Том 14
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Том 14 by Author "Головащенко, Сергій"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Рольова гра як варіантна модель навчально-методичної взаємодії з першоджерелами при викладанні дисципліни "Історія християнства"(Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2024) Головащенко, СергійЦією роботою презентовано методичні рекомендації до одного з практичних занять із курсу "Історія християнства", який із 1990-х років викладаємо в авторській версії на бакалаврській програмі з філософії факультету гуманітарних наук Національного університету "Києво-Могилянська академія". Висунуто й перевірено робочу гіпотезу про можливість використання потенціалу рольових ігор як методу винайдення релевантних технологій опанування першоджерел під час підготовки до семінарських занять із курсу. Представлено практичний процес організації та проведення рольової гри на тему "Перші християни очима римлян: "війна світів" чи спроба зро-зуміти одне одного?". Докладно розглянуто етапи організації гри: публічна пропозиція потенційним учасникам; формулювання і доведення цілей та завдань гри; формування команд і налагодження комунікації. Значну увагу надано інформаційному та організаційному аспектам рольової гри: характеристиці текстів для опрацювання; розподілу ролей у грі та відповідному структуруванню команд; умовам гри (технічним, методологічним і моральним). У теоретичній частині спеціально проаналізовано ключові моменти досвіду апробації гри як у студентській аудиторії НаУКМА, так і серед експертів — актуальних університетських дослідників і викладачів. Тематичну рольову гру розглянуто як особливу герменевтичну ситуацію; здійснено спробу визначити параметри та критерії оцінки її пізнавальної ефективності. Окремо визначено проблеми оцінювання результатів гри й необхідні умови її застосування як методичної моделі у наявному навчальному процесі. Актуальність рекомендацій зростає в умовах повернення після тривалого дистанційного періоду до аудиторного формату й, відповідно, збільшення потреби в активізації навчально-дослідницьких зусиль студентів НаУКМА.