Лінгвістична іконографія та музика як отілеснення смислів

Loading...
Thumbnail Image
Date
2021
Authors
Гомілко, Ольга
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Взаємодія філософії та літератури знаходить своє уточнення у співвідношенні літератури та музики. Будучи відмінними жанрами мистецтва, література та музика виявляють багато спільного тоді, коли ми їх розглядаємо у теоретичному контексті подолання традиційної дихотомії розуму та тіла. Феномен так званої лінгвістичної іконографії унаочнює рух літератури за межі субстанційного розколу людини на розум та тіло. Музика також уникає цієї дихотомії, спростовуючи відмінність між суб’єктом та формою. Тоді форма не символізує або щось виражає, а являє собою музичний сенс. В обох випадках література та музика продукують отілеснені смисли, тобто такі, що лежать у самій реальності. Семантична бідність та фіксація на реальному лінгвістичної іконографії та музики уможливлюють процес отілеснення смислів. Сприйняття останніх передбачає задіяння не лише ментальних, але й тілесних здатностей людини у їх когнітивній цілісності.
Взаимодействие философии и литературы находит свое уточнение в соотношении литературы и музыки. Будучи отличными жанрами искусства, литература и музыка обнаруживают много общего, когда мы их рассматриваем в теоретическом контексте преодоления традиционной дихотомии ума и тела. Феномен так называемой лингвистической иконографии обнаруживает движение литературы за пределы субстанционного раскола человека на ум и тело. Музыка также избегает этой дихотомии, опровергая различие между субъектом и формой. Тогда форма не символизирует или что-то выражает, а сама представляет музыкальный смысл. В обоих случаях литература и музыка производят отелеснение смыслов, то есть таких, которые лежат в самой реальности. Семантическая бедность и фиксация на реальной лингвистической иконографии и музыки делают возможным процесс отелеснення смыслов. Восприятие последних предполагает задействование не только ментальных, но и телесных способностей человека в их когнитивной целостности.
The interaction of philosophy and literature is clarified in the relationship between literature and music. As distinct genres of art, literature and music have much in common when we consider them in the theoretical context of overcoming the traditional dichotomy of mind and body. The phenomenon of so-called linguistic iconography illustrates the movement of literature beyond the substantial split of man into mind and body. Music also avoids this dichotomy, denying the difference between subject and form. Then the formIn both cases, literature and music produce embodied meanings, that is, those that lie in reality itself. Semantic poverty and fixation on real linguistic iconography and music enable the process of embodiment of meanings. Perception of the latter involves the use of not only mental but also bodily abilities of man in their cognitive integrity. does not symbolize or express something, but represents a musical meaning.
Description
Keywords
музика, лінгвістична іконографія, емоції, дуалізм тіла та розуму, символічне, "семіотичне", "мати розум", "мати тіло", когнітивна цілісність, отілеснення смислу, стаття, музыка, лингвистическая иконография, эмоции, дуализм тела и ума, символическое, "семиотические", "иметь ум", "иметь тело", когнитивная целостность, отелеснение смысла, мusic, linguistic iconography, emotions, dualism of body and mind, symbolic, "semiotic", "to have a mind", "to have a bodу", cognitive integrity, embodiment of meaning
Citation
Гомілко О. Є. Лінгвістична іконографія та музика як отілеснення смислів / Ольга Гомілко // Δόξα = Докса : збірник наукових праць з філософії та філології / [відп. ред. В. Л. Левченко] ; Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова. - Одеса, 2021. - Вип. 2 (36). – С. 44-56. - https://doi.org/10.18524/2410-2601.2021.2(36).246778