eKMAIR

Найголовніше та останній Бог: онтотеології Льва Шестова та Мартіна Гайдеґґера

Show simple item record

dc.contributor.author Мінаков, Михайло
dc.date.accessioned 2017-09-26T15:59:28Z
dc.date.available 2017-09-26T15:59:28Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Мінаков Михайло Анатолійович. Найголовніше та останній Бог: онтотеології Льва Шестова та Мартіна Гайдеґґера / Мінаков М. А. // Наукові записки НаУКМА. Філософія та релігієзнавство. - 2017. - Т. 192. - С. 22-28. uk_UA
dc.identifier.uri http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/11931
dc.description.abstract У статті доведено, що в ХХ ст. онтотеологію розробляв не тільки Мартін Гайдеґґер, а й Лев Шестов. З’ясовано, зокрема, що порівняння ідей про Буття, порожнечу і Бога, засадничих для їхніх онтотеологічних проектів, надає змогу реконтекстуалізувати доробок обох мислителів, а також зрозуміти онтотеологічний підхід до філософування як альтернативний щодо модерністичного та традиціоналістичного практикування філософії. Зазначено також спільність позицій Шестова і Гайдеґґера у перегляді всієї історії філософії: обом притаманне бажання переосмислити довгий шлях філософії не як розгортання метафізики та епістемології, а як періоди проникливого бачення та мовлення від Буття, що змінюють періоди «лякливого мислення», яке спирається на постав та ґрунт. Підсумовуючи результати дослідження, автор визначає онтотеологію як третій шлях філософії, альтернативний до епістемології та метафізики і такий, що відкриває сучасній думці можливості позаметафізичного філософування. uk_UA
dc.description.abstract This article argues that it was not only Martin Heidegger who developed ontotheology in the 20th century, but also Lev Shestov, a great Jewish, Ukrainian, and Russian philosopher of the early 20th century, who developed a philosophical system that promoted the ontotheological agenda. This is proven by comparing Shestov’s and Heidegger’s ideas of Being-as-such, emptiness, and God. All the three ideas were fundamental for Shestov’s pursuit of groundlessness and Heidegger’s late study of the Event of Being (after 1935). In doing so, both thinkers created a third alternative to the philosophical camps of their times, modernists and traditionalists. The paper shows that both ontotheologies were connected to Shestov’s and Heidegger’s reassessment of the history ofphilosophy. Both philosophers re-narrated philosophy’s past in terms ofthinking-with-the-Being (Heraclites, Plotinus, Tertullian, Pascal) and the periods of ‘cowardly ’ thinking (metaphysics since Plato, and epistemology since Thales). The discussion concludes with the definition of ontotheology as a portal for contemporary philosophizing that can avoid limitations of metaphysics and epistemology, and opens up an opportunity for co-habitation with the Being itself. en_US
dc.language.iso uk uk_UA
dc.subject онтотеологія uk_UA
dc.subject порожнеча uk_UA
dc.subject безґрунтовність uk_UA
dc.subject буття uk_UA
dc.subject людина uk_UA
dc.subject Бог uk_UA
dc.subject Шестов uk_UA
dc.subject Гайдеґґер uk_UA
dc.subject ontotheology en_US
dc.subject emptiness en_US
dc.subject groundlessness en_US
dc.subject being en_US
dc.subject human en_US
dc.subject god en_US
dc.subject Shestov en_US
dc.subject Heidegger en_US
dc.title Найголовніше та останній Бог: онтотеології Льва Шестова та Мартіна Гайдеґґера uk_UA
dc.title.alternative The-most-important and the last God: ontotheologies of Lev Shestov and Martin Heidegger en_US
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.relation.source Наукові записки НаУКМА: Філософія та релігієзнавство uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics