Аскеза як етична категорія християнства (за "Лавсаїком" Палладія Еленопольського)

Loading...
Thumbnail Image
Date
2009
Authors
Мінець, Юлія
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
У статті розглядається категорія аскези як важливий етичний принцип християнства, зокрема ми зупиняємося на питанні, як за допомогою біблійних текстів це поняття конструювалося у ранніх східно-християнських текстах. Особливу увагу приділено Прологу «Лавсаїка», написаному Палладієм Еленопольським, що розвиває та пояснює ідею аскези; біблійні цитати та посилання, запозичені з різних частин Святого Письма, поєднані та скомбіновані тут у спільний контекст. Палладій прагнув показати, що дотримання Закону не є таким важливим, як особиста віра, хоча він і доводить необхідність бути стриманим у всьому. Видається, що головним джерелом концепції та ідей для автора «Лавсаїка» були «Моральні правила» Василія Кесарійського. Міра впливу цього тексту на твір Палладія найкраще може бути описана через поняття інтертекстуальності. Більше того, Пролог орієнтований на світську аудиторію, наполегливий заклик до суворого аскетизму тут не простежується. Таким чином, використовуючи як джерело ідей «Моральні правила» Василія Кесарійського, звернені до аскетичних спільнот, Палладій переадресовує цю аргументацію аскетизму світській особі. Автор «Лавсаїка» намагається довести, що згідно з християнською етикою аскетизм є бажаною рисою життя праведного християнина.
In the study / focus on the concept of asceticism as important part of Christian ethics, particularly on the issue how involving the biblical texts this concept was constructed in the early Eastern Christian writings. I pay special attention to the Prologue of the “Lausiac History" by Pa Uadi us of Helenopolis, which develops and justifies the idea of asceticism; there, biblical quotations and references borrowed from different parts of the Scriptures are connected and combined in a common context. Palladius intends to demonstrate that the obseiyance of the Law is not as important as personal faith; however, he proves the necessity of being temperate in all things. The “Regulae morales ” of Basil of Caesarea seem to have been the main source of conception and ideas for Palladius in his Prologue. The measure of the influence of this text on Palladius ’ work can best be described with the help of the concept of intertextuality. Moreover, the Prologue is oriented to a secular audience; the persistent claim to rigorous asceticism cannot be traced here. It is important fact that, using for inspiration Basil’s “Rules ” aimed ascetic communities, Palladius readdresses this elaborate argument for asceticism to a prominent Christian official. So, the author of the “Lausiac History ” tries to prove that, according to Christian ethics, asceticism is a welcome feature of an exemplary Christian life.
Description
Keywords
етична категорія христоянства, категорія аскези, біблійні тексти, Святе Письмо, «Моральні правила» Василія Кесарійського, «етика», етика християнської аскези
Citation
Мінець Юлія. Аскеза як етична категорія християнства (за «Лавсаїком» Палладія Еленопольського) / Юлія Мінець // Київська Академія. - 2009. - № 7. - С. 87-97