Кафедра психології та педагогіки
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра психології та педагогіки by Author "Боднар, Алла"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Взаємозв'язок рівня розвитку лідерських якостей та професійного самовизначення у юнацькому віці(2020) Шевченко, Олександра; Боднар, АллаВ роботі проаналізовано основні поняття, а саме: професійне самовизначення і лідерські якості. Наведено наукові визначення процесу професійного самовизначення, виділені його основні особливості протікання в юнацькому віці. Також окреслено основні теорії щодо пояснення поняття лідерських якостей та його компонентів. Описано основні характеристики юнацького віку, вплив рівня розвитку лідерських якостей на процес професійного самовизначення в юнацькому віці, а також шляхи вираження таких якостей у ході провідної діяльності юнаків. У роботі емпірично пояснюється взаємозв'язок рівня розвитку лідерських якостей та професійного самовизначення. Наводяться результати емпіричного дослідження статусів професійної ідентичності, професійних спрямувань та інтересів юнаків, рівня розвитку лідерських якостей та основних його складових: комунікативних і організаторських здібностей. Робота містить ряд методичних рекомендацій у форматі програми з підвищення рівня лідерських якостей у юнаків.Item Особливості когнітивних фіксацій при розладах харчової поведінки(2021) Самойленко, Івана; Боднар, АллаМета дослідження: Теоретично проаналізувати та емпірично дослідити особливості когнітивних фіксацій дорослих із розладами харчової поведінки та розробити методику інтервенції при розладах харчової поведінки.Item Особливості самоприйняття у обдарованих підлітків(2020) Синявський, Денис; Боднар, АллаВ роботі розкриваються історичні аспекти дослідження явища обдарованості в вітчизняних та зарубіжних авторів, розглядається підлітковий вік та зміни з психофізіологічної точки зору. Уточнюються характеристика обдарованих підлітків, види та критерії виявлення обдарованості, надається психологічний портрет обдарованого підлітка. Розкриваються ключові поняття пострадянської психології самосвідомості та проводиться аналіз-порівняння з західним гуманістичним підходом, дається характеристика процесу самоприйняття в обдарованих підлітків в сучасних умовах. Для дослідження специфіки самоприйняття нами були використані кількісні та якісні методи емпіричного дослідження. Загалом використано 5 методик, серед яких дві авторські біографічні методики для діагностики рівня обдарованості респондентів та для ретроспективного дослідження самоприйняття, образу-Я, соціальної ситуації та цілей на майбутнє в обдарованих підлітків. В дослідженні взяло участь 57 респондентів старшого підліткового віку, серед яких 18 склали групу обдарованих, чиї результати були нами оброблені для визначення закономірностей самоприйняття в підлітковому віці. Під час аналізу результатів біографічних методик нами були виявлені чисельні співпадіння в відповідях респондентів з характеристиками обдарованих підлітків. Кількісний аналіз показав відсутність кореляції між рівнем обдарованості та труднощами в самоприйнятті у обдарованих підлітків. Якісний аналіз показав, що обдарованість дозволяє завойовувати авторитет, полегшує соціалізацію й виступає позитивним чинником соціалізації. В ході аналізу ми дійшли висновку, що прийняття себе та прийняття інших, переключення фокусу з соціального аспекту на сферу обдарованості має ключовий вплив на становлення обдарованого підлітка. Використовуючи теоретичні знання та емпіричні дані, нами був розроблений тренінг задля оптимізації процесу самоприйняття підлітками, що дозволить будь-якому підлітку розвивати свої здібності без відволікань на соціальні аспекти. Наукова новизна полягає в тому, що в дослідженні розкривається специфіка самоприйняття та взаємодія з соціальним середовищем підлітків, визначені ті ключові моменти, що мали вплив на становлення респондентів з високим рівнем обдарованості зараз, надаються рекомендації щодо створення умов для розвитку обдарованості та оптимізації індивідуальної та соціальної сфер життя підлітків.Item Особливості соціалізації особистості у студентів(2021) Лобода, Олександра; Боднар, АллаМета дослідження полягає у з’ясуванні теоретичних основ соціалізації студентів ЗВО, емпіричному дослідженні особливостей соціалізації студентів на сучасному етапі та розробці тренінгової програми оптимізації процесу соціалізації у студентів ЗВО та наданні методичних рекомендацій до тренінгових програм оптимізації процесу соціалізації у студентів ЗВО.Item Психологічні особливості розвитку індивідуальної кар’єри в процесі професійного самовизначення студентів(2021) Чебанова, Олександра; Боднар, АллаМета дослідження — теоретично вивчити та дослідити особливості розвитку індивідуальної кар’єри у студентів у процесі професійного самовизначення та розробити тренінгова програма щодо оптимізації розвитку кар’єри у процесі професійного самовизначення студентів