Кіно-Театр. 2005. №6
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кіно-Театр. 2005. №6 by Subject ""Диригент""
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Анджей Вайда: портрет на тлі епохи : [рецензія](2005) Кандинська, ВіраУ київському видавництві "Етнос" нещодавно побачила світ книжка "Кіно і решта світу" — автобіографічний твір видатного польського режисера кіно і театру Анджея Вайди (переклад і примітки Віри Авксентьєвої). Життєпис у книзі А. Вайди невіддільний від історії країни: політичного і культурного життя Польщі довоєнних часів, періоду ПНР, виборювання незалежності періоду "Солідарності", а також сучасної ситуації. Відверта розповідь про особисті події переплітається з глобальними роздумами над історією, демократією і свободою, проблемами міжнародного звучання. Читачеві відкриваються основні етапи творчої біографії митця: період категоричного прощання з роматичними ідеалами батьків, ознаменований одним із найвизначніших досягнень світового кінематографа — картиною "Попіл і діамант", роздумів про долю польського народу у драматичних випробуваннях "Льотна" (1959), "Попіл" (1965), "Пейзаж після битви" (1970); спроби протиставити політичним гаслам і голослівним соцреалістичним деклараціям національні культурні традиції у стрічках "Весілля" (1972 — 1973, за С. Виспянським) та "Земля обітована" (1974, за В. Реймонтом), а також світ справжніх людських почуттів у ліричних екранізаціях творів Я. Івашкевича і Т. Конвіцького "Березняк" (1970), "Диригент" (1979), "Панни з Вілька" (1979); період "кіно морального неспокою", започаткований новаторськими картинами "Людина з мармуру" (1976) і "Людина з заліза" (1981), які суттєво змінили обличчя польського кінематографа. Видання, сповнене цікавих фактів, позначене виразним авторським почерком, ілюстроване рідкісними фотографіями, зацікавить не лише фахівців, а й широку читацьку аудиторію.