eKMAIR
Electronic Kyiv-Mohyla Academy Institutional Repository

Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
Recent Submissions
Режисура як спрага композиторства
(2017) Крутова, Олена
"Режисура - це така хороша, унікальна, цікава професія, в ній весь час дивуєшся. Взагалі, працювати режисером без почуття захоплення перед такою вигадкою людства, як театр, - неможливо. Якщо втрачаєш захват від щоденної можливості з цим дивом мати справу і брати участь у ньому - тоді немає сенсу йти в режисуру". Ці слова належать Олексію Лісовцю. Його професійне становлення тривало протягом останніх двох десятиріч та успішно продовжується й нині.
Ірина Гурвич: анімація як пошук
(2017) Пащенко, Анастасія
Серед плеяди українських аніматорів 1960-1980-х років Ірина Гурвич (1911-1995) належить до найбільш продуктивних і багатогранних. У її творчому доробку - мультиплікаційні стрічки найрізноманітніших форм і жанрів, від "дитячих" (розрахованих на наймолодшу аудиторію) до серйозних притч. До анімації режисерка звернулася ще в 1930-ті, у цеху мультиплікації "Київтехфільму". Із занепадом цього мистецтва в Україні аніматорам на довгі роки довелося обмежитися навчальними й науково-популярними мультстрічками. Лише в 1959 році, з появою цеху мультиплікації на Київській студії науково-популярних фільмів, Гурвич змогла проявити себе в художній анімації.
Рой Андерссон. Режисер, який колекціонує людей
(2017) Наумова, Лариса
Рой Андерссон належить до незвичних режисерів уже тому, що у свої 73 роки мас на рахунку лише п'ять повнометражних та кілька короткометражних фільмів. Однак його вважають найзначнішим з нині сущих шведських режисерів. Упродовж років напруженої роботи йому вдалося знайти особистий, яскраво виражений стиль, неповторний авторський почерк.
Є на кого сподіватися
(2017) Груба, Анастасія
У світлі останніх подій в Україні держава приділяла мало уваги сфері кіно, та й узагалі культурі, тому, порівняно з нашими сусідами, кіновиробництво розвивається повільно й важко, не отримуючи необхідних фінансування та підтримки. Вражає, що й досі не перевелися альтруїсти, які йдуть навчатися на творчі спеціальності, сподіваючись, що в майбутньому все зміниться і що саме вони зможуть зініціювати ці зміни. Творчий шлях в Україні - тернистий, і ним крокують тільки найсильніші та найвитриваліші. Кажуть, щоб змінити країну, треба почати з себе. У нас уже сформувалося коло таких ось сміливців, які вирішили взяти ситуацію у свої руки: громадська організація СУК ("Сучасне Українське Кіно"), Молодих кінематографістів об’єднує спільна мета: робити якісне українське кіно та популяризувати його у світі.
Як повчали Майстра
(2017) Брюховецька, Лариса
Упродовж 1932 року Довженко знімав фільм "Іван" за власним сценарієм. Зйомки викликали посилену увагу, адже стрічку готували до 15-ї річниці жовтневої революції. Журнал "Кіно" з кінця 1931 року регулярно друкував кадри з майбутнього фільму, актори Петро Масоха та Степан Шкурат фігурували на обкладинці. Час був суворий, у роботу кінематографістів уже два роки активно втручалися так звані друзі кіно - громадська організація ТДРФК, представники якої під виглядом трудових "ударників" київських заводів не тільки вимагали від кінематографістів зайняти виразну позицію у класовій боротьбі, а й контролювали їх упродовж роботи над фільмом - від написання сценарію до монтажу, навіть більше: мали право забороняти вихід фільму в прокат (і чимало таки заборонили).
Довкола "Аерограда"
(2017) Скуратівський, Вадим
6 листопада 1932 року, напередодні головного державного свята, виходить на екран Довженків "Іван". А потому, 1934- го, фільм посилають у Венецію, де він на тамтешньому фестивалі отримує нагороду "за найкращу програму, представлену державою". А проте остаточне, вже абсолютне одержавлення явища Довженка було облаштоване пізніше. "Аероград" вийшов двома роками після "Івана", у той же маркований наддержавою її найголовніший день. Що ж було поміж тими днями в житті Довженка? У його кінематографі? У тій наддержаві? У тодішньому світі?
Олександр Вампілов на всі часи
(2017) Крутова, Олена
Життя свого покоління, його драму Олександр Вампілов відчував надзвичайно глибоко. Драматург, добре знайомий з творчістю Фіцджеральда, Ремарка, Гемінґвея відгукувався про своє покоління, як про "втрачене": "На Заході говорять про "втрачене покоління ", а хіба в нас не так?" І, звичайно, чуйний і проникливий Вампілов достеменно вловлював цю схожість, прикмети "розгубленості". Перша світова війна забрала мільйони життів і залишила незгладимі сліди на психіці людей, особливо тих, хто воював і, повернувшися з війни, змушений був вливатися в повсякденне життя. Схоже було і після Другої світової війни. І тому молоде, мисляче покоління Вампілова перебувало в стані суперечності, внутрішнього сум’яття і роздвоєння.
Омелян Лема: пам'ять про пережите
(2017) Гайдабура, Валерій
У листах Омеляна Леми через подробиці біографи однієї особи передано складність, драматизм і суперечливість театрального процесу в Україні, окупованій німецько-фашистською ордою (1941-1944). А ще - документально зафіксовано психологію вольового спротиву закоханої в сцену молодої людини глобальним історико-політичним катаклізмам. Омелян Теодорович пішов із життя 2006 року. Дякую йому та його колегам за те, що вони зробили для сцени в часи жорстоких випробувань. І не важливо, що їхні здобутки - лише невеличка дещиця від можливого і бажаного. У війну її значення зростало незмірно. Гадаю, що ця сповідь буде почута, передусім - дослідниками театральної історії Дрогобича.
Рішення Експертної комісії
(2017)
24 жовтня 2016 року на підставі висновку Експертної комісії з питань розповсюдження і демонстрування фільмів було відмовлено у державній реєстрації та у видачі державного посвідчення українській стрічці "На краю безодні" (реж. Володимир Савельєв, 2016).
Михайло Єфремов дотепно висміяв Путіна
(2017)
За основу виступу російського актора Михайла Єфремова під назвою "Ульті-шах і ульті-мат" слугує відомий вірш Самуїла Маршака "Вот какой рассеянный...". Актор висміяв загарбання Криму та Донбасу, вказав на спроби Путіна нав'язати свою волю ООН та наголосив на його участі в бомбардуваннях та вбивствах мирного населення в Алеппо.
"Екранна творчість у сучасному медіакультурному просторі"
(2017)
27-28 жовтня в Будинку кіно відбулася II Міжнародна науково-практична конференція "Екранна творчість у сучасному медіакультурному просторі", зініційована кафедрою режисури телебачення КНУТКТ ім. І. К. Карпенка-Карого за участі ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, підтримана Держкіно,
Історик вітчизняного кіно
(2017)
Харківський дослідник кіно Володимир Миславський за підтримки депутата міськради Харкова Габріела Михайлова видав двотомну працю "Фактографическая история кино в Украине. 1896-1930" в двух томах. Т. 1. - 496 с.; Т. 2. - 464 с. Друге видання, виправлене і доповнене, містить близько 1000 ілюстрацій.
Фільм українського кіноавангарду на Кембриджському КФ
(2017)
Авторитетне кіновидання Sight & Sound назвало німий фільм Олександра Довженка "Арсенал" (1929) одним із найзахопливіших фільмів на цьогорічному Кембриджському кінофестивалі.
Дні нашого кіно в Будапешті
(2017)
6 листопада в Будапешті почалися Дні українського кіно, присвячені 25-й річниці встановлення дипломатичних відносин між Україною та Угорщиною.
Сміливість Олександра Сокурова
(2017)
У грудні на представницькому зібранні двох рад з гуманітарних питань РФ, що транслювалось по ТБ, кінорежисер Олександр Сокуров звернувся до Володимира Путіна із пропозицією звільнити Олега Сенцова.
Цифрова інклюзія як складова цифрового суспільства
(Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2025) Пан, Микола
Матеріали доповіді учасника Всеукраїнської науково-практичної конференції "Інноваційні ідеї в економічній науці: пошуки вирішення сучасних проблем" (2025).
New approach to corporate culture: innovating for post-crisis management resilience
(Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2025) Petrova, Iryna; Taghikilanidamavandi, Liyousa
Матеріали доповіді учасника Всеукраїнської науково-практичної конференції "Інноваційні ідеї в економічній науці: пошуки вирішення сучасних проблем" (2025).
Modeling changes of opinions as transition probabilities within one- and two-level model "State-Probability of Action"
(2025) Oletsky, Oleksiy; Peleshko, Dmytro; Moholivskyi, Vitalii
Approaches to modeling and simulating processes related to elections and changing voters’ opinions in bipartisan democracies on the basis of Markov chains are discussed. The basic approach suggested by the “state-probability of action” model (SPA model) is combined with ideas featured by pairwise comparisons and the Analytic Hierarchy Process. The one-level SPA model, focusing on election results, and the twolevel model regarding criteria which affect decisions are considered. Some modifications of traditional homogenous Markov chains, such as switching roles or random transition probabilities, are explored. Some approaches to using non-homogenous Markov chains are outlined.
Технологізація наукової діяльності: світовий та вітчизняний аспект
(Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2025) Підопригора, Лариса
Матеріали доповіді учасника Всеукраїнської науково-практичної конференції "Інноваційні ідеї в економічній науці: пошуки вирішення сучасних проблем" (2025).
"Pythagoreorum Opera": специфіка і стратегія українського перекладу
(2025) Туренко, Віталій
Автор описує концептуальні, термінологічні та стилістичні засади здійсненого ним перекладу корпусу творів піфагорійської традиції українською мовою. Основна перекладацька стратегія ґрунтується на принципі балансу між семантичною вірністю історичним значенням і адаптацією до сучасного українського академічного слововжитку. Переклад здійснено з урахуванням міждисциплінарного контексту: медичного, психологічного, естетичного, етичного, політичного. Визначальною особливістю є поєднання філологічної точності з герменевтичною інтерпретацією, що дозволяє передати не лише зміст, а й філософську логіку, стилістику та символіку піфагорійської космології, онтології, гносеології та моральної антропології.