Кафедра "Києво-Могилянська школа врядування імені Андрія Мелешевича"
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра "Києво-Могилянська школа врядування імені Андрія Мелешевича" by Author "Козюбра, Микола"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Законодавча процедура в Україні та її вплив на якість законів(2017) Берко, Степан; Козюбра, МиколаМагістерська робота присвячена дослідженню законодавчої процедури в Україні та її впливу на прийняття якісних законів в їх загально-соціальному розумінні. В дослідженні проаналізовано природу законодавчої процедури, виокремлені основні її принципи, а також відмежовано поняття «законодавча процедура» від суміжних понять. Автор досліджує чотири стадії законодавчої процедури (законодавча ініціатива, обговорення законопроектів, прийняття закону та підписання і опублікування закону) з точки зору дотримання принципів законодавчої процедури, ролі суб’єктів законодавчої процедури, а також з точки зору наявного правового регулювання в Україні та практики його застосування. На підставі аналізу рішень, ухвалених парламентом протягом листопада 2014 – грудня 2015 років, виявлено основні хиби законодавчої процедури в Україні. Результатом проведеного дослідження стали рекомендації щодо шляхів вдосконалення законодавчої процедури в Україні. Перша частина рекомендацій пов’язана із внесенням змін до Конституції України – це, зокрема, позбавлення Президента України права законодавчої ініціативи; прийняття законів більшістю від присутніх народних депутатів; обмеження права вето Президента України виключно до питань конституційності закону; подолання вето Президента України у парламенті більшістю від його конституційного складу. Друга частина рекомендацій може бути впроваджена на рівні Регламенту Верховної Ради – це, зокрема, обмеження права законодавчої ініціативи народних депутатів України шляхом встановлення мінімальної кількості ініціаторів законопроекту та запровадження правила, відповідно до якого єдиним ініціатором законопроектів, які регулюють сферу публічних фінансів, може бути Кабінет Міністрів України.Item Розробка прикінцевих та перехідних положень Закону: особливості нормопроектування та юридичної техніки(2018-06-05) Грищенко, Катерина; Козюбра, МиколаМагістерська робота присвячена дослідженню процесу розробки прикінцевих та перехідних положень до закону, зокрема вивченню концептуальної (політичної) та техніко-юридичної частини їх укладання. В результаті проведеного дослідження були з’ясовані природа та функції прикінцевих та перехідних положень як особливих складових закону, структуровані елементи прикінцевих та перехідних положень та виокремлені особливі вимоги юридичної техніки, що застосовують до кожного такого елементу. Окремою частиною дослідження став аналіз вітчизняної практики укладання прикінцевих та перехідних положень до закону, в результаті якого були надані рекомендації щодо шляхів вдосконалення такої практики. В дослідженні обґрунтовано позицію, відповідно до якої для вдосконалення практики укладання прикінцевих та перехідних положень до закону (так само як і для укладання законів в цілому) слід обмежити право законодавчої ініціативи депутатів, надавши уряду переважне право ініціювати закони; налагодити роботу уряду в такий спосіб, щоб його основним завданням було вироблення політики; впровадити обговорення політики в уряді та в парламенті, зокрема через інструменти "зелених книг" та "білих книг"; посилити роль Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України в процесі укладання законів; закріпити на нормативному рівні вимоги до структури закону; вдосконалити методичні рекомендації щодо укладання законів та запровадити спеціальні програми для підготовки юристів-нормопроектувальників.