У статті розглянуто проблему розвитку життєстійкості у підлітків, які
перебувають в умовах воєнного конфлікту; представлено та проаналізовано результати теоретичних та емпіричних досліджень щодо
внутрішніх та зовнішніх ресурсів розвитку життєстійкості особистості
в підлітковому віці, динаміки розвитку життєстійкості, особливостей
переживання психологічних травм та коупінгу у підлітків в умовах
збройних конфліктів; розглянуто концепцію розвитку життєстійкості
особистості з позиції підходу резилієнс та моделі соціальної екології;
підкреслено визначальну роль соціально-культурного контексту у формуванні життєстійкості особистості.
The article examines the problem of resilience building in adolescents
affected by the armed conflict; presents and analyzes theoretical and empirical studies on internal and external resources for the individual resilience
building in adolescents, resilience development dynamics, experiencing of
psychological trauma and choice of coping strategies by adolescents in a context of armed conflicts; examines the concept of resilience building through
the approach of resilience as a process and the social ecology model; focuses
on crucial role of social and cultural context for the individual resilience
development.