231 Соціальна робота
Permanent URI for this collection
Освітньо-наукова програма: Соціальна робота
Browse
Browsing 231 Соціальна робота by Subject "children’s participation"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Участь дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, які перебувають в альтернативних формах сімейного виховання, у прийнятті рішень(2020) Якнюнас, Єлизавета; Гусак, НаталіяУчасть – невід'ємне право кожної дитини, а також інструмент для реалізації прав і забезпечення найкращих інтересів дітей. За даними досліджень, участь має численні позитивні наслідки для дітей, особливо тих, хто позбавлений батьківського піклування та дітей-сиріт. Метою дипломної роботи є описати зміст та практику участі дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, які перебувають в альтернативних формах сімейного виховання, у прийнятті рішень. У рамках дослідження було проведено 25 напівструктурованих інтерв'ю та вивчено 3 випадки дитячих будинків сімейного типу. Також аналіз ґрунтується на 22 відповідях дітей, які заповнили анкету “Участь та підлітків в прийнятті рішень”. Дані аналізувалися з використанням тематичного та крос-кейс аналізу. Результати дослідження свідчать про те, що діти, батьки-вихователі та соціальні працівники мають подібне розуміння участі дітей в прийнятті рішень, що стосується збору інформації від дитини та надання їй права вибору. Жоден респондент не визначив участь як невід’ємне право дитини. Було також встановлено, що участь важлива для дітей, позбавлених батьківського піклування, та дітей-сиріт для підвищення самооцінки та впевненості в собі, розвитку навичок прийняття рішень та підготовки до успішного самостійного життя. Ключову роль в реалізації права дитини на участь грають батьки, які, в тому числі можуть обмежувати її з тих чи інших причин. Також аналіз виявив ряд бар'єрів для участі дітей, таких як надмірне навантаження соціальних працівників, нестача персоналу, робота з документацією, модель дитячого будинку сімейного типу як така, а також фактори, що призводять до ефективної участі, такі як довірливі стосунки між дітьми та дорослими.