Кафедра мультимедійних систем
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра мультимедійних систем by Author "Горборуков, Вячеслав"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Метод рекурсивної редукції як складова лінгвістичного забезпечення інформаційно-аналітичних систем(2022) Приходнюк, Віталій; Горборуков, ВячеславНаш час характеризується стрімким ростом кількості наявної інформації, що призводить до створення великих за обсягом масивів тематично та просторово розподіленої інформації. Обробка таких масивів вручну є надзвичайно складним процесом, що потребує значних трудозатрат. Такі масиви можуть бути оброблені з допомогою сучасних інформаційно-аналітичних систем, зокрема – лексикографічних. Однак значна частина інформації в таких масивах може бути слабко і неструктурованою (зокрема – в формі природномовних текстів), що створює потребу в якісному лінгвістичному забезпеченні таких систем, як елементу прикладної лінгвістики. Існує велика кількість методів та засобів для обробки природномовних текстів – на основі словників, машинного навчання, статистичних показників тощо. Однак результати роботи всіх цих методів потребують подальшої обробки і перетворення в формат, передбачений системою, що використовується. Саме для такої обробки пропонується метод рекурсивної редукції, що може використовуватись як складова лінгвістичного забезпечення інформаційно-аналітичних систем. Метод передбачає створення формалізованого опису потрібного системі формату даних, на основі якого відбувається перетворення результатів аналізу вхідного природномовного тексту, з подальшим формуванням онтології. Результуюча онтологія може бути використана для формування онтологокерованої лексикографічної системи.Item Трансдисциплінарна інформаційно-аналітична платформа підтримки процесів оцінювання(2022) Горборуков, Вячеслав; Франчук, Олег; Приходнюк, Віталій; Кирієнко, ОксанаУ статті йдеться про створену комп’ютерну систему – інформаційно-аналітичну платформу, що забезпечує ефективну роботу експертів (членів журі) під час перегляду та оцінювання науково-дослідницьких матеріалів, які виносять на захист учасники інтелектуальних конкурсів. Систему розгорнуто на базі інтерактивного документа, що являє собою варіант онтологокерованої системи, а її роботу проілюстровано на прикладі конкурсу-захисту Малої академії наук України.Item Інформаційно-аналітичний майданчик підтримки публікаційної активності як інструмент підвищення якості наукових досліджень в умовах воєнного стану(Baltija Publishing, 2022) Приходнюк, Віталій; Горборуков, ВячеславЗначною мірою потенціал країни залежить від спроможності забезпечити високий рівень та якість наукових досліджень. Особливу актуальність ця проблема має в умовах воєнного стану, оскільки в цей період суттєво зростає необхідність розвитку різноманітних інноваційних рішень. Таким чином, виникає потреба у створенні спеціалізованих засобів підтримки наукових працівників для підвищенні ефективності їхньої роботи. Запропоновано підхід до оперативного створення та розгортання інформаційно-аналітичних майданчиків на базі онтологокерованих лексикографічних систем. На основі цього підходу розроблено систему підтримки публікаційної активності, яка надає інформаційну підтримку в рамках науково-дослідної діяльності. База знань та інформаційний кластер цієї системи забезпечують ефективний трансфер знань між науковцями, що сприяє підвищенню їхньої кваліфікації та якості роботи.Item Інформаційно-аналітичний супровід позашкільної освіти на базі когнітивних технологій(ДонДУВС, 2024) Горборуков, Вячеслав; Франчук, ОлегПозашкільна освіта має вагоме значення та роль у формуванні гармонійно розвиненої особистості учнівської молоді, оскільки вона дозволяє їм глибше пізнати власні захоплення. Такий підхід включає широкий діапазон активностей – від культурних до наукових та забезпечує можливість учасникам здобути неоціненним досвід та розширити горизонти свої знань. Інституції, що займаються наданням таких освітніх послуг, відповідно до нормативних актів, мають самостійно створювати та схвалювати освітні програми, що відповідають їх специфіці та потребам учнів.