Центр дослідження проблем верховенства права НаУКМА
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Центр дослідження проблем верховенства права НаУКМА by Subject "воєнний стан"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Встановлення фактів народження та смерті в умовах воєнного стану: як це відбувається? [електронний ресурс](2022) Федосєєва, ТетянаОсобливості провадження у справах про встановлення факту народження або смерті особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України визначено у статті 317 Цивільного процесуального кодексу України (ЦПК). Ця стаття діє у новій редакції від 7 серпня 2022 року у зв’язку із набранням чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей провадження у справах про встановлення факту народження або смерті особи в умовах воєнного чи надзвичайного стану та на тимчасово окупованих територіях" від 01 липня 2022 року № 2345–IX.Item Передумови та виклики для організації й проведення виборів в Україні у післявоєнний час : дослідження з оцінки ситуації(2022) Ключковський, Юрій; Венгер, ВолодимирУкраїна перебуває під впливом військової агресії з лютого 2014 року. Водночас початок повномасштабної військової агресії Російської Федерації проти України 24 лютого 2022 року створив низку нових викликів та загроз для функціонування демократичних інститутів в Україні. Ключовими тут, очевидно, стали не тільки намагання держави-агресора окупувати частину території України, але й бажання заперечити право Українського народу на самовизначення, самоідентифікацію і державність. Із цією метою використовуються найрізноманітніші інструменти впливу та маніпуляцій. За таких умов функціонування демократичних інститутів має адаптуватися до вимог та обставин війни. Певні права та свободи можуть і мають обмежуватися в умовах введеного воєнного стану. Конституція України визначає допустимі межі такого обмеження. Водночас варто враховувати, що ці обмеження мають забезпечити збереження демократичного вектора розвитку держави. Адже після завершення війни гостро постане питання повноцінного відновлення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, проведення виборів. Потреба призначення, організації і проведення виборів у післявоєнний час потребує поступової та системної підготовки вже зараз. Величезна кількість внутрішньо переміщених осіб, окупація значних територій України, масштабна інформаційно-пропагандистська кампанія проти України та низка інших украй серйозних викликів потребують їх як доктринального, так і практичного розгляду. Цей матеріал – загальна спроба системного аналізу таких проблем та викликів, які загострила війна. Представлені тут міркування базуються на системному опрацюванні міжнародних стандартів у сфері виборчого права, українського національного законодавства та поточного стану справ в Україні. Запропоновані авторами перелік проблем та орієнтовні шляхи їх вирішення, очевидно, потребують більш глибокого та розгорнутого дослідження. Водночас цей матеріал звертає увагу на основні загрози для демократичного розвитку України крізь призму викликів для призначення, організації та проведення виборів у післявоєнний час.Item Правове регулювання примусового відчуження майна фізичної особи в умовах воєнного стану [електронний ресурс](2022) Заєць, АнатолійПраво власності належить до фундаментальних прав людини і його визнання і захист є ознакою верховенства права. Відповідно до статті 41 Конституції України право приватної власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Як виняток, не є протиправним примусове відчуження об’єктів права приватної власності з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку,встановлених законом, та за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості.