Browsing by Author "Сухомлин, Валентина"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Kurze Abrisse zur Grammatik des Deutschen für Stufe A. Morphologie : навчальний посібник для викладання і вивчення курсу "Німецька мова (початок вивчення)"(Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2025) Сухомлин, Валентина; Діденко, Діна; Паустовська, МаріаннаНавчальний посібник для викладання і вивчення курсу "Німецька мова (початок вивчення)" був створений для навчально-методичного забезпечення цієї дисципліни й ґрунтується на теоретико-прикладному навчально-методичному досвіді та науково-методичних розвідках авторки. Посібник має на меті закріпити та поглибити теоретичні знання студентів з граматики сучасної німецької мови та застосовувати їх у прикладному аспекті. Особливу увагу приділено тим темам, які не мають відповідників у системі української граматики: артиклі та їх вживання, неозначено-особовий та безособовий займенники тощо. Від студентів очікується правильне практичне використання отриманих теоретичних знань з тем, висвітлених у посібнику, в усному та письмовому мовленні у передбачених видах мовленнєвої діяльності: читання, говоріння, аудіювання та письмо. Також дисципліна передбачає самостійну роботу з вправами, що формує у студентів навички самостійної роботи із різними джерелами та критичного осмислення певного граматичного явища в зіставному аспекті двох мов (українська – німецька).Item Друга іноземна мова (німецька) : збірник тестових завдань : навчально-методичне видання(Київський національний торговельно-економічний університет, 2020) Сухомлин, ВалентинаЗбірник тестових завдань призначений для студентівгалузі знань «Міжнародні відносини» спеціальності "Міжнародні економічні відносини" та спеціалізації: "Міжнародний бізнес", "Міжнародна торгівля" та "Міжнародний маркетинг". Чинні програми з іноземних мов для вищих навчальних закладів висувають високі вимоги до мовлення студентів, а переважна більшість світових та пропоновані останнім часом національні стандарти ставлять в основу контролю саме тестові завдання.Item Збірник вправ "Übungen zu Schwerpunkten der deutschen Grammatik. Morphologie" для вивчення курсу "Німецька мова (початок вивчення)" для самостійної роботи студентів 3 курсу(Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2025) Сухомлин, Валентина; Діденко, Діна; Паустовська, МаріаннаПропонований збірник вправ передбачає забезпечення студентів навчальними вправами для відпрацювання основних граматичних тем курсу, що інтегровані у розмовних темах модулів. Збірник є основним граматичним матеріалом для студентів, повністю відповідає меті та завданням, а також тематичному наповненню курсу. Мета курсу – формування у студентів основ іншомовної комунікативної компетентності, яка передбачає оволодіння навичками аудіювання і читання (рецептивні навички) та говоріння і письма (репродуктивні навички) на рівні А1.2 у відповідності з Загальноєвропейськими рекомендаціями. Предмет вивчення – стандартний варіант сучасної німецької мови, що передбачає оволодіння чотирма видами мовленнєвої діяльності відповідно до тематичного навантаження курсу.Item Смислове наповнення розділових знаків(Видавничий дім "Гельветика", 2021) Сухомлин, ВалентинаРозділові знаки (знаки пунктуації) залишаються актуальною для дослідження темою в мовознавстві. Особливо активно вони вивчаються в письмовій формі мовлення, адже тут вони мають смислове наповнення. Темою статті є розділові знаки (знаки пунктуації), які відомі в німецькому мовознавстві як Interpunktion (син. Zeichensetzung, Satzzeichensetzung). Наш вибір ґрунтується на двох основних принципах, що відтворюють актуальність тематики: з одного боку, природа виникнення розділових знаків та обумовлене нею смислове наповнення дає нам змогу дослідити їх на системно-мовному рівні, з іншого боку, знаки пунктуації цікаві своїм прагматичним використанням, що уможливлює їх вивчення у функційно-комунікативному розрізі. Проаналізований матеріал уможливлює визначення функції розділових знаків – унаочнення синтаксичної та інтонаційної будови мовлення. Вона, у свою чергу, визначає два основні напрями теорії пунктуації: логічний (смисловий) та інтонаційний. З огляду на функційно-комунікативний аспект, ці напрями взаємодіють у процесі комунікації. У пунктуаційній системі сучасної німецької мови розділові знаки мають функційну значимість, яка закріплює за ними узагальнені значення, що фіксують закономірності їх уживання. Таким чином, маємо систему правил, яка гарантує вживання розділових знаків у схожих семантико-граматичних конструкціях, реченнях, текстах. Учасники комунікативного процесу розуміють уживання розділових знаків, у результаті чого комунікація відбувається, і це є проявом соціальної сутності пунктуації. Уживання розділових знаків ґрунтується на усталеній системі правил, побудованій на єдності структурного, смислового й ритмомелодійного принципів. Такий підхід виділяє відокремлювальні та видільні розділові знаки. Відокремлювальні розділові знаки ми використовуємо для поділу цілісного тексту на складники згідно з такою його категорією, як когезія. Видільні розділові знаки вживаються всередині структурного цілого, утілюючи таку категорію тексту, як його когерентність. Розділові знаки є одиницями пунктуації як системи мови, несуть у реченні (тексті) певне смислове наповнення й допомагають уникнути непорозумінь або ж при неправильному вживанні створюють їх.Item Структурні особливості складних лексичних одиниць військової тематики у сучасних німецьких ЗМІ(2023) Сухомлин, ВалентинаУ статті досліджено структурні особливості композитів та дериватів військової тематики у сучасних німецьких ЗМІ. У проведеному дослідженні здійснено аналіз останніх досліджень і публікацій з окресленої теми, названо новизну досліджуваної проблематики. Застосовано когнітивно-ономасіологічний напрямок, який дозволяє встановити мотиваційні особливості створення нових слів. Основою такого напрямку є двовекторна природа мотивації: від думки до слова і від слова до думки. Розкрито сутність афіксоцентричного та основоцентричного підходів до вивчення нових слів, адже перший надає перевагу у питаннях словотвору афіксам, у той час, як другий говорить про важливість смислотворення. Названо основні ознаки усіх функціональних стилів, які поєднуються у текстах на військову тематику, а саме: розмовного (стиль повсякденного, неформального спілкування, частіше відноситься до усного мовлення); офіційно-ділового (стиль формального спілкування), інформаційно-публіцистичного (стиль преси, ЗМІ, медіа, інтернетвидань); науково-технічного (стиль науково-технічної літератури). Проаналізовано статтю як комунікативно детерміновану мовленнєву реалізацію авторського задуму. Названо універсальність підходу як основну умову для адекватної передачі комунікативної функції, семантики, стилю і структури військового тексту вихідної мови, i з обов'язковим урахуванням комунікативної ситуації, прагматичних аспектів, жанрово-стилістичних і узуальних норм цільової мови. Використано аналіз основних способів словотвору, а саме: словоскладання, основоскладання, афіксація, префіксація, суфіксація. На основі проведеного аналізу виділено основні морфологічні моделі досліджуваних лексичних одиниць. Проаналізовано і наведено приклади явища конверсії, у результаті якого утворені оказіоналізми. Встановлено продуктивні та непродуктивні моделі утворення нової лексики. Окреслено основні властивості таких слів та їхню функціональну значущість.