002. Факультет економічних наук
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 002. Факультет економічних наук by Subject ""washing""
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Імпакт-підприємництво та ESG-стратегія як ефективна альтернатива корпоративній соціальній відповідальності(2024) Гуменна, Олександра; Бедій, НазарМетою дослідження є розкриття сутності імпакт-підприємництва та ESG-стратегії, а також доведення гіпотези про моральну застарілість моделі корпоративної соціальної відповідальності (КСВ). У статті розкрито етапи формування моделі КСВ та описано причини виникнення недоброчесної КСВ, так званих "вошингів", а також роз'яснено, чим явище недоброчесної КСВ шкодить суспільству. Актуальність дослідження полягає в тому, що у ХХІ столітті явище КСВ, зокрема недоброчесної КСВ, набуло особливо великої ваги у формуванні репутації компаній, а тому зумовило необхідність пошуку нових моделей забезпечення стабільного та дійсного позитивного впливу компаній, який має працювати на користь суспільства та поліпшення репутації компаній. Наголошено, що явище КСВ є морально застарілим, адже воно не може ефективно контролювати появу та поширення практик недоброчесної КСВ, що негативно впливає на довіру суспільства до соціальних ініціатив та знижує ймовірність споживчого вибору в бік продуктів компанії, яка декларує свою соціальну відповідальність. Натомість у дослідженні наведено модель імпакт-підприємництва та ESG-стратегії, які є більш ефективною альтернативою КСВ та можуть забезпечити виконання реального позитивного впливу компаній, закладаючи соціальний ефект безпосередньо в продукт чи послугу компанії і зосереджуючись на впровадженні практик, що зменшують негативний вплив на суспільство. За результатами дослідження наведено та описано перелік критеріїв, які допомагають визначити, чи є компанія імпакт-підприємством, а також наведено приклади компаній однієї або суміжної галузі, які працюють за різними моделями: КСВ та імпакт-підприємництва. Запропонований погляд на імпакт-підприємництво має розв’язати такі завдання: морально-етичне та соціальне – поширення культури справжньої відповідальності бізнесу та створення позитивного впливу; бізнесове та репутаційне – посилення репутації компаній, що працюватимуть за моделлю імпакт-підприємництва, та потенційне збільшення прибутків компанії, зумовлене репутаційною конкурентною перевагою.