У статті досліджено розвиток антропоморфних рис у божеств сінто (камі) в процесі теогонії
згідно з міфами, викладеними в хроніках "Кодзікі" та "Ніхон сьокі". Цей розвиток у контексті сінто
можна розглядати як антропогенез, оскільки люди, як нащадки камі, успадковують їхні риси
й беруть за взірець їхні дії. Головну увагу приділено генезі тілесності, сексуальності та шлюбу
в міфологічному наративі. Показано, що антропоморфні риси проявляються в камі в процесі теогонії
поступово: на першому етапі вони або зовсім відсутні, або наявні лише потенційно, на другому
етапі з’являється поділ на статі, й лише на третьому етапі, представленому Ідзанаґі та Ідзанамі,
божества стають цілком подібними до людей.
The article discusses the development of anthropomorphic features in Shinto deities (kami) in the process
of theogony according to the myths recorded in the chronicles “Kojiki” and “Nihon Shoki”. This development
in the context of Shinto can be seen as anthropogeny because people as the descendants of kami inherit their
traits and take their actions as model. The main attention is paid to the genesis of physicality, sexuality and
marriage in the mythological narrative. It is shown that the deities manifest anthropomorphic features in
the process of theogony gradually – at the first stage the features are either completely absent or present
only potentially, at the second stage sex difference appears, and only at the third stage, represented by
Izanagi and Izanami, deities become quite similar to human beings.