Підтверджено, що теоретичний підхід, відповідно до якого у ДТП з кількома
учасниками у причинному зв’язку з наслідком може перебувати лише порушення
правил з боку когось одного з винуватців, поки що є вразливим для критики. Він
штучно відсікає юридично значущу поведінку одного учасника необережного злочину, щоб повністю покласти відповідальність на іншого. Водночас ігнорується
явище, яке має назву "необережне співзаподіяння" і однією з ознак якого визнають перебування злочинного наслідку в причинному зв'язку з порушенням правил
безпеки, допущеним кожним учасником. Здійснений у статті аналіз каузальної
структури ДТП, пов’язаних із зіткненням і подальшим виїздом транспортного
засобу за межі проїзної частини з травмуванням пішоходів, дозволяє дійти
висновку про каузальну нерівноцінність порушень правил безпеки дорожнього руху
з боку водія-агента і водія-реципієнта.
In the research paper is ascertained that the theoretical approach, according to
which a road accident with several participants in a causal connection may only be a
violation of the rules by some of the perpetrators, is still vulnerable to criticism. He
artificially cuts off legally meaningful behavior of one participant in a careless crime,
in order to completely assume responsibility for another. At the same time, a phenomenon
called "careless co-causality" is ignored and one of its features recognizes the presence
of a criminal act in a causal connection with violations of the rules of safety allowed by
each participant. The analysis of the causal structure of the road accident related to the
collision and the subsequent departure of the vehicle outside the passage of the
pedestrian trauma allows us to conclude that there is a causal inequality of violations
of the rules of road safety by the driver-agent and the driver-recipient.