eKMAIR

Особливості психосоціальної інтервенції у процесі формування професійної етики фахівців із зв'язків з громадськістю

Show simple item record

dc.contributor.author Рябець, Ірина
dc.contributor.author Голубєва, Марія
dc.date.accessioned 2018-11-07T10:16:39Z
dc.date.available 2018-11-07T10:16:39Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Рябець І. В.Особливості психосоціальної інтервенції у процесі формування професійної етики фахівців із зв'язків з громадськістю / Рябець І. В., Голубєва М. О. // Психологія та психосоціальні інтервенції : науковий журнал. - 2018. - Т. 1. - С. 46-49. uk_UA
dc.identifier.issn 2617-2348
dc.identifier.uri http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/14645
dc.identifier.uri https://doi.org/10.18523/2617-2348.2018.46-49
dc.description.abstract Статтю присвячено питанню взаємозв’язку психосоціальної інтервенції у процесі формування професійної етики фахівців зі зв’язків з громадськістю. Відповідно до трьох пов’язаних між собою етичних площин (суспільної, корпоративної, особистісної) професійної етики PR-діяльності автори виокремили три рівні психосоціальної інтервенції – суспільний, корпоративний і особистісний. У статті зазначено, що впровадження психосоціальної інтервенції на кожному з цих рівнів дає можливість формування та розвитку професійних компетентностей фахівця зі зв’язків з громадськістю задля дотримання професійної етики фахівців із PR у їхній професійній діяльності. uk_UA
dc.description.abstract The article considers the question of the role of psychosocial intervention in forming the professional Ethics of PR-specialists. There are three ethical areas (social, corporate, personal) of professional Ethics of PR-activities. The first area of professional Ethics of PR-activities is social. It consists of responsibility of PR-specialist before society. The second area of professional Ethics of PR-activities is corporate. It consists of the responsibility of PRspecialists before the PR profession in general, a PR agency, increasing the reputation of the profession of PR. The third area of professional Ethics of PR-activities is personal. This area is the basis of the Ethics of PR-activities. This area is the foundation for the development of corporate and social professional Ethics of PR-activities. The authors formulate three levels of psychosocial intervention according to the three ethical areas of professional Ethics of PR-activities. They are social, corporate, and personal. The aim of psychosocial intervention on the first level (social) is to deepen knowledge, transform the attitude towards social phenomena and society in general. The aim of psychosocial intervention on the second level (corporate) is to deepen the knowledge (professional development), actualize professional subjectivity, relevant professional activity at this level. The aim of psychosocial intervention on the third level (personal) is to deepen the subjection of PR-experts. The authors define professional competencies of the PR-specialists, which they have to get on the three levels. en_US
dc.language.iso uk uk_UA
dc.subject психосоціальна інтервенція uk_UA
dc.subject професійна етика PR-діяльності uk_UA
dc.subject професійна суб’єктність uk_UA
dc.subject три площини етики PR-діяльності uk_UA
dc.subject три рівні психосоціальної інтервенції в PR uk_UA
dc.subject фахівці зі зв’язків з громадськістю uk_UA
dc.subject зв’язки з громадськістю uk_UA
dc.subject стаття uk_UA
dc.subject psychosocial intervention en_US
dc.subject professional ethics of PR-activity en_US
dc.subject professional subjectivity en_US
dc.subject three areas of Ethics of PR-activity en_US
dc.subject three levels of psychosocial intervention in PR en_US
dc.subject public relations specialists en_US
dc.subject public relations en_US
dc.title Особливості психосоціальної інтервенції у процесі формування професійної етики фахівців із зв'язків з громадськістю uk_UA
dc.title.alternative Features of Psychosocial Intervention in Forming the Professional Ethics of Pr-Activity en_US
dc.type Article uk_UA
dc.status first published uk_UA
dc.relation.source Психологія та психосоціальні інтервенції : науковий журнал. - 2018. - Т. 1 uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics