Кафедра психології та педагогіки
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра психології та педагогіки by Subject "бакалаврська робота"
Now showing 1 - 20 of 55
Results Per Page
Sort Options
Item Взаємозв'язок рівня розвитку лідерських якостей та професійного самовизначення у юнацькому віці(2020) Шевченко, Олександра; Боднар, АллаВ роботі проаналізовано основні поняття, а саме: професійне самовизначення і лідерські якості. Наведено наукові визначення процесу професійного самовизначення, виділені його основні особливості протікання в юнацькому віці. Також окреслено основні теорії щодо пояснення поняття лідерських якостей та його компонентів. Описано основні характеристики юнацького віку, вплив рівня розвитку лідерських якостей на процес професійного самовизначення в юнацькому віці, а також шляхи вираження таких якостей у ході провідної діяльності юнаків. У роботі емпірично пояснюється взаємозв'язок рівня розвитку лідерських якостей та професійного самовизначення. Наводяться результати емпіричного дослідження статусів професійної ідентичності, професійних спрямувань та інтересів юнаків, рівня розвитку лідерських якостей та основних його складових: комунікативних і організаторських здібностей. Робота містить ряд методичних рекомендацій у форматі програми з підвищення рівня лідерських якостей у юнаків.Item Взаємозв’язок життєстійкості з свідомим вибором життєвого шляху в юнацькому віці(2021) Іващенко, Ірина; Чернобровкін, ВолодимирМета дослідження – теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити вікові особливості свідомого вибору життєвого шляху та життєстійкості осіб юнацького віку; розробити програму розвитку життєстійкості осіб юнацького віку.Item Взаємозв’язок стилів сімейного виховання з навчальною мотивацією підлітків(2021) Михайлова, Ольга; Чернобровкіна, ВіраМета дослідження полягає у теоретичному вивченні і експериментальному дослідженні взаємозв’язку стилів сімейного виховання із навчальною мотивацією підлітків.Item Внутрішньо психологічні чинники агресивної поведінки студентів.(2020) Радзіховська, Марія; Яковенко, ОльгаКваліфікаційна робота розглядає проблему впливу самооцінки та рівня домагань на особливості агресивної поведінки особистості в юнацтві. В даній роботі проведений теоретичний аналіз психологічних особливостей юнацького віку, поняття агресивної поведінки, поняття амбіції.Досліджується роль особистісних компонентів психіки –самооцінки та рівня домагань – як внутрішніх психологічних чинників агресивної поведінки.Наукова новизна даної роботи полягає в отриманих результатів полягає в уточненні даних про рівень домагань, самооцінки, агресію, агресивну поведінку, спрямованість в юнацькому віці, також у визначенні залежності виникнення певного виду агресії від неадекватного рівня домагань та самооцінки.В проведеному дослідженні було встановлено, що в залежності від рівня особистісних компонентів психіки представників юнацького віку по-різному формується їх агресивна поведінка. Доведено, що за наявності неадекватно завищеного рівня домагань у юнаків формується агресивна поведінка. А в залежності від рівня самооцінки юнаків, агресивна поведінки набуває певного виду. За умовою неадекватно завищеного рівня домагань та завищеної самооцінки у студентів формується екстернальна агресивна поведінка, тобто її прояв відбувається через роздратування, фізичну агресію, вербальну та пряму. В той час за умовою неадекватно завищеного рівня домагань та заниженої самооцінки у юнаків формується ауто-агресія, прояв якої набуває через високепочуття провини та сорому, самозвинувачення та інші види самодиструкції. Практична реалізація проведеного дослідження знайшла втілення в створеній психорозвивальну програму направлену на профілактику агресивної поведінки, корекцію деструктивного прояву агресивної енергії у студентів, формуванню адекватної самооцінки та розвиток здібностей цілепокладання.Використання результатів дослідження буде сприяти діагностиці внутрішньо психологічних чинників агресивної поведінки у представників юнацького віку.. Отримана у дослідженні інформація може бути використана у спеціальних навчальних курсах студентів, в роботі шкільних психологів та педагогів.Кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох частин, висновків, списку використаних джерел та додатків.Першачастина складається з аналізу робіт вітчизняних та зарубіжних вчених присвячених проблемам агресивної поведінки та виникнення агресії, рівню домагань та самооцінки й питанню термінології амбіцій. Розглядаються особливості динаміки протікання юнацького віку, підкреслюється роль особистісних компонентів у впливі на формування агресивної поведінки у студентів. Аналізуються вікові й особистісні чинники агресивної поведінки.Друга частина присвячена опису результатів дослідження особливостей формування агресивної поведінки представників юнацького віку, визначена процедура проведення констатувального дослідження, описано процес його організації та результати. Особливу увагу було надано дослідженню особистісним компонентам психіки –самооцінці та рівню домагань –як регулятивним чинникам формування агресивної поведінки. Було розраховано 8 кореляційних зв’язків з метою доведення гіпотези та сформовано висновки. У третій частині було запропоновано програму психорозвивальної роботи щодо профілактики агресивної поведінки у молоді. Показано, що вміння раціонального цілепокладання та планування мають значну роль у формуванні адекватного рівня домагань та самооцінки, та можуть бути засобом конструктивного використовування агресивної енергії.Item Внутрішньопсихологічні чинники суб’єктивного благополуччя студентської молоді(2021) Тесленко, Анастасія; Яковенко, ОльгаМета дослідження – теоретично обгрунтувати та емпірично дослідити зв'язок між окремими внутрішньоособистісними властивостями та загальним рівнем суб’єктивного благополуччя.Item Внутрішньосімейні чинники розвитку резилієнс у дітей молодшого шкільного віку(2020) Григор'єва, А. Г.; Чернобровкіна, ВіраВ дипломному дослідженні дається теоретичний аналіз та емпіричне дослідженнярозвитку резилієнс у дітей молодшого шкільного віку. Здійснено теоретичний аналіз історії дослідження конструкту "резилієнс" у вітчизняній та зарубіжній психології. Розкрито зв'язок цього поняття з суміжними поняттями "життєстійкості", "гнучкості", "копінгу", "позитивної адаптації". Виділено психологічні особливості молодшого шкільного віку, їх зв’язок з розвитком резилієнс, а також особливості впливу середовища на резилієнс дитини. Проведено емпіричне дослідження рівня розвитку резилієнс у вибірці дітей молодшого шкільного віку, рівня резилієнс їх матерів, особливостей психологічної адаптації їх матерів, а також об’єктивні внутрішньосімейні характеристики родин –порядок народження дитини, спілкування з обома батьками, спілкування зі старшим поколінням. Визначено основні внутрішньосімейні чинники розвитку резилієнс у дітей молодшого шкільного віку. Показано, що позитивна адаптація матері впливає на рівень резилієнс дитини. Розроблено та адаптовано вправи та стратегії розвитку резилієнс у дітей молодшого шкільного віку батьками.Item Вплив копінг-стратегій на адаптацію студентів в умовах воєнного стану(2023) Досенко, Анна; Яковенко, ОльгаМета полягає в тому аби теоретично проаналізувати та емпірично дослідити кореляцію між копінгом та адаптацією.Item Вплив переживання самотності на мотивацію та успішність навчання в умовах карантину(2021) Рогоза, Анастасія; Яковенко, ОльгаМета дослідження – теоретично обгрунтувати та емпірично дослідити зв'язки між ситуацєю вимушеної самотності в умовах карантину та рівнем мотивацї та результативністю навчання в юнацькому віці.Item Вплив стилю батьківського виховання на емоційний інтелект дітей молодшого шкільного віку.(2020) Васильєва, Софія; Чернобровкіна, ВіраУ дипломному дослідженні дається теоретичний та емпіричний аналіз розвитку емоційного інтелекту у дітей молодшого шкільного віку. Здійснено теоретичний аналіз стилів батьківського виховання та обґрунтований їх вплив на емоційний розвиток дитини. Виділено психологічні особливості молодшого шкільного віку та їх зв’язок з розвитком емоційного інтелекту. Проведено емпіричне дослідження рівня розвитку емоційного інтелекту у вибірці дітей молодшого шкільного віку та стилю батьківського виховання у їх матерів. Адаптовано та протестовано декілька методик на визначення рівня емоційного інтелекту у дітей молодшого віку. Встановлений зв’язок між стилем батьківського виховання у матері та рівнем емоційного інтелекту у дитини молодшого шкільного віку. Перекладено та адаптовано тренінг для розвитку емоційного інтелекту у дітей молодшого шкільного віку.Item Вплив технік арт-терапії на емоційний стан внутрішньо переміщених осіб в Україні(2023) Берн, Стефанія; Яковенко, ОльгаМета роботи: визначення впливу арт-терапії на зменшення показників порушень емоційного стану внутрішньо переміщених осіб в Україні.Item Вплив технік майндфулнес на зниження рівня тривожності у студентів в період війни(2023) Блінова, Неллі; Чернобровкін, ВолодимирМета даної роботи – теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити особливості впливу технік на основі майндфулнес на рівень тривожності студентів у період війни, а також розробити практичні рекомендації щодо використання технік майндфулнес для зниження рівня тривожності у студентів.Item Гендерні особливості особистісної агресивності і конфліктності у школярів-підлітків(2021) Дячек, Дар’я; Гірник, АндрійМета дипломного дослідження: теоретично проаналізувати та емпірично дослідити ґендерні особливості особистісної агресивності і конфліктності підлітків.Item Емоційний інтелект як чинник розвитку професійного самовизначення майбутнього психолога(2020) Субоч, Єлизавета; Чернобровкін, ВолодимирБакалаврська робота присвячена проблемі емоційного інтелекту як чинника розвитку професійного самовизначення майбутнього психолога. У роботі визначено теоретичні підходи до вивчення феномену емоційного інтелекту та професійного самовизначення. Емпірично виявлено особливості взаємозв'язку емоційного інтелекту із розвитком професійного самовизначення майбутнього психолога. З'ясовано структуру емоційного інтелекту (внутрішньо особистісний емоційний інтелект - спрямований на ідентифікування, розуміння та управління власними емоціями, і міжособистісний - спрямований на ідентифікування, розуміння та управління емоціями партнера по спілкуванню), рівні розвитку емоційного інтелекту (низький, середній і високий), теоретичні підходи до трактування емоційного інтелекту в межах різних концепцій (моделі здібностей і змішаної моделі), чинники, які впливають на розвиток емоційного інтелекту (біологічні та соціальні). Виявлено структурні компоненти професійного самовизначення (мотиваційний, особистісний, змістовий, ціннісно-рольовий, регулятивно-поведінковий), рівні його розвитку (низький, середній, високий), умови для професійного самовизначення (зовнішні і внутрішні) та психологічні бар’єри професійного самовизначення (недостатня зацікавленість, невпевненість у собі, розгубленість через незнання своїх можливостей, страх відповідальності і т.п.). Встановлено прямий взаємозв'язок між рівнем емоційного інтелекту та рівнем професійного інтелекту у майбутніх психологів, орієнтованих на різні сфери діяльності. Створено програму розвитку емоційного інтелекту у якості чинника розвитку професійного самовизначення майбутнього психолога.Item Задоволеність батьківською роллю та її вплив на самооцінку матерів підлітків(2020) Діденко, Марія; Чернобровкіна, ВіраУ роботі дається теоретичний та емпіричний аналіз материнської Я-концепції, самооцінки та задоволеності материнською роллю матерів підлітків. Здійснено аналіз феномену материнства як особливості ролі жінки, розглянуто складники материнської Я-концепції, самооцінки та фактори впливу на задоволеність материнством у матерів підлітків. Розроблено методичний інструментарій для дослідження ставлення матерів підлітків до материнства, самооцінки матерів підлітків та рівня задоволеності материнською роллю. Досліджено особливості Я-концепції матерів підлітків залежно відрізного рівня їхньої самооцінки. Виокремлено спільні характеристики та особливості ставлення до своєї ролі у матерів підлітків як соціальної групи. Розроблено класифікацію рівнів задоволеності материнською роллю у матерів підлітків. Проведено порівняльний аналіз та встановлено зв’язки між рівнем самооцінки та рівнем задоволеності материнською роллю. Розроблено методологічні рекомендації для проведення тренінгу щодо психологічної підтримки матерів підлітків.Item Зв’язок показників асертивності та локусу каузальності (у студентів)(2020) Добровольська, Ірина; Бушай, ІгорВ дипломному дослідженні дається теоретичний та емпіричний аналіз зв’язку між асертивністю та локусом каузальності у студентів. Були опрацьовані найбільш ґрунтовні теоретичні матеріали, які стосувались концептуальної розробки поняття асертивності та локусу каузальності, зокрема їх структурних компонентів та модифікації значення, які відбувались з термінологією відповідно до зміни історичного контексту та сфери їх застосування. Був проаналізований ряд досліджень, які проводились в інших країнах для перевірки подібного дослідницького припущення. Також були розроблені методичні тренінгові рекомендації, які спираються на концептуальні засади асертивності М. Сміта та способи впливу на інтернальність шляхом конструювання тренінгового процесу з посиленою залученістю активності учасників тренінгу. Описані також способи використання отриманих результатів дослідження та перспективи до його подальших розробок.Item Особистісна рефлексія в мотивації до літературної творчості ветеранів АТО/ООС.(2020) Антоняк, Василь; Брик, ОксанаУ кваліфікаційній роботі на основі теоретичного аналізу розкрито сутність та визначено психологічні особливості формування особистісної рефлексії в мотивації до літературної творчості ветеранів АТО/ООС та визначено психологічні особливості формування на прикладі літературного проекту школа публіцистика ветеранів АТО "Голос Війни". Розроблено та апробовано програму розвитку мотивації до літературної творчості ветеранів АТО/ООС, надано методичні рекомендації з метою проведення психосоціальних реабілітаційних програм, для інтелектуального і творчого розвитку особистості з досвідом участі в бойових діях.Item Особливості асертивності в структурі психологічної готовності до управління у студентів(2023) Орел, Анастасія; Гірник, АндрійМета кваліфікаційної роботи виявити, визначити та дослідити психологічні особливості асертивності в структурі психологічної готовності до управління у студентів, з особливим акцентом на вплив рівня агресивності на рівень асертивності, а також того, як розвиток навичок асертивності може сприяти підвищенню психологічної готовності студентів до управління.Item Особливості життєвих настанов у людей похилого віку в залежності від рівня психологічного благополуччя(2020) Винокур, Богдана; Чернобровкіна, ВіраУ дипломному дослідженні дається теоретичний та емпіричний аналіз життєвих настанов та психологічного благополуччя у людей похилого віку. Здійснено теоретичний аналіз життєвих настанов та обґрунтовано їх зв’язок із рівнем психологічного благополуччя, віком та статтю індивіда. Виділено загальні психологічні особливості похилого віку, їх зв’язок із життєвими настановами та рівнем психологічного благополуччя. Отримані дані співставленні з результатами подібних досліджень. Проведено емпіричне дослідження рівня психологічного благополуччя та життєвих настанов у людей похилого віку. Описано шляхи застосування результатів емпіричного дослідження для розв’язання практичних задач з збереження позитивного світосприйняття та підтримки психосоціального здоров’я в похилому віці. Розроблено психологічні рекомендації щодо підтримки оптимального рівня психологічного благополуччя та запропоновано програму корекції життєвих настанов для підвищення рівня психологічного благополуччя у похилому віці.Item Особливості когнітивних фіксацій при розладах харчової поведінки(2021) Самойленко, Івана; Боднар, АллаМета дослідження: Теоретично проаналізувати та емпірично дослідити особливості когнітивних фіксацій дорослих із розладами харчової поведінки та розробити методику інтервенції при розладах харчової поведінки.Item Особливості колірних вподобань у студентів з різними акцентуаціями характеру(2021) Лук’янець, Аліса; Брик, ОксанаМета дослідження — теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити особливості колірних вподобань у студентів з різними акцентуаціями характеру, а також розробити програму арт-коучінгу з метою розкриття особливостей характеру особистості та зняття її внутрішньої напруги.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »