eKMAIR

Мистецтво "неслухняних" переломного часу (кінця 1980-х - початку 1990-х)

Show simple item record

dc.contributor.author Петрова, Ольга
dc.date.accessioned 2022-05-13T11:38:50Z
dc.date.available 2022-05-13T11:38:50Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Петрова О. М. Мистецтво "неслухняних" переломного часу (кінця 1980-х - початку 1990-х) / Петрова Ольга Миколаївна // Культурологічна думка. - 2021. - T. 20, № 2. - С. 90-98. - https://doi.org/10.37627/2311-9489-20-2021-2.90-98 uk_UA
dc.identifier.issn 2311-9489
dc.identifier.uri https://doi.org/10.37627/2311-9489-20-2021-2.90-98
dc.identifier.uri http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/22970
dc.description.abstract У статті викладено історіографічний огляд недержавного сектора культури й процесів, які відбувались у мистецькому житті України в переломний час кінця 1980-х — початку 1990-х. Показано різні аспекти: зміна стилістичних тенденцій, здобуття творчої свободи наймолодшим поколінням художників, вагомі соціальні зрушення, описана економічна ситуація та актуальне питання художнього ринку, який щойно виникав на уламках радянщини. На прикладі діяльності Тіберія Сільваші, групи "Живописний заповідник", учасників Паркомуни показано, як відбувались зміни не лише у творчості художників, але як у зв’язку з останніми змінами відбувався перехід до ринкових стосунків. Описано становлення галерейного руху Києва, а саме діяльність таких установ, як "Ательє Карась", "Триптих", "Галерея 36", "L-Art", "Ірена", "Бланк Арт" та інших. Унаочнено проблемні моменти, проведено аналіз зовнішніх та внутрішніх факторів, які визначили шлях галерейної діяльності Києва в перші роки незалежності України. Порушено проблему колекціонування творів мистецтва представниками осередку "свіжоспеченої" буржуазії. Матеріали статті можуть бути використані в подальших наукових дослідженнях з історії художнього ринку України, зокрема галерейної справи. uk_UA
dc.description.abstract В статье изложен историографический обзор негосударственного сектора культуры и процессов, которые происходили в художественной жизни Украины в переломное время конца 1980-х — начала 1990-х. Показаны различные аспекты: изменение стилистических тенденций, получение творческой свободы молодым поколением художников, весомые социальные сдвиги, описана экономическая ситуация и подняты актуальные вопросы художественного рынка, который только возникал на обломках "советов". На примере Тиберия Сильваши, группы "Живописный заповедник", участников Паркоммуны показано, как происходили изменения не только в творчестве художников, но как в связи с последними изменениями происходил переход к рыночным отношениям. Описано становление галерейного движения Киева, а именно деятельность таких учреждений, как "Ателье Карась", "Триптих", "Галерея 36", "L-Art", "Ирэна", "Бланк Арт" и другие. Показаны проблемные моменты, проведен анализ внешних и внутренних факторов, которые определили путь галерейной деятельности Киева в первые годы независимости Украины. Поднята проблема коллекционирования произведений искусства представителями круга "свежеиспеченной" буржуазии. Материалы статьи могут быть использованы в дальнейших научных исследованиях по истории художественного рынка Украины, в частности галерейного дела. ru_RU
dc.description.abstract The article presents a historiography of the non-state sector of culture and the processes that took place in the artistic life of Ukraine at the crucial time of the late 1980s — early 1990s. It shows various aspects: changes in stylistic trends, the rising of creative freedom of the young generation of artists, social changes, the economic situation and the rise of the art market, which had just appeared on the ruins of the former Soviet Union. On the case of Tiberiy Szilvashi, the "Zhyvopysnyi zapovidnyk" ("Picturesque Reserve") group, and members of the Parkomuna (Paris Commune) it is shown how changes took place not only in works of artists, but also in a transition to market relations considering the latest changes. The article describes the formation of the gallery movement in Kyiv, namely the activities of such institutions as "Atelier Karas", "Triptych", "Art Gallery", "Gallery 36", "L-Art Gallery", "Irena Gallery", "Blank Art" and others. The problematic moments are identified and described, the analysis of external and internal factors that determined the path of the gallery activities of Kyiv in the first years of Ukraine's independence is carried out. The problem of works of art collecting made by representatives of the "fresh""bourgeoisie is raised. The materials of the article can be used in further scientific research on the history of the art market of Ukraine, in particular, gallery business. en_US
dc.language.iso uk uk_UA
dc.subject творча свобода uk_UA
dc.subject арт-ринок uk_UA
dc.subject мистецька галерея uk_UA
dc.subject колекціонування творів мистецтва uk_UA
dc.subject стаття uk_UA
dc.subject творческая свобода ru_RU
dc.subject арт-рынок ru_RU
dc.subject художественная галерея ru_RU
dc.subject коллекционирование произведений искусства ru_RU
dc.subject creative freedom en_US
dc.subject art market en_US
dc.subject art gallery en_US
dc.subject art collecting en_US
dc.title Мистецтво "неслухняних" переломного часу (кінця 1980-х - початку 1990-х) uk_UA
dc.title.alternative Искусство "непослушных" переломного времени (конца 1980-х — начала 1990-х) ru_RU
dc.title.alternative The art of the "naughty" at a turning point (the late 1980s — early 1990s) en_US
dc.type Article uk_UA
dc.status first published uk_UA
dc.relation.source Культурологічна думка uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics