Винницький, Михайло2023-11-032023-11-032010Винницький М. І. Досвід упровадження структурованих докторських (PhD) програм у НаУКМА / Михайло Винницький // Докторські програми в Україні : досвід НаУКМА / [упоряд. Л. Пізнюк ; за наук. ред. В. Моренця] ; Нац. ун-т "Києво-Могилян. акад.". - Київ : [Пульсари], 2010. - С. 52-69.978-966-2171-90-7https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/26869Розділ з колективної монографії "Докторські програми в Україні : досвід НаУКМА", у якому описаний досвід упровадження структурованих докторських (PhD) програм у НаУКМА. Із приєднанням до Болонського процесу Україна взяла на себе зобов’язання впровадити у вітчизняну систему вищої освіти структури та навчально-наукові програми, які б відповідали вимогам і стандартам ЄС, а конкретно - Європейського простору вищої освіти (ЕНЕА) та Європейського дослідницького простору (ERA). Базовим принципом цих загальноєвропейських систем є автономія університетів - інституцій, де наука та освіта поєднуються на рівні так званого другого (магістерські програми) і третього (за європейською термінологією "докторські" чи PhD програми) циклів вищої освіти. У європейській (і світовій практиці) таке єднання здійснюється в університетських структурах типу "Школи вищих студій" (Graduate schools в англомовному світі, Ecole des hautes etudes y Франції), покликаних відігравати унікальну роль продуцента й водночас упоширювача знань у дослідницьких вищих навчальних закладах (університетах), які хоч і фінансуються повного мірою державою, а проте зберігають фінансову, наукову, освітню автономію - символічно потверджену ексклюзивним правом університетів (без втручання держави) видавати і визнавати найвищі наукові ступені та звання.ukдокторські (PhD) програми"Школа вищих студій"Докторська школа НаУКМАздобувачі наукових ступенівмолоді науковціЄвропейський освітній простірдокторська (PhD) освіта в НаУКМАдокторський проектрозділ монографіїДосвід упровадження структурованих докторських (PhD) програм у НаУКМАBook chapter