eKMAIR

Самоідентифікація у суспільстві кризи: випадок "човників"

Show simple item record

dc.contributor.author Погоріла, Н.
dc.contributor.author Коржов, Г.
dc.date.accessioned 2016-10-14T13:06:07Z
dc.date.available 2016-10-14T13:06:07Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.citation Погоріла Н. Самоідентифікація у суспільстві кризи : випадок "човників" / Н. Погоріла, Г. Коржов. - К. : Видавничий дім "КМ Академія", 2001 // Наукові записки НаУКМА. Том 19: Соціологічні науки. - С. 58-65. uk
dc.identifier.uri http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/9566
dc.description.abstract This paper is focused on the problem of social self-identification in Ukraine of the transformation period. The problem is considered on the example of people engaged in the reselling of the consumer goods, which were brought or smuggled from abroad. These people are colloquially called «challengers». The article is based on the five in-depth interviews, which were conducted by the authors, when they work in migration project, supervised by Claire Wallace from the Institute for Advanced Social Studies sponsored by Jubilee Fund of the Austrian National Bank in 1995. The main finding of this analysis is a empirical documentation of the differentiation, which emerge in self-identification and business strategies of «challengers» that according to the opinion of the authors can spill over into differentiation of the today's «challengers» into professional traders and those, who find themselves in re-selling business occasionally, mainly using it as survival strategies, and soon will be driven out from this are of activity by more successful competitors. en
dc.description.abstract Статтю присвячено проблемі соціальної самоідентифікації в Україні в період трансформації. Проблему розглянуто на прикладі людей, що були зайняті у бізнесі купівлі-перепродажу товарів, ввезених з-за кордону найчастіше нелегально або напівлегально, так званих «човників». Стаття базується на п'яти поглиблених інтерв'ю з «човниками», що їх проводили автори під час праці у проекті про міграцію, яким керувала Клер Волес з Institute for Advanced Social Studies, спонсорованого Ювілейним фондом австрійського банку у 1995 році. Головним висновком статті є твердження про виникнення диференціації у самоідентичності та стратегій ведення бізнесу «човників», яка, на думку авторів, вказує на можливий поділ «човників» на професійних торговельних працівників і тих, хто опинився в цій сфері за специфічних умов (потреба виживання) і буде найближчим часом змушений залишити цю ділянку ринку під тиском конкуренції. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject the society of crisis uk
dc.subject a case of cross-border traders uk
dc.subject самоідентифікація uk
dc.subject проблема соціальної самоідентифікації в Україні uk
dc.subject період трансформації uk
dc.title Самоідентифікація у суспільстві кризи: випадок "човників" uk
dc.title.alternative Self-identification in the society of crisis: a case of cross-border traders uk
dc.type Article uk
dc.status published earlier uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics