У статті робиться спроба формально описати процес прийняття рішень споживачем під час здійснення
покупки через Інтернет. Запропонована модель прийняття рішень може застосовуватися як споживачем
для прийняття рішення про покупку, так і продавцем для визначення обсягу цільового сегменту та
планування продажу в залежності від цін на товари, що продаються, та інших об'єктивних та суб'єктивних
факторів, включаючи фактори ризику та очікувані витрати споживача. Після опису методу оцінки
попиту розглядається цінова дискримінація третього ступеня, яка може здійснюватися компанією, що
володіє мережею диференційованих інтернет-сайтів, які продають подібну продукцію за оптимальними
цінами. Оцінка очікуваного попиту дає змогу визначити оптимальні монопольні ціни, а також легко змінювати
рівень цін при зміні граничних витрат без застосування оптимізаційних пакетів.
In this article, the authors attempt to model the decision making process that takes place when a customer
decides on whether to buy or not to make a purchase through the internet. The suggested model can be used by
buyers while making purchasing decisions and by sellers for obtaining the necessary estimates about the target
group and product sales revenue forecasting. We consider the major important factors, including prices,
delivery and transaction failure risks, as well as estimates of losses for the consumer. The description of the
demand estimation procedure is followed by the discussion on the third degree price discrimination that can be
employed by companies which own several different Internet stores selling the same products at optimal prices.
The expected demand estimates allow for the optimal monopolistic prices to be charged. We show how to calculate
the new optimal price levels resulting from the changes in marginal cost in closed form without using
optimization packages.