Порівняльний аналіз проблемного навчання та методу випадків і ситуацій
Loading...
Date
2004
Authors
Голубєва, Марія
Єгорова, В.
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Статтю присвячено порівнянню методів проблемного навчання та кейс-методу у ВНЗ України. Детально проаналізовано різні підходи вітчизняних науковців до проблемного навчання та методу випадків і ситуацій.
Description
This article is dedicated to the comparative characteristic of the problem solving method of education
and the case study method. One should mention that traditional method does not correspond to the needs
of modern society and new stage of education development, in particular. Though the problem solving
method helps to develop capability, initiative and creativity, it is not as sophisticated and deep as the case
method. Thus, it would be useful to input new interactive ways of education in high school.
Keywords
проблемне навчання, кейс-метод, порівняльний аналіз, метод випадків і ситуацій, стаття
Citation
Голубєва М. О. Порівняльний аналіз проблемного навчання та методу випадків і ситуацій / М. О. Голубєва, В. В. Єгорова // Наукові записки НаУКМА : Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. - 2004. - Т. 33. - С. 7-12.