Проводиться порівняльний аналіз демографічних характеристик постійних та нерегулярних слухачів політичних радіо-ток-шоу. Автор розглядає причини і мотивації слухачів, які беруть участь в таких програмах, на основі теорії прямого впливу й теорії задоволення споживача. Автор показує особливості впливу на аудиторію в залежності від тривалості та періодичності прослуховування політичних радіо-ток-шоу-програм
This article contains analysis of the political talk radio influence on its audience. Comparisons are dra wn between regular listeners and non-listeners of the political talk radio shows. Demographic description of these two groups is given. R easons for listening and participa ting in the talk sho ws are explored and analyzed in rela tion to the hypodermic theory and the theory of gratifying users. It is suggested that the exposure to political talk radio determines the extent of influence on the audience
Ця стаття містить аналіз впливу політичних радіо-ток-шоу-програм на їхніх слухачів.