Том 14
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Том 14 by Subject "Christianity"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Культурно-символічна картина світу Латинського християнського середньовіччя: власне культурний вимір. Частина ІІ "Культура господарювання. Вступ"(Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2024) Сватко, ЮрійСтаття — третя з чотирьох публікацій-"картинок", запланованих автором у цьому виданні для відтворення культурно-символічної картини світу латинського християнського Середньовіччя в її сучасній інтерпретації. Першу таку картинку" було присвячено онтологічному виміру доби; другу — виміру власне культурному, але з наголосом на культурі врядування; у третій привернуто увагу до культури господарювання у "проблемних економічних зонах" натурального господарства. Остання з цих "зон", а саме ставлення середньовічної людини до землі, разом із духовною культурою доби має стати темою завершальної, четвертої публікації. У Преамбулі окреслено емоційне тло, авторські мотиви, що покликали до життя цей текст, а також філософськи-методологічний інструментарій розвідки.На початку основного тексту статті уточнено сам предмет економіки та економічну специфіку феодалізму і феодального господарювання; запропоновано тематично розглянути два останні феномени у спеціальнім вимірі — як складові символічно-особистісної культури феодальних, саме онтоекономічних, відносин. У § 1 розглянуто «проблемну економічну зону No 1» — стосунки між людьми щодо виготовлення/видобування речей для їхнього споживання/використання і зроблено висновок про неможливість для доби рабства як економічного ідеалу, а також про особливий, інтимно-особистісний характер людських стосунків, що передбачають позаекономічний примус як економічний інструмент господарювання. У § 2 представлено «проблемну економічну зону No 2» — речі і ставлення людини до них. Визначено специфіку середньовічного розуміння справжності речі в її зв'язку з Творцем і економічне значення "подвійної утилітарності" речей — як "горизонтальних" супровідників потреб і "вертикальних" знаків на "шкалі спасіння". У § 3 презентовано «проблемну економічну зону No 3» — ставлення людини до праці і споживацький ідеал доби, де перше визначено як безпосередньо-особистісне, а другий оживає в онтоекономічній ідеї споживку, оберненій до християнської чесноти помірності-поміркованості. У § 4 проаналізовано "проблемну економічну зону No 4" — ставлення людини до грошей в аспекті презирства до грошевих операцій і проблеми лихварства. В Епілозі підсумовано здобутки і окреслено тематичний план завершальної частини цієї серії авторських публікаційItem Роль жінок в історії християнства: огляд новітніх англомовних досліджень(Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2024) Розумна, ЮліяОгляд присвячено найновітнішим англомовним науковим публікаціям, у яких досліджують роль жінок у становленні, розвитку та поширенні християнства від перших століть і до наших часів. Зокрема, у монографії Аллі Катеуш "Марія та ранньохристиянські жінки: приховане лідерство" наведено чимало літературних і мистецьких свідчень та ілюстрацій на підтвердження образу Марії як лідерки серед ранніх християн. У монографії також ідеться про публічну діяльність жінок тієї доби та керівні позиції, які вони обіймали. У збірнику статей під редакцією Джанет Вуттон "Жінки в християнстві в добу імперії (1800–1920)" показано, як жінки з Європи та Америки брали активну участь у християнському місіонерстві на Сході і яку роль вони відігравали в Африці, Китаї, Тайвані та Кореї. Праця Джини Зурло "Жінки у світовому християнстві: розбудова та підтримка глобального руху" надає корисні історичні, географічні, теологічні та інші відомості про роль, яку відіграють жінки у підтримці та розбудові християнства упродовж кількох останніх століть.