Мінаков, Михайло2009-10-192009-10-191999Мінаков М. А. Концепція магічного реалізму Фрідріха Шлегеля / Михайло Мінаков // Філософська думка. - 1999. - № 4. - С. 102-118.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/465Нещодавно світ відзначав двохсотрічний ювілей заснування Йєнського гуртка (1798). То був перший осередок романтизму, який дав сильний поштовх розвитку європейського мистецтва XIX сторіччя. Романтизм, звісно, не був суто мистецьким на­прямком. Це — явище європейської культури, яке свідчило про рівень її зрілості. Відштовхуючися від античної та середньовічної спадщини, він створив ситуацію культурної альтернативності, пропонуючи вибір між пануванням глузду та новою міфологією. Романтизм породив свої філософські системи (Ф.Шеллінг, Ф.Шлегель, Новаліс, Ф.Шлейєрмахер), свою поезію, літературу, філологічні студії (А.В.Шлегель, В.Гумбольдт), історичні та со­ціально-політичні вчення (Ф.Бадер) і навіть природничо-наукові теорії (Р.Гюдьден, В.Ф.Ріттер). Кілька генерацій європейців ви­росло під значним впливом романтиків. Біля самих витоків романтизму стояв Фрідріх Шлегель — патріарх нової релігії, нового світобачення, який визначав цей напрямок як тенденцію або потяг до хаосу, до всього, що залишилося по той бік людського.ukШлегель, Фрідріхмагічний реалізмфілософія ШлегелястаттяКонцепція магічного реалізму Фрідріха ШлегеляArticle