Злобіна, Олена2021-02-072021-02-072020Злобіна О. Г. Суб'єктність та аґентність у соціальних змінах / Олена Злобіна // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. - 2020. - № 2 (квітень-червень). - С. 133-135.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/19428Не можна сказати, що тему аґентності взагалі не досліджують в Україні. Існує, наприклад, значний доробок у дослідженні волонтерського руху як специфічного різновиду аґентності. Проте бракує цілісного аналізу дії різних агентів, яка спричиняє зміни у ключових царинах життя. Загалом проблема аґентності належить до найбільш теоретично запитуваних і активно обговорюваних в сучасній соціології. У дискусії щодо аґентності, яка розгорнулася навколо відомої дихотомії Ґіденса щодо аґентності та структури, взяли участь практично всі важковаговики соціологічного метатеоретизування — від Александера, який вважав, що слід розплутати плутанину між актором і агентом, до Колінза, на думку якого риторика агентства / структури "є концептуальною балаканиною". Проте переважно в дискурсі було досягнуто консенсусу в дусі Ґіденса щодо підтримки подолання строгого дуалізму між агентством і структурою та визнання необхідності концептуального поєднання в аналізі як свободи, так і обмежень.ukаґентністьсуб’єктністьагенти соціальних змінсоціальні атрактористаттяСуб'єктність та аґентність у соціальних змінахArticle