музей Гоголя), і звідки поїхав навчатися спершу в Полтавську гімназію, а потім, після смерті молодшого брата Івана, - у Ніжинську. Отже, про село Красногорівку та його околиці і близькі до нього хутірці (Герусівка, Дзюбівщина та інші), де на початку літа 1972 року знімали "Пропалу грамоту", з повним правом можна говорити як про genius loci (геній місця, дух місця - термін, вживаний ще давніми греками на позначення зв'язку між інтелектуальними, духовними та емоційними явищами з їхнім матеріальним середовищем).
Дарунок бібліографів
(2011) Гаврилюк, Олександра
До 70-річчя Івана Миколайчука бібліографи Чернівецької обласної універсальної наукової бібліотеки імені Михайла Івасюка вперше в Україні впорядкували та видали біобібліографічний покажчик "Іван Миколайчук", присвячений життю і творчості знаменитого буковинця. Його презентація відбулася в рамках кіномистецького фестивалю "Іванова гіереберія" та ювілейних святкувань, що проходили на Буковині 14-16 червня 2011 року.
Іван Миколайчук і актуалізація українських етнічних кодів і символів
(2011) Брюховецька, Лариса
XX століття не дозволило Україні розвиватись, як інші європейські нації зі своїми державними інституціями. Але були сили, які не мирилися зі становищем нівеляції та русифікації. Зокрема, українське поетичне кіно 1960-х - початку 1970-х запропонувало політично незаангажовані фільми, які важко було звинуватити в буржуазному націоналізмі. Проте за відрив від сучасності її методу соцреалізму цей напрям було заборонено, а Івану Миколайчуку, акторові зі світовим ім'ям, не дозволяли зніматися з 1973 по 1979 рік. Незважаючи нате, що Миколайчук не брав участі в антирадянських акціях, не був диситентом, його розглядали як неблагонадійного.
Ув'язнення сталінського стипендіата
(2011) Денисенко, Галина
28 червня 1949 року в житті студента Київського інституту театрального мистецтва Володимира Денисенка, що закінчив другий курс, сталося дві екстраординарні події — рішенням керівництва інституту йому, одному з кращих студентів, присудили Сталінську стипендію. А вночі, напередодні цієї події, його арештували каральні органи. Далі - ув’язнення, вирок та позбавлення волі на 5-річний термін і відбування покарання. В Центральному державному архіві громадських організацій (ЦДАГО) зберігається папка з документами (Справа 149404), які проливають світло на те, що сталося з 19-річним юнаком. Звинувачення були сміхотворні і, ясна річ, сфабриковані. Несподіваний арешт талановитого юнака — це наслідок дій каральних органів, які продовжували «виконувати план боротьби з "націоналістичними елементами" за принципом: якщо ворога немає, то його треба вигадати. 11 травня 1953 року Володимира достроково звільнили за амністією, і він повернувся до навчання в інституті.
Помер режисер Давид Черкаський
(2019)
30 жовтня м. р. у 87-річному віці помер український мультиплікатор, сценарист і режисер, заслужений діяч мистецтв України, академік Академії телебачення і академік
НАМУ Давид Черкаський.
Фестиваль-Премія "ГРА"
(2019)
У листопаді вперше відбувся Всеукраїнський театральний Фестиваль-Премія "ГРА" (GRA - Great Real Art). Його засновником та організатором виступила Національна спілка театральних діячів України.
Стартував проект "Арт-дія-інклюзія"
(2019)
З жовтня у Національному театрі оперети почав працювати інклюзивний мистецький простір, у якому люди з вадами зору можуть побачити вистави за допомогою аудіоскипції (спеціальний голосовий супровід, який описує все, що відбувається на сцені: декорації, міміку, вбрання акторів, дії героїв).
The comparative analysis of the peculiarities of deaconess ministry in the Eastern and Western hagiography of the ancient church
(2025) Zaika, Anna
The article shows that Ancient Churches, independently of each other, in different regions worked on a general idea of women's church ministry, which could be called differently, but everywhere had common features. Deaconesses were the only institutionalized women's community within the Ancient Church, which developed around III–IV centuries in the East. Their powers, despite the peculiarities rites of initiation were never associated with sacred religious service – in terms of status, deaconesses were close to subdeacons. In the West, deaconesses as women with practical responsibilities properties disappeared very quickly. In the hagiographic tradition, the center of the narrative was a specific person and his spiritual life. In the course of research we have analyzed the examples of the lives of deaconess of the Ancient Church. In these texts there is a special importance was attached to miraculous events, characterization in relief and detail the virtues and high status of holy women were promoted.
The demise of the deaconess ministry of the ancient church
(2025) Zaika, Anna
The article shows that the concepts of deaconess, which persisted until the Middle Ages, will be synonymous with the word nun and will not be associated with a special female ministry, the final institutionalization and further existence of which became impossible due to the lack of its close connection with liturgical functions. The most important issue, which has not lost its relevance to this day in both academic and applied meaning, is the issue of institutionalizing women's church service, an alternative to both monastic and exclusively social. However, this issue should be recognized as closely connected not so much with the needs of modern society, but with the needs of the Church and the general church consciousness. In the course of research, we have analyzed the reasons of demise of deaconess ministry in the Eastern and Western traditions of the Ancient Church. In these texts there is a special importance was attached to features inherent in deaconesses, who are obliged to lead a strict pious life and perform certain ceremonial functions while attending divine services.
З нотаток довкола "Генеральної лінії" і "Землі"
(2011) Скуратівський, Вадим
Того самого року, коли "Земля" була урочисто "коронована" в Брюсселі, чернігівський художник і мистецтвознавець Петраш, довголітній в’язень сталінських таборів, ніби відмежувавшись від того брюссельського гіперфакту, кинув: "Усе ж таки це — агітка". Антиаудиторії, озвучені тими скептичними репліками довкола того німого і водночас справді "громоносного" фільму. Нотатки, тут викладені, мають, серед іншого, за своєю адресою глядачів саме "звідти". "Агітка"?! Давайте, все ж таки, як іноді кажуть англійці, спочатку рахувати на пальцях. Хронологічних та історіографічних.
До проблеми змісту мовної освіти для студентів-нефілологів
(ЛДУ БЖД, 2025) Калиновська, Оксана
Боротьба українців за власну самобутність, за суб’єктність своєї держави в міжнародному полі триває, й питання про утвердження мови як засобу національної ідентичности та формування особистості як носія такої ідентичности залишається екзистенційно значущим. Національна ідентичність визначається у науці як "складний комплекс аксіологічних, національно-світоглядних та національно-ментальних установок, що складаються протягом історичного процесу формування та розвитку нації, йдеться про певний стан національної самосвідомості, сукупність знань, утримуваних у цій свідомості" [1, с. 226].