eKMAIR

Формування української моделі заборони політичних партій у світлі міжнародних стандартів і практик: автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук

Show simple item record

dc.contributor.advisor Василенко, Володимир
dc.contributor.author Бернацький, Богдан
dc.date.accessioned 2019-10-28T10:12:50Z
dc.date.available 2019-10-28T10:12:50Z
dc.date.issued 2019-10-28
dc.identifier.citation Бернацький Б. В. Формування української моделі заборони політичних партій у світлі міжнародних стандартів і практик : автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук / Бернацький, Богдан Віталійович ; наук. кер. Василенко В. А. ; М-во освіти і науки України, Національний університет "Києво-Могилянська академія". - Київ : [б. в.], 2019. - 19 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/16420
dc.description.abstract Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук за спеціальністю 12.01.11 – міжнародне право. – Національний університет "Києво-Могилянська академія", Київ, 2019. Комплексно досліджено етапи конституціоналізації політичних партій, визначено що процес конституціоналізації політичних партій у державах-членах Ради Європи майже завершився. Вперше сформульовано доктринальні моделі відповідальності політичних партій: веймарська, інституційна, кримінальна і модель Європейського суду з прав людини. Проаналізовано нормативне і доктринальне розуміння концепції войовничої демократії, яка розкривається як центральна для визначення меж демократичної толерантності до антидемократичних чи позасистемних партій. Вперше сформовано типологію політичних партій, діяльність яких підлягає забороні у демократичному суспільстві. Комплексно проаналізовано міжнародні та регіональні стандарти гарантування свободи об’єднань. Повністю проаналізовано всі справи Європейського суду з прав людини та інших регіональних установ із захисту прав людини щодо заборони політичних партій, викладено коротку анотацію до всіх справ. У дослідженні систематизовано правові позиції Європейського суду з прав людини, визначено стандарти, дотримання яких вимагається під час заборони політичних партій у державах-членах Ради Європи. Розкрито сутнісне розуміння свободи об’єднань ЄСПЛ у контексті необхідності певного компромісу між вимогою захисту демократичного суспільства та гарантуванням окремих індивідуальних прав. Досліджено досвід одинадцяти іноземних країн, де відбувалась заборона політичних партій. Розглянуто основні етапи становлення конституційного статусу політичних партій в Україні та визначено законодавчі проблеми регулювання їхньої діяльності. Детально проаналізовано рішення Конституційного Суду України у справі про укази Президії Верховної Ради України щодо Компартії України від 2001 року, де Суд визнав неконституційними укази Президії ВРУ про заборону Компартії. Це рішення спричинило значну дихотомію і додало невизначеності до питання меж діяльності політичних партій та передумов для їх заборони. Окреслено ряд дефектних та помилкових міркувань Конституційного Суду України у цій справі. Розглянуто всі справи про заборону та припинення діяльності політичних партій в Україні, розпочинаючи з 2014-2015 рр. Виявлено, що при розгляді цих справ суди проігнорували або формалістично застосували стандарти, передбачені ЄКПЛ та визначені ЄСПЛ. Сама модель заборони політичних партій в Україні досі перебуває у стадії становлення, її визначення залежатиме від майбутньої юриспруденції КСУ та судової практики, зокрема, у справах про заборону та припинення діяльності Комуністичної партії України. uk_UA
dc.description.abstract Thesis abstract for the Candidate of Law, specialty 12.01.11 – international law. – National University of “Kyiv-Mohyla Academy”, Kyiv, 2019. The author of the dissertation thoroughly examined the stages of constitutionalizing political parties and, concluding that this process has almost ended, presented a new approach to doctrinal models of political party responsibility; to wit, four models classified as the following: Weimar, institutional, criminal, and European Court of Human Rights. Specific attention was given to the normative and doctrinal understanding of the concept of militant democracy, which is central to defining the limits of democratic tolerance to anti-democratic or non-systematic parties. A pioneering typology of political parties, whose activities are to be prohibited in a democratic society, is meticulously depicted. The paper reviewed all cases on prohibition of political parties adjudicated by the European Court of Human Rights and other regional human rights judicial institutions; subsequently, a comprehensive set of international and regional standards guaranteeing freedom of association was coherently systemized. The experience of eleven foreign countries where political parties were banned was also overviewed. As a result, the substantial understanding of the freedom of association of the ECHR was revealed in the context of the need for a certain compromise between the requirements of protecting a democratic society and of individual rights. The main stages of formation of the constitutional status of political parties in Ukraine were also reviewed. Legislative issues regulating the activities of political parties were further determined. The decision of the Constitutional Court of Ukraine in the case concerning the decrees of the Presidium of the Verkhovna Rada of Ukraine on banning the Communist Party of Ukraine (2001), where the Court recognized decrees as unconstitutional, was analyzed in detail. As a result, this decision caused a significant dichotomy and added uncertainty to the issue of the boundaries of activities of political parties and the preconditions for their prohibition. A number of defective and erroneous considerations of the Constitutional Court of Ukraine in this case were also revised. All cases concerning the prohibition and termination of the activities of political parties in Ukraine starting from 2014-2015 were considered and analyzed. It was found that, in these cases, the courts ignored or formally applied the standards envisaged by the ECHR. The author was able to conclude that the very model of the prohibition of political parties in Ukraine is still evolving, and its definition will depend on future jurisprudence of the Constitutional Court of Ukraine and judicial practice, in particular, in cases on prohibition and termination of the activities of the Communist Party of Ukraine. en_US
dc.language.iso uk uk_UA
dc.subject політичні партії uk_UA
dc.subject заборона політичних партій uk_UA
dc.subject розпуск політичних партій uk_UA
dc.subject войовнича демократія uk_UA
dc.subject практика Європейського суду з прав людини uk_UA
dc.subject Конституційний Суд України uk_UA
dc.subject свобода об’єднань uk_UA
dc.subject автореферат дисертації uk_UA
dc.subject political parties en_US
dc.subject prohibition of political parties en_US
dc.subject dissolution of political parties en_US
dc.subject militant democracy en_US
dc.subject the case law of the European Court of Human Rights en_US
dc.subject the Constitutional Court of Ukraine en_US
dc.subject freedom of association en_US
dc.title Формування української моделі заборони політичних партій у світлі міжнародних стандартів і практик: автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук uk_UA
dc.title.alternative Forming the Ukrainian model of the prohibition of political parties in light of international standards and practices: [thesis abstract] en_US
dc.type Thesis abstract uk_UA
dc.status first published uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics