Reflective teaching as a means of overcoming difficulties of the communicative approach
Loading...
Date
2014
Authors
Finogina, T.
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
The article deals with the problems of practical implementation of the communicative approach, such as
the style of teaching, teacher talk, and correcting mistakes. The strategies of reflective teaching methodology
are suggested as an effective way of tackling these problems.
Статтю присвячено проблемам практичного застосування комунікативного підходу, таким як стиль викладання, усна мова викладача на уроці, виправлення помилок. Різноманітні стратегії рефлективної методики викладання запропоновані як ефективний інструмент вирішення цих проблем.
Статтю присвячено проблемам практичного застосування комунікативного підходу, таким як стиль викладання, усна мова викладача на уроці, виправлення помилок. Різноманітні стратегії рефлективної методики викладання запропоновані як ефективний інструмент вирішення цих проблем.
Description
Keywords
communicative approach, reflective teaching, комунікативний підхід, рефлективне викладання
Citation
Finogina T. Reflective teaching as a means of overcoming difficulties of the communicative approach / T. Finogina // Наукові записки НаУКМА. - 2014. - Т. 164 : Філологічні науки. - С. 80-83.