Як здобути екранну незалежність. "Незламна" Сергія Мокрицького та "Жива" Тараса Химича

Loading...
Thumbnail Image
Date
2017
Authors
Шевчук, Марія
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Історія не стоїть на місці, видозмінюючи своїм ходом суспільну реальність, людські відносини в ній та самих людей, учасників цього великого експерименту під назвою «життя». Найбільшою подією XX сторіччя стала Друга світова війна - кривава, безжальна, вона перевернула світ з ніг на голову, змушуючи людей звикати до нової реальності. Великі переміни принесла війна зокрема жіноцтву, принесла й небачені раніше винятки: жінок допустили на поле бою. Тому не дивно, що на нинішнє загострення жіночого питання кіно відповіло і продовжує відповідати висвітленням співучасті жіноцтва в житті соціуму та світу. В нашій країні такою відповіддю останнім часом стали дві історико-драматичні стрічки: «Незламна» Сергія Мокрицького (2015) та «Жива» Тараса Химича (2016). В обох - історії жінок, залучених до (на той час) суто чоловічої справи, і хоч ідеологічно обидві перебувають по різні боки фронту (Людмила Павличенко, Незламна, - радянська снайперка, Ганна Попович, Жива, - військова УПА), їхні історії на диво схожі одна на одну. Воєнна стрічка частіше за все містить не просто Постать, а Постать Героїчну, яку протягом сюжету супроводжує не лише світло прожектора, а й гучні фанфари. Саме такими і є «Незламна» та «Жива».
Description
Keywords
кіно, жінка, героїчний образ, стаття
Citation
Шевчук Марія Сергіївна. Як здобути екранну незалежність. "Незламна" Сергія Мокрицького та "Жива" Тараса Химича / Марія Шевчук // Кіно-Театр. - 2017. - № 6. - C. 14-15.