Художня теорія В. Стерлігова на тлі філософських ідей чинарів-оберіутів

Loading...
Thumbnail Image
Date
2013
Authors
Лозова, Лідія
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
У цій статті розглянуто зв’язок «чашно-купольної» теорії ленінградського художника Володимира Стерлігова (1904–1973), яка постала у 1960-х рр., з філософськими ідеями «чинарів-оберіутів» – а особливо поета Даниїла Хармса (1905–1942) та філософа Якова Друскіна (1902–1980), – які у 1930-х рр. значною мірою розвинули і трансформували ідеї вчителя В. Стерлігова художника К. Малевича (1878–1935). The article tracks and analyzes connections between the 1960s “chalice and cupola” theory of the Leningrad artist Vladimir Sterligov (1904–1973) and certain philosophical ideas of the Oberiuts and the Chinars – especiall the poet Daniil Harms (1905–1942) and the philosopher Yakov Druskin (1902–1980) – in the 1930s. In 1930s, the Oberiuts developed and transformed the ideas of Sterligov’s Kazimir Malevich (1878–1935).
Description
Keywords
В. Стерлігов, Д. Хармс, Я. Друскін, чинарі, оберіути, чашно-купольне мистецтво, Vladimir Sterligov, Daniil Harms, Yakov Druskin, Kazimir Malevich, the Chinars, OBERIU, straight-curve, chalice-cupola art
Citation
Лозова Л. Я. Художня теорія В. Стерлігова на тлі філософських ідей чинарів-оберіутів / Лозова Л. Я. // Наукові записки НаУКМА. - 2013. - Т. 140 : Теорія та історія культури. - С. 98-103